Intervju med Fragbite

Permalänk

I slutändan minskar det dock arbetslösheten, om man måste ha en massa revisorer även om sättet är mycket dåligt. Man kan ju säga, "inget ont som inte har nått gott med sig".

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat utrycks, SANT! Ingenting är subjektivt, och du kan göra antaganden baserade på mina åsikter utan att överväga mer än bara just min åsikt.
wazzabi: Varför detta prat om AMD, har de något med grafikkort att göra som jag inte förstår?

Permalänk
Medlem

Nja, Antonsson, det är inte hela saningen. Med ett lägre skattetryck har fler råd att handla mer, vilket driver upp produktionstakten, och mängden på folk som behövs för att producera. I dagsläget har vi lite olyckligt för bra anställningstrygghet, kombinerat med för höga kostnader utöver lönerna, vilket gör att företagare inte vågar anställa personal för "kortare" behov. Visst är det mer avancerat än så, men höga skatter motverkar en framgångsrik ekonomi.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=Mr_B=-
Visst är det mer avancerat än så, men höga skatter motverkar en framgångsrik ekonomi.
B!

Men sörjer för en stabilare social struktur i form av skyddsnät och garantier.
Det är en balansgång, man kan itne vara utan skatter, men man kan itne heller skatta för hårt. Jag tycker skatterna idag är rätt ok... lite höga och i en del fall helt åt det håll pepparn växer (fastighetsskatt någon??) men överlag så kunde de vart värre. Problemet är istället hanteringen av dessa skattepengar... där pengarna går förlorade på att skickas runt och att bara slösas bort i den byråkratiska karusellen...

Med våra skatter borde det vara betydligt bättre... Så pass mycket bättre att man borde kunnat börja släppa efter lite på trycket och ändå behålla en viss nivå... Kanske lätta lite på en del skatter och avgifter så det skulle bli enklare och mindre dyrt att anställa folk. men istället så schablas det så att trycket fortsätter behöva vara det samma, eller ibland även höjas. Och det är detta som är helt galet imo.

Jag skulle itne vilja bo i ett land där första frågan på akutmottagningen är "Har du råd med att få hjälp?". Men inte heller vill jag bo i ett land där arbetsgivare inte vill anställa någon, för det kostar så mycket i avgifter och skatt att det är en förlustaffär att expandera.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Lägre skatter är alltid bättre för ekonomin i landet, exakt hur höga skatter "man orkar med" har jag aldrig funderat över, men att landet behöver ha någon skattenivå är självklart i alla fall. Det stora problemet är inte skatten på ens inkomst, utan problemet är röran av olika skatter och avgifter.

För en hundring, betalar "vi" runt 30% i skatt, och sen går vi o handlar, för att betala 25% till. För vår hundring har vi altså fått lite drygt 45kr "köpkraft", och 55% skatt. Det låter rätt illa, men vänta, det är värre än så. Redan innnan hundringen hamnar på banken, har den kostat arbetsgivaren drygt 3 gånger så mycket i avgifter, och skatter.
Inte vet jag, men nånstans hade jag nästan hellre haft fri skolmat, lägre läkarkostnader, och (marginelt)lägre skatter, än som det ser ut i dag... nån som har en tidsmaskin så jag kan åka tillbaka 10 år i tiden, och se hur jag trivs?

B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Som sagt är det inte igentligen skattetrycket som irriterar mig utan att man inte verkar få något mervärde utav att det är så mycket högre skatt här än på andra ställen.

T.ex. min mormor i holland gjorde en höftoperation, hon fick vänta 2 månader.
Min granne fick vänta åratal på samma operation, sveriges fantastiska vård my ass!

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antonsson
Median som når oss här i svärje är inte trovärdig

Attans, jag som just hade börjat lita lite mer på folk på internet.

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Medlem

...Säger bara en sak: Maktskifte -06!

Visa signatur

❤️ Aruba, EdgeRouter, HPE, macOS & Armbian