Crossfire med tre grafikkort

Permalänk
Melding Plague

Crossfire med tre grafikkort

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

1500watts agg och extra strömsladd ifrån el-uttaget typ... 400000000 i el räkning.,,,

Permalänk
Avstängd

Ja faktiskt,låt ageia sköta fysikparten så vi får fler aktörer på marknaden,tycker att ati borde ägna sig åt att motverka nvidia så kan aegia får sköta sitt även om dom kommer bli ensamma med fysik till en början för dom är ju pyttesmå versus nvidia ati...

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hoppkick
1500watts agg och extra strömsladd ifrån el-uttaget typ... 400000000 i el räkning.,,,

Bra att du skriver en trovärdig post... lite överdrifter e ok... men hallå. De låter bra för övrigt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alban
Ja faktiskt,låt ageia sköta fysikparten så vi får fler aktörer på marknaden,tycker att ati borde ägna sig åt att motverka nvidia så kan aegia får sköta sitt även om dom kommer bli ensamma med fysik till en början för dom är ju pyttesmå versus nvidia ati...

Men då kan Aegia ta ut hur mkt somhelst i pris för sina kort (Vilket jag tycker de redan gör), sen har ju de ett stort försprång framför Ati och nVidia i dagsläget.

"60+ leading publishers & developers are now using AGEIA PhysX in 100+ new games. Game On."

Jag tror dock inte Ati kan få så mkt stöd själva, utan själva rushen kommer när nVidia lanserar sin lösning.

BTw kolla in Firingsquads korta video från Computex, roliga nyheter. Det visar även före och efter med Ati's fysikeffekter lite snabbt.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Det kommer dröja innan jag har råd med två grafikkort... Tre stycken kommer inte finnas med på min karta på ett bra tag.
Kanske skulle skaffa ett riktigt jobb.

Permalänk
Medlem

låter dyrt

Visa signatur

Phanteks Enthoo EVOLV || MSI Z170A KRAIT GAMING 3X || Intel Core i5 6600K || Ballistix 16GB (2x8GB) DDR4 2666MHz CL16 || EVGA GeForce GTX 1080 SC 8GB || SSD 128GB Samsung 830-Series + 447GB TOSHIBA-TR150 || Corsair RM750X 750W

Permalänk
Medlem

tycker utvecklingen går bakåt snart skall man väl ha 4*7950gx (8grafikkort)+ett kort som endast sköter fysiken, och sen ett som bara sköter ljus...etc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sn4rk
tycker utvecklingen går bakåt snart skall man väl ha 4*7950gx (8grafikkort)+ett kort som endast sköter fysiken, och sen ett som bara sköter ljus...etc

Fanns en tid vi inte använde oss av grafikkort överhuvedtaget

Permalänk
Medlem

Morderkort med två CPUs dog rätt fort känns det som, hjälper inte det inte med två amd 64 +4000 att tackla fps drop =P
Ja mer och mer grafikkort och dyrar och dyrare blir det för att kunna ha normala FPS förhållanden.

Visa signatur

Mycket Bly I Terrängen...

Permalänk
Inaktiv

Jag är så glad att jag efter denna generation går helt och hållet över till PS3 och Wii när det gäller spel, PCn får bli för allt annat. Alldeless för dyrt med PC när det gäller spel.

Permalänk
Medlem

snacka om att mjölka... börjar bli sinnesjukt nu.

Permalänk
Medlem

Seriöst, borde inte _ETT_ grafikkort räcka? Det börjar balla ur.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tottonia Thyrith
Bra att du skriver en trovärdig post... lite överdrifter e ok... men hallå. De låter bra för övrigt

Men fatta ironi??? fan har hänt med folk så förbannat negativa och besserwisser puckon trist...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iGNiTiON
Seriöst, borde inte _ETT_ grafikkort räcka? Det börjar balla ur.

Ja, fattas bara spel med minimi krav

"Requires 2 Geforce 7900 GT or equivalent in SLI mode to run"

Permalänk
Avstängd

Jo typ börjar bli trött på allt hype kring hur många grafikkort man kan ha på ett moderkort.

Finns det ett enda spel som kräver mer än ett ?? nej.!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hoppkick
Jo typ börjar bli trött på allt hype kring hur många grafikkort man kan ha på ett moderkort.

Finns det ett enda spel som kräver mer än ett ?? nej.!

DEt beror helt på hur du vill spela spelet. Om du har en 24" skärm vill du ju inte sitta i upplösningar som 1280*1024, snarare det dubbla och då krävs det mer än 1 kort i moderna spel och särkilt om du vill ha AA och AF på.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
DEt beror helt på hur du vill spela spelet. Om du har en 24" skärm vill du ju inte sitta i upplösningar som 1280*1024, snarare det dubbla och då krävs det mer än 1 kort i moderna spel och särkilt om du vill ha AA och AF på.

Eller så skaffar man en 360 som klår allt inom PC världen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blitz86
Eller så skaffar man en 360 som klår allt inom PC världen

hoppas inte att du är seriös

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exhale
hoppas inte att du är seriös

Nja, skulle bara se någons reaktion

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blitz86
Nja, skulle bara se någons reaktion

Menar väl det. Skumt att spelmakarna inte lyckats klämma mer ur den, de spelen jag spelat ser ju ut som skit =/ Nej tacka vet jag min dator!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
Menar väl det. Skumt att spelmakarna inte lyckats klämma mer ur den, de spelen jag spelat ser ju ut som skit =/ Nej tacka vet jag min dator!

Mjo, ty´cker dock några spel ser bra ut, men vissa flyter ju dock inte, vilket inte är så trevligt.

Permalänk

Fan vad folk gnäller på det här med multi-gpu. Det är ju ett ALTERNATIV, det är ingen som tvingar er. Precis som gambit säger, det här är lösningar för megaentusiaster (läs: rika nördar) som har råd med det bästa.
Brukar ni gnälla på overkill-sportbilar ni inte har råd med också?

Själv känner jag mig inte på något sätt manad att köra multi-gpu. De bästa korten klarar ju skithöga upplösningar med AA+AF i de flesta spel idag.

Visa signatur

C2D Q6600 || Gigabyte P31-DS3L || Corsair 6400 1GB*2 || 8800GT || Audigy2

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Friamannen
det här är lösningar för megaentusiaster (läs: rika nördar)

Jag känner mig gravt förolämpad! Ta tillbaka!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Men då kan Aegia ta ut hur mkt somhelst i pris för sina kort (Vilket jag tycker de redan gör), sen har ju de ett stort försprång framför Ati och nVidia i dagsläget.

"60+ leading publishers & developers are now using AGEIA PhysX in 100+ new games. Game On."

Jag tror dock inte Ati kan få så mkt stöd själva, utan själva rushen kommer när nVidia lanserar sin lösning.

BTw kolla in Firingsquads korta video från Computex, roliga nyheter. Det visar även före och efter med Ati's fysikeffekter lite snabbt.

"Men då kan Aegia ta ut hur mkt somhelst i pris för sina kort "

Ja?? Och?Dom kommer nog behöva tjäna varenda krona dom kan få in för att överleva,förr eller senare så kommer jättarna att racka ner på dom som ati tyvärr redan gjort:(

Jag skriver som många vettiga personer gjort många gånger i olika trådar över hela forumet,ju fler producenter ju bättre konkurrens=bättre pris för alla oss andra dödliga i slutänden:-)

Sen om man som jag själv sitter på ett AGP baserat system så tycker jag att det vore fantastiskt bra att kunna lägga bara 2000-3000 tusen för att kunna få bättre fysik i stödda spel istället för att uppgradera hela min maskin med mobo,minne.cpu och graffe för billigaste möjliga minst 5000 tusen spänn men det är jag det:)

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk

cpu med 4 kärnor och en dator med 4 grafikkort.. hmm vad tråkig utvecklingen har blivit.

Visa signatur

Fina datorn: CPU: i7 sandybridge 2600K 3.4ghz Turbo 3.8ghz | Moderkort: Maximus-Extreme-IV | GPU: Asus 780GTX | SSD: 128gb 840pro x2 raid0 | nuclear power plant: Corsair hx1000w | Minne: 16GB 1600mhz corsair vengeance.

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gymnasie.elev
cpu med 4 kärnor och en dator med 4 grafikkort.. hmm vad tråkig utvecklingen har blivit.

Det är rätt stor skillnad. Fyra kärnor tar fyra processer medan fyra grafikkort tar ett spel.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld