The Elder Scrolls Oblivion-tråden

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tha_Napster
jag har et likadant problem, mitt liv ligger 35 back, men jag tror att det har och göra med vilka saker du har equipped. såsom armor, rings och vilka potions du har .

Har förövrigt en fråga, vad är "skooma"

En drog, du blir snabbare och starkare av den tror jag, snodde ett gäng från en smugglar liga

Visa signatur

Intel Core 2 DUO 3.0ghz, 4.00gb RAM, HIS Raedeon HD 4870

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vernice
Har nu tryckt i mig massa:

restore magica potion
restore strength potion
restore willpower potion

och inte hjälpte det någonting, magican laddas inte upp, och på strength ligger jag fortfarande 100 back.

HMMM! kan det vara så att du har en sjukdom på din karaktär drick en cure disease potion. Har du ens läst manualen? Ligger din strength 100 back det betyder att du har 0 nu i strength så din karaktär springer naken nu?

och du napster det står på ens grejer om dom ger plus eller minus i något

Permalänk
Medlem

har ett litet problem. Varje gång nån skriver nåt på msn så går spelet ur till windows. SEn när man går inn igen så har hela spelet hängt sej. Hur ska man göra för att det inte ska gå ur spelet. VIll vara inloggat på msn.

Visa signatur

3870x2 tuffandes i datorn:):):) E6600@3,4 ghz, Thermalright Ultra-120 eXtreme, DS-3 P965 och shg:s egna ddr2@887,5 mhz:) Hiper HPU-4S730 Type-R Omnigrid II 730W Western digital 250 gb Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Retail Aplus Twin Engine Miditower

Permalänk
Medlem

när har man klarat spelet? har klarat av Main questen och alla quests i städerna... när tar det slut?

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk

Någon som vet vad alla föremål är till för?
T.ex. Kan man använda bläck, fjäderpenna och pergament till att skriva ett brev eller har dom gjort det så att det ska vara naturtroget och man ska kunna plocka upp vad man vill?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Freelighter
Någon som vet vad alla föremål är till för?
T.ex. Kan man använda bläck, fjäderpenna och pergament till att skriva ett brev eller har dom gjort det så att det ska vara naturtroget och man ska kunna plocka upp vad man vill?

Är bara där för att vara där. Du kan alltid sammla på alla de olika sakerna. Men de är mestadels värdelösa.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Freelighter
Någon som vet vad alla föremål är till för?
T.ex. Kan man använda bläck, fjäderpenna och pergament till att skriva ett brev eller har dom gjort det så att det ska vara naturtroget och man ska kunna plocka upp vad man vill?

Man kan inte använda bläcket eller något sådant till något vettigt ...
Bara för att göra det mer naturtroget...

Visa signatur

Gamertag: Fleepy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av freDIE
när har man klarat spelet? har klarat av Main questen och alla quests i städerna... när tar det slut?

Fortsätt bara, finns ju ett antal quest-moddar

http://www.elderscrolls-oblivion.com/

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Medlem

det här spelet hade jag totalt glömt bort.

Visa signatur

dfi lanparty ultra-d ::: amd 3700+ ::: ocz pc4000 2x1024mb (2gb) ::: xfx geforce 7800gt @ 474/1400 ::: 2x samsung spinpont 250gb (500gb) ::: hiper type-r 580w

Permalänk

Jag håller på med Mages Guild, Leyawiin Recommendation och jag har fixat det där halsbandet men hon verkar inte ta emot det, vad ska jag göra?

EDIT: Jag läste nu i en guide att man inte kan klara det om man inte snackar men han Kalthar innan man dödar honom. Vad är det för kommando man kan ge i konsolen om man vill klara av det?

Visa signatur

Sex Haxxande Haxxorz i en Haxask :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sobe
det här spelet hade jag totalt glömt bort.

Jag med, försökte ta bort det från datorn men det fungerade inte..
Bethesda har gett min dator en förbannelse..

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Essential.Night
Jag håller på med Mages Guild, Leyawiin Recommendation och jag har fixat det där halsbandet men hon verkar inte ta emot det, vad ska jag göra?

EDIT: Jag läste nu i en guide att man inte kan klara det om man inte snackar men han Kalthar innan man dödar honom. Vad är det för kommando man kan ge i konsolen om man vill klara av det?

player.setstage <mg07leyawiin> <100>

EDIT: skrev fel i koden så det ska vara rätt nu... hoppas jag

Permalänk

Hur gör man "<" och ">" i konsolen? Kom ihåg att jag hade problem med det förut.

EDIT: Nu skrev jag in player.setstage <mg08leyawiin> <100> men det funkade inte. Det är något som saknas tydligen.

Visa signatur

Sex Haxxande Haxxorz i en Haxask :)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Essential.Night
Hur gör man "<" och ">" i konsolen? Kom ihåg att jag hade problem med det förut.

shift + komma
shift + punkt

Permalänk
Medlem

Patchen finns nu att tanka från hemsidan.

http://www.elderscrolls.com/downloads/updates_patches.htm

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Jag har inte spelat Oblivion på länge men tänkte ta och lira lite nu. Tänkte köra med en mod som fixar leveling-"problemet" nu. Är det "Oscuros oblivion overhaul" som gäller eller finns det någon bättre? Oscuros oblivion overhaul verkar väldigt bra om man läser beskrivningen. Vad säger ni?

Permalänk

Jag dödade två från dawn-sällskapet som var i mitt hus. Nu ligger dom halvnakna(tog deras armor) där och jag undrar om dom någonsin kommer att försvinna?

