Permalänk
Medlem

överhetat?

tjo det är så att en polares dator nu under denna tropiskahetan bara helt plötsligt går ner till 6fps och innan hade den 66fps konstant i wow. efter ett par timmars spelande så går den ner till 6fps.. ere överhetning o i så fall hur löser man det på smidigaste viss?

tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Om den blir för varm är väll lättaste man kan göra att sätta in en fläkt eller två, och om det är "stökigt" i lådan kan man få städa lite så luften lättare kan komma igenom lådan. Om inte det löser problemet kan man ju alltid byta kylare till prolle/grafikkortet.. men det borde man inte behöva (vet iofs inte hur varmt ni har det, men här är det ~28 i solen och jag har inga probs).

Visa signatur

Intel Core i7 4770k || Asus Z87-Pro || 16GB DDR3 1600MHz || Gigabyte GTX 970|| EVGA Supernova G2 750W || BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem

Kolla också så det inte är massa dammråttor i datorn, det kan dra upp temperaturen ordentligt!

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem

Kolla särskilt fläktarna till CPU o grafikkortet. Mitt grafikkort har överhettats någon gång för att kylflänsen är helt igensatt av damm så att knappt någon luft kommer igenom

Visa signatur

"If Violence doesn't solve your problem, you're not using enough"

Permalänk
Medlem

Hjälper det att starta om datorn?
Isånafall kanske han har installerat nåt program eller addon som har en större minnesläcka, dvs det använder mer och mer arbetsminne och spel etc får mindre till förfogande.
WoW mår dåligt av lite arbetsminne.

btw. överhettat

Permalänk
Medlem

