Permalänk
Medlem

Kan inte öppna filer i OS X

Jag fick en cd med ett indesign dokument och massa fonter. Problemet är att alla mac filer, indesign documentet och fonterna saknar filtillägg så finder vet väl inte riktigt vad den ska göra med filerna.
Ikonerna ser bara ut som ett terminalfönster. Det var inga problem att gå in i indesign och välja öppna och sedan välja "alla filer" istället för "alla läsbara dokument" .
Men hur installerar jag fonterna? Kan inte öppna dom i fontbook. och dubbelklickar jag på dom från finder händer ingenting. Kan man säga till att det är fontfiler på något sett?

Visa signatur

It's nice to be important but it's more important to be nice. Posse!

Permalänk
Medlem

Testa att lägga till filändelsen .ttf

/henrik

Visa signatur

iBook G4 1.33GHz, 1024 MB, 40GB + 160, Mac OS X 10.4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av henrikk
Testa att lägga till filändelsen .ttf

/henrik

Det går inte. Inte heller .otf..

Edit: Eller rättare sagt. Det går att lägga till filändelsen. Men det löser inte problemet :/

Visa signatur

It's nice to be important but it's more important to be nice. Posse!

Permalänk
Medlem

Välj "Visa information" för objektet och kontrollera om flaggan "Göm filändelse" är ikryssat. I så fall, kryssa bort den och prova sedan med en ny filändelse; annars kommer den bara lägga till det du skriver till namnet, t.ex. hejsan.ttf.lol

Visa signatur

Ryzen 7 3700x | ROG X470-F Gaming | Corsair 16GB 2666MHz/CL18 | GTX 1070 Ti 8GB | 250 GB M.2, 2TB MLC SSD, 2TB 7200rpm | RM750x | DeepCool Matrexx 55 | AOC 24G2U