Permalänk

Klocknings råd..

Hej! "Ärvde" en gammal dator igår, inte helt kass säkert goda klockningsmöjligheter, hade lite små finesser med såsom, dvd spelare, cd brännare *woaw*. För att vara en såpass gammal data blev jag faktiskt lite förvånad,

Jäjä, mer spefikt info här:
Processor: Intel Pentium II 350 MHz
CPU FSB: 100 MHz

Moderkort:MSI MS6119

Minne: DIMM1: Hyundai 7V65801ATFG-10P 64 MB PC100 SDRAM (3.0-2-2-5 @ 100 MHz) (2.0-2-2-5 @ 100 MHz)

Undrar om det är någon klockvänlig processor? Kan få upp den till kanske 4 - 500 ?
Isånnfall någon som har lust att länka till nån enkel guide, lr liknande, dela gärna med er av egna erfarenheter..
Och dom andra komponenterna är väl int emkt att hänga i granen, men jag tkr endå att det är en bra data att börja klocka på..

Mvh/ Jompa^^

Visa signatur

Screw you guys, im going home!

Permalänk
Medlem

Problemet med såpass gamla datorer är att det med största sannolikhet är så att datorn klockas via pins.
Min gamla p2a t.ex. går bara att öka till 500Mhz från 450 pga. att det inte finns fler val

Dock har du inte topp versionen av p2 så du kanske har val att komma upp i höga klockningar.

Dock skulle jag skaffa mer minne, 64MB är inget att hänga i julgranen och att klocka blir ganska meningslöst med så lite minne.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!