Det är lite störande när man kommer in i sitt hus och hittar två döda, halvnakna personer i en hög.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Freelighter
Jag dödade två från dawn-sällskapet som var i mitt hus. Nu ligger dom halvnakna(tog deras armor) där och jag undrar om dom någonsin kommer att försvinna?

Det är lite störande när man kommer in i sitt hus och hittar två döda, halvnakna personer i en hög.

3 dagar. annars kan du ju skriva tcl på dom i konsolen och kasta dom under huset...

Permalänk

Är det någon som vet om det finns något så att man kan imortera saker man gjort i 3dsmax till TESCS?

Visa signatur

System:
Hemmabyggt trächassi DFI Lanparty Ultra-D SLI moddat AMD 3700+ @ 2.55 GHz 24/7 San Diego, nvidia Geforce 6800GS PCI-e. 2x512 Twinmos Speedpremium BH-5 RAM 200 Gb samsung pata

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dagoth-ur
Är det någon som vet om det finns något så att man kan imortera saker man gjort i 3dsmax till TESCS?

Är inte så haj på det där, men vad jag har hört så behövs det tydligen någon sorts "NIF-importer" för att kunna göra detta. Och det har icke släppts än, antagligen pga att Bethesda ska tjäna lite mer på sina mini-tillägg. Det man får göra än sålänge är att ändra och experimentera med de modellerna som redan finns. Det är dock lite instabilt, så det krävs en hel del tålamod och fantasi för ett bra resultat.

Detta är som jag har uppfattat det iaf utan några egna erfarenheter. Det finns mycket att läsa om detta om man söker lite på det officiella forumet tex.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

Okej orkar inte leta om det redan finns en fråga på detta, men hur gör man svarta soulgems? Vet att det ska gå!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Murkelbarnet
Okej orkar inte leta om det redan finns en fråga på detta, men hur gör man svarta soulgems? Vet att det ska gå!

Japp, klart det går.
Man rasslar iväg till t.ex. Dark fissure vid Lake Arrius med en (vanlig) Grand Soulgem på fickan,
lägger den i Necromancer-altaret som står utanför och drar av lite "Soultrap-magi"
på altaret och sen är pizzan klar.

Mvh

Edit/
Småtips...vet ni om att det blir olika egenskaper på sigilstones,
om man har quicksave:at precis innan man tar dom och quickloadar ifall
man inte blev nöjd med den man fick och gör om? (Hoppas ni hängde med)
Jag ville ha "feather" på mina och inte frost-shield och sånt trams...därför.

Permalänk

Vilken daedra artifact ska man ge martin?

Vill inte ge bort min skeleton key och det är den enda jag har.

Några förslag?

Föresten, finns det inte något sådant svärd som man kan ta ifrån en varelse när man går in i en oblivion gate med hög lvl och vet någon vilket lvl man behöver för att mötta dom.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av getskägg
Japp, klart det går.
Man rasslar iväg till t.ex. Dark fissure vid Lake Arrius med en (vanlig) Grand Soulgem på fickan,
lägger den i Necromancer-altaret som står utanför och drar av lite "Soultrap-magi"
på altaret och sen är pizzan klar.

Mvh

Edit/
Småtips...vet ni om att det blir olika egenskaper på sigilstones,
om man har quicksave:at precis innan man tar dom och quickloadar ifall
man inte blev nöjd med den man fick och gör om? (Hoppas ni hängde med)
Jag ville ha "feather" på mina och inte frost-shield och sånt trams...därför.

Jaha soultrap såklart:P Missade den biten:) Jag la stenarna i altaret och allt och väntade lite men inget hände:P Förresten vad gör man med alla sigil stones? Har lagt alla i en stor skål i mitt hus för dom e så fina:P

Ey soultrap funkade ju inte på altaret?:S Hjälp?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Murkelbarnet
Jaha soultrap såklart:P Missade den biten:) Jag la stenarna i altaret och allt och väntade lite men inget hände:P Förresten vad gör man med alla sigil stones? Har lagt alla i en stor skål i mitt hus för dom e så fina:P

Ey soultrap funkade ju inte på altaret?:S Hjälp?

Det måste lysa ner en ljusstråle ifrån ovan på altaret för att du skall kunna skapa svarta Soulgems. Vissa platser lyser upp under vissa dagar/tidere, så det är bara att spola fram tiden ett par timmar i taget och se när altaret lyses upp.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

vadå soulstones på altaret? kan man ladda upp dom där?

när man droppar ett föremål så hamnar ju de på marken, men hur gör jag för att lufta upp det på typ en hylla eller liknande?

var kan man köpa soulstones? jag har haft enorm otur med att hitta såna med min nuvarande karaktären. jag har inte hittat mer än 7-8 st o har 2 kvar jag inte använt då o jag är lvl 11. mkt jobbigt.

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

Hur får man Velwyn att följa med och fixa förbannelsen på ens hus?

Permalänk

hahahahhaha någon som har varit inne i en grotta som heter Rockmilk Cave
asså det är så oseriöst i den grottan, alla mauruders där slåss mot varandra det flyger lightning i luften. skit många gubbar

Visa signatur

Någon dator med tillhörande skärm

Permalänk
Medlem

Ryderman - Om du vill lyfta upp diverse föremål och placera dem som du vill skall du använda dig av knappen Z.

!SPOILER!
vernice - Om jag minns rätt krävs det att du på bottenplank, där en kruka faller ner, plockar upp ett brev/meddelande och tar med dig det när du pratar med Velwyn.
!SPOILER!

Visa signatur

(\__/) Det löser sig alltid!
(O.o) Låt honom/henne ha rätt så är saken ur världen!
(> <) Någonting annat klyftigt!