Vad är det pinsamaste du gjort i ett spel?

Permalänk
Medlem

har gjort så alla i min clan wipa i ZG (wow)

Visa signatur

det man inte ser det lider man inte av , för det mesta :P

Permalänk
Medlem

runwwwwwwwwwwwww har jag skrivit en gång i wow när jag och en liten guidgrupp mötte en full raid (40 pers) med epicequippade alliance.
För er som inte spelar wow betyder det att jag och mina fyra kompisar med rätt dåliga grejer mötte 40 pers med några av dom bästa grejerna man kan ha i spelet.
Jag har mött en raid ensam en gång men det var inte pinsamt. Jag var på låg level och alla (20-30 pers) ställde sig runt mig och spammade med emotes och skrek på alliancespråk.

Permalänk
Medlem

Vi hade wipat en gång på vael av nån anledning så var jag uttråkad och sprang rakt in i vael o ninjapullade pga lagg när hela raiden precis hade ressat igen och buffat..:D Haha

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Findah
Vi hade wipat en gång på vael av nån anledning så var jag uttråkad och sprang rakt in i vael o ninjapullade pga lagg när hela raiden precis hade ressat igen och buffat..:D Haha

Fattar inte ett ord. Kan du översätta?

Visa signatur

System.out.print(madness ? this.is.SPARTA : "");

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ghost_Overdoze
Fattar inte ett ord. Kan du översätta?

Antar att du inte spelar WoW, ingen mening med att förklara för dig då.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av E_maN
har inte heller klarat det om jag ska vara ärlig det är svårt haft det med sen jag var i den åldern typ. är 18 nu

Jag förstår inte hur svårt det kan vara... Jag klarade på en vecka med min kompis...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ghost_Overdoze
Fattar inte ett ord. Kan du översätta?

Jag och mina tappra medspelare hade precis blivit utplånade av bossen Vaelstraz i World of Warcraft. Av någon anledning vad jag uttråkad och sprang rakt in i Vaelstraz vilket gjorde att han attackerade först mig, och sedan mina tappra kamrater precis efter att vi hade återhämtat oss från den första förlusten, återupplivat alla 40 döda och kastat alla spells som ökar attributen.

Alltså orsakade han att bossen slaktade alla 40 ännu en gång utan att dom hade nån egentlig chans eftersom ingen var beredd på att nått pucko skulle springa in i honom.

Bra så?

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smokerdave
Jag och mina tappra medspelare hade precis blivit utplånade av bossen Vaelstraz i World of Warcraft. Av någon anledning vad jag uttråkad och sprang rakt in i Vaelstraz vilket gjorde att han attackerade först mig, och sedan mina tappra kamrater precis efter att vi hade återhämtat oss från den första förlusten, återupplivat alla 40 döda och kastat alla spells som ökar attributen.

Alltså orsakade han att bossen slaktade alla 40 ännu en gång utan att dom hade nån egentlig chans eftersom ingen var beredd på att nått pucko skulle springa in i honom.

Bra så?

/gquit på den tycker jag

Visa signatur

Nikon D70s | 18-70/3.5-4.5G | 70-300/4-5.6G
Stolt medlem i filmteamet Kickass
www.kickassproduktioner.se|http://www.barbapappa.net/billman/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Findah
Vi hade wipat en gång på vael av nån anledning så var jag uttråkad och sprang rakt in i vael o ninjapullade pga lagg när hela raiden precis hade ressat igen och buffat..:D Haha

offtopic.
Jösses, jag gjorde samma sak under mitt förra besök i BWL.
Jag alt-tabbade medan vi väntade på att folket skulle bli klara för försök #12 på Vael, men på något sätt lyckades jag trycka på autorun-knappen just innan jag hoppade till windows.
Jag alt-tabbade tillbaka direkt men skadan var redan skedd, jag hade nått fram till Vael som skickat ut sin buff och var på väg att döda mig.
Jag såg till att stå still och efter att jag dött gick Vael tillbaka till sin ursprungsställning.
Jag pustade ut, då det verkade som att wipen förhindrats, men då plötsligt skickade Vael ut en till buff och gick amok på resten av raiden. Enligt min log hade någon skickat en debuff på honom när han höll på att döda mig.

Nu ser jag till att alltid vänta på idiotsäkra ställen inför encounters.

Visa signatur

Damn it feels good to be a gubbe.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smokerdave
Jag och mina tappra medspelare hade precis blivit utplånade av bossen Vaelstraz i World of Warcraft. Av någon anledning vad jag uttråkad och sprang rakt in i Vaelstraz vilket gjorde att han attackerade först mig, och sedan mina tappra kamrater precis efter att vi hade återhämtat oss från den första förlusten, återupplivat alla 40 döda och kastat alla spells som ökar attributen.

Alltså orsakade han att bossen slaktade alla 40 ännu en gång utan att dom hade nån egentlig chans eftersom ingen var beredd på att nått pucko skulle springa in i honom.

Bra så?

Perfekt, nu förstår jag också.

Visa signatur

System.out.print(madness ? this.is.SPARTA : "");

Permalänk
Medlem

Testade counterstike hos en kompis, såg en jag trodde va en fiende och mejade ner honom (missade en massa så det tog tid). Visade sig att det visst var en lagkamrat som dessutom va admin på servern. Blev kickad och bannad, kompisen va jätteglad sen.

Permalänk
Medlem

I bf1942 på Iwo Jima, som allies, skulle jag sitta i slagskeppet och panga loss mot Airfield. Vid start så wingwalkade resten av laget på SBD. Jag får hjärnsläp och avfyrar en saftig salva just när planet, fullastat med lagkamrater seglar förbi i skottlinjen. Självklart så träffar jag hela ekipaget och tillintetgör vår start på matchen.

Skämdes som en hund.

Visa signatur

hehu

Permalänk

var nog i cs, av någon beta version, när jag automatiskt byte lag, trodde det var en bugg och blev skitglad och sköt ner alla i laget.

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Inaktiv

Det största misstaget jag och en kopmis gjort var när vi körde Baldurs Gate 2 (eller nåt) på Xbox, och det gick finfint, vi sparade på och körde i många timmar. När vi skulle spara en gång så tryckete vi lite snabbt, men råkade trycka X istället för Y, så man tog bort saven, inget vi märkte och spleatde nöjt vidare. Tillsiut ör vi mot någon stor nöjd typ. Och komemr fram til latt det inte går att ladda. Vid gråter och splear aldrig spelet igen.

Permalänk
Medlem

Jag spelade DaoC på US servrar innan de kom till EU. Jag körde en Thane och servern hade precis börjat få sina första level 50's. Jag var typ 30-35 eller nått sånt när jag fick hänga med ut på PvP för första gången.

Vi springer i gruppen om cirka 20-30 pers och möter en grupp Albs. Våran healer vinner mezz striden, och de mer erfarna spelarna börjar plocka albsen en efter en. Eftersom jag höll mig en bit bak i gruppen och eftersom det är första gången jag såg fienden överhuvudtaget så drar jag på en AoE attack. Ni vet den där Thane attacken med en massa hammare som slår mot marken. Bryter givetvis mezz på samtliga Albs och deras Cleric lyckas få av en mezz som tar alla oss mids. Så det vara bara och stå där och skämmas medans albsen plockade oss en efter en.

Slutade spela den karaktären efter en vecka, då ingen på servern ville spela med mig längre :/

Permalänk

1. Jag råkade skriva över min GTA ViceCity sparfil när jag skulle låta kompisen testa början i spelet, bara spelat i typ 70 timmar...
2. Raderade min sparfil igen, när jag väl hade klarat alla uppdrag å höll på att närma mig 100% avklarat...

Visa signatur

.: Phenom II 940 @ 3Ghz Scythe Ninja 2 | 8192Mb DDR2 800 MHz | Nvidia GTX 275 | 5 TB| Gigabyte Odin GT 800W | Logitech Mx518 Razer Destructor| Saitec Eclipse II| Eizo 2431WK :.

Permalänk
Medlem

Hmmm... Pinsama saker... Som trogen wow spelare så har man gjort lite dumt
Min hunter på Ravencrest har mispullat följande:

Ragnaros (Alla i raiden hade pottat)
Vaelestras
Broodlord
Major domo

+en del bossar i ZG (+ Hakkar)
+massa grejer i Random grupp instanser

Varför? Svaret är...

Windowed mode på wow + msn + itunes + Ventrilo + Swec forum + Två skärmar

^^

Permalänk
Medlem

kissa på mig i sims

Visa signatur

har börjat gå ut nu när inte öä finns !

Permalänk

Hjälpte en kompis i oblivion, körde igenom en quest åt honom och slutet sparade jag precis efteråt så blev jag träffad av en fireball och dog.
Han dog varje gång han loada, och jag sparade över hans enda sparfil.

Lite arg han blev.

Permalänk

Det måste nog vara att jag inte klarar ett datorstyrt lag på Easy i WC3...
:s

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av appoc2013
Det måste nog vara att jag inte klarar ett datorstyrt lag på Easy i WC3...
:s

Det är väl inte så pinsamt? Om man är dålig på WC3 som jag är så är det inte svårt. Easy kan vara precis lagom.

Permalänk
Medlem

Hm diverse TKs i MP-spel

Visa signatur

"På internet är alla höger."

CITERA! Om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

hoppade ner efter Bowser när jag dödat honom på super mario 3 trodde man skull ner där

Visa signatur

CPU: i7- 13700KF + Corsair 115i Pro || GPU: 2080 Super FE
MoBo: Gigabyte Gaming X AX Z790 || Ram 32GB G.Skill Trident Z 6600mhz
Chassi: Corsair Obsidian 500D PSU: Corsair RMX 850
Skärm 1: AGON AG271QG 1440p 165hz Skärm 2: LG C2

Permalänk
Medlem

Någon gång i Wow ---- BWL wipade jag min guild 40man 2ggr... gissa om dom arga... hade auto run på och så klart var jag sist och sprang in i andra bossen... det gjorde jag 2 ggr... ajaj

Fick typ 20 PM wtf man!!! and dude wtf. m.m.

Visa signatur

Min är störst för jag kör BMW!

Permalänk
Medlem

I BF:2:
dödat 5 pers med en granat, tyvärr var alla i mitt eget lag.

Det var i början på karkand när alla springer och kastar granater som jag kasta lite lågt. Kickad av punkbuster på grund av för LÅG poäng

Permalänk
Medlem

Vi lirade våran viktigaste match i CS-turnering på Krangparty Act 12 i Sundsvall, Det är jag och en lagkamrat kvar mot 2 motståndare, på train går jag ner i stegen vid popdog, och min polare gick ner mot high, det jag inte visste var att han vände sedan och skulle gå med mig. Jag vänder för att vi bestämda oss båda för att gå high och low, då går jag upp för stegen och vänder mig om. Då står min polare 1mm ifrån mig och jag drar genast i väg 2 skott med colten rakt i skallen på honom

Tur i oturen så hela deras lag där dom satt (m

Visa signatur

We are the police you moron, We got helicoptors.

Permalänk
Medlem

Vi lirade våran viktigaste match i CS-turnering på Krangparty Act 12 i Sundsvall, Det är jag och en lagkamrat kvar mot 2 motståndare, på train går jag ner i stegen vid popdog, och min polare gick ner mot high, det jag inte visste var att han vände sedan och skulle gå med mig. Jag vänder för att vi bestämda oss båda för att gå high och low. Jag trodde att han skulle stå och vänta på mig nedanför trappan, då går jag upp för stegen och vänder mig om. Då står min polare 1mm ifrån mig och jag drar genast i väg 2 skott med colten rakt i skallen på honom

Tur i oturen så hela deras rad där dom satt (motståndarna) dog deras internet så vi fick starta om ifrån där rundan startade

EDIT: hoppsan, klickade på ändra men =/

Visa signatur

We are the police you moron, We got helicoptors.

Permalänk
Medlem

Jag har en kompis som somnade till på numlock-knappen när han spelade WoW. Han sprang rakt in i bossen och hela guilden på 40 pers dog

Jag skrattade lite när jag stog och såg allt bakifrån

Visa signatur

Doubleint.com - Webben har aldrig varit enklare.

Timesharing.se - En liten tjänst som löser ett stort problem.

Permalänk
Medlem

Hoppade efter svampen ner i hålet "first time super mario"

Visa signatur

ASUS A7v880 AthlonXP-Barton 2360/206Mhz 2GB TWINMOS 3200, Powercolor 9800XT

Permalänk

Spelet jag tänker prata om nedan är World of Warcraft, ni som inte gillar det spelet kan hoppa över detta inlägg!

Var maintank i ZG och var taggad o vi körde på, sen så dyker en portal upp och jag tror vi ska summona någon. Det var tal om att vi behövde healers, så jag tänkte att jag skulle vara snäll o hjälpa till, men ack så fel jag hade. Precis när jag klickar så ser jag "Portal to stormwind".

Hela raiden blev lagom förvånade kan jag ju säga. Dock inga arga reaktioner och folk som började kalla en n00b som man hör rätt mkt i detta mycket underhållande spel.

Men men, jag bara skrattade och fick ta mig ner till instansen igen

Offtopic:

Tycker nästan att wow har blivit det nya CS, där folk kallar varandra n00bs i chatten varje sekund, och enligt mig har folk en allt för seriös inställning när de spelar, jag menar herregud, det är bara ett spel! Om jag råkar orsaka en wipe ngn gång behöver väl inte betyda att himlen trillar ner? Eller är jag helt fel ute? Är det jag som har en allt för oseriös inställning?