Permalänk
Medlem

Det verkar vara borta nu.. ska nog avvakta lite och se. Allt är så nytt där så företagen kontrar hela tiden med olika erbjudanden.

Permalänk
Hedersmedlem

Men om du nu jobbar där du utger dig för att jobba måste du väl ändå sitta på lite inside info

Permalänk
Medlem

Japp, jag ska meddela er så fort jag vet nåt.. Men jag vet iaf vilken leverantör jag hade valt av de tre.. synd att jag flyttar från min studentlägenhet samma vecka

Permalänk
Hedersmedlem

Sen att du då råkar jobba för en av dem har inget som helst samband med ditt val antar jag

Men om vi ska vara allvarliga, varför hade du valt just dem?

Permalänk
Medlem

Vi får väl se vad de som får välja i höst säger om sina valda alternativ. Tomegapsgården kopplas ju in idag t.ex.

Permalänk
Medlem

Det verkar som att Lunds Stadsnät har dragit sig ur striden eftersom prisdumpningarna blev för mycket för dem.

Jag har jobbat på One också och nu på BB2, och vill inte smutskasta någon. Jag tror BB2 är bättre helt enkelt, oavsett om jag hade jobbat där eller inte.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av donfalcon
Det verkar som att Lunds Stadsnät har dragit sig ur striden eftersom prisdumpningarna blev för mycket för dem.

Jag har jobbat på One också och nu på BB2, och vill inte smutskasta någon. Jag tror BB2 är bättre helt enkelt, oavsett om jag hade jobbat där eller inte.

Intressant, du håller oss uppdaterade om förändringar hoppas jag

Men hur är det med BBBs peering mot utlandet, ska inte den vara sådär bra?

Permalänk
Medlem

Bredbandsbolagets anslutning hos Global Crossing i Amsterdam är visst 100% belastad hela tiden och Bredbandsbolaget vill inte köpa mer kapacitet

Visa signatur

This is not the place for mindless aggression
NAT är fel!

Permalänk
Medlem

Observera att det är Bredband2 (BB2) vi pratar om, inte Bredbandsbolaget (BBB). Jag har faktiskt ingen koll på alla peerings, men den är knappast sämre hos BB2 än hos de aktuella konkurrekterna i Lunds Energis stadsnät.

Permalänk
Medlem

Flyttar till Lund snart, och ska välja leverantör.

Nu när det har varit igång ett tag, vilka fungerar bäst? Bahnhof, Bredband2 eller "Lunds Stadsnät"?

Bahnhof verkade ju ha mest "krimskrams" i form av lagringsutrymme osv, men BB2 är ju 100/100. Vad bör man välja? 100/100 är inte jätteviktigt, hellre ett stabilt 100/10 än ett mindre stabilt 100/100

Visa signatur

The only problem with Microsoft is they just have no taste. They have absolutely no taste. And I don't mean that in a small way, I mean that in a big way, in the sense that they don't think of original ideas, and they don't bring much culture into their products.

Permalänk
Medlem

Har inte varit helt nöjd med BB2s 10Mbit(som var ställd på 100Mbit fram till lundakarnevalen).
Misstänker att det kan ha något att göra med att så många valde just dom, i och med deras schysta erbjudande vid starten.
Väldigt inkonsekventa hastigheter på tex DC, där det var ok hastigheter från vissa, men inte ovanligt riktigt usla(<400kB/s) från andra.
På den 10Mbit Telia LAN-uppkoppling jag sitter på nu maxar jag från i princip alla.
Ska nog byta till något annat när jag flyttar tillbaka till Lund i höst, om inte BB2 skärpt sig. Lutar nog åt Lunds stadsnät just nu.

Visa signatur

Oh. Uhm, look... if we built this large wooden badger...

Permalänk
Medlem

Är Lunds Stadsnät 100/100 ?

Visa signatur

The only problem with Microsoft is they just have no taste. They have absolutely no taste. And I don't mean that in a small way, I mean that in a big way, in the sense that they don't think of original ideas, and they don't bring much culture into their products.

Permalänk
Medlem

Rätt säker på det.

Visa signatur

Oh. Uhm, look... if we built this large wooden badger...