Permalänk
Medlem

Daul View problem!

Jag har ett väldigt irriterande problem och skulle verkligen vara tacksam om ngn kan hjälpa mig.

Det är nämligen så att jag har kopplat datorn till TVn och kör dualview så att jag kan kolla på film på tv o samtidigt surfa på datorn. Nu är det så att varje gång jag släpar Windows mediaplayer till TVns skrivbord så visas filmen i helskärmsläge på datorskärmen och vise versa när jag släpar tbx den. Mao så visas filmen på båda skärmar. Dett händer bara när jag kollar på film och inget annat men är ändå väldigt irriterande.

mvh
Kevok

Visa signatur

[Antec SonataII][Athlon64X2 4400+][MSI K8N Neo4 Platinum][Corsair TWINX2048-3200C2][Gainward 7800GT][2 x WD Caviar SE16 250 GB SATA II][NEC MS 20WGX²][Creative X-fi Platinum] [IBM Thinkpad T43]

Permalänk
Hedersmedlem

Du kör troligen i klonläge där detta räknas som en praktisk finess, just för att man då har film i fullskärm på tvn medan man fortfarande kan surfa eller annat på bildskärmen. Stör det dej så är det ju bara att lägga mediaplayern bakom nåt annat program. Eller så kan du ju inaktivera det under 'Helskärmsvideo / Full screen display' i drivrutinen.

Tillägg:
Om du väljer att avaktivera fullskärmsvideo så måste du även byta bildskärmsläge till något av de utsträckta eller span på engelska. Klonläge ger ju just en klon av bildskärmen på tvn.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

Jag har ett problem med dubbla skärmar jag med så jag lånar denna tråd jag xD.

har graffet i mitt sign. Ska koppla en 32" TV till kortet, det går bra, jag kan köra så att TV blir utökat skrivbord för min vanliga skärm. Men jag vill köra klon så det visas samma sak på båda skärmarna!

Jag har gjort det förut, men nu vill det inte funkar... varför?
Vad skall jag göra för att det skall funka?

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Medlem

OFFtoppic: jag måste fråga er som håller på med detta... ska man kunna dra musen till höger på er primära bild skärm så den åker över till den sekundära bildskärmen då?

har nyss kopplat in en ny bildskärm och är helt ny med detta... sry att jag stör och "korspottar" eller vad ni kallar detta, dock är det ju bättre att koncentrera alla frågor i denna tråd? sry igen om jag stör någon med min inkompetens...

Visa signatur

Primära datorn: Acer Swift 5 (i7)|Skärm: BenQ BL3200PT|Tillbehör: Logitech MX Master 3|Logitech Illuminated K810|HDD-docka 16TB

Permalänk
Medlem

Flamur: Det beror ju såklart på hur man ställt in att det ska visas, när du går in i egenskaperna för skrivbordet så kan du ju klicka på skärmarna för att ändra upplösningar med mera, testa dra runt skärmarna i rutan.

Xans: det är ett Radeonkort du har ser jag, testa installera Ultramon och kolla om du kan få Clone, har för mig Ati är jobbigare i dualscreen än vad Nvidia är.

Till trådskaparen: Jag ser att du INTE har Clonad skärm, men att du fortfarande får filmen på båda skärmarna.
Det är inte så mycket jag kan hjälpa dig med igentligen, har inte stött på fenomenet förut.

Nu kan jag ställa min fråga.
Efter en flytt så VÄGRAR min dator acceptera att jag vill köra dubbla skärmar, den hittar den andra skärmen i egenskaper men den vill inte aktivera skribordet på den. ganska irriterande.

Någon som har någon aning där om vad som kan vara fel?

Visa signatur

[Arrogance]-[5800X+6900XT]-[Win10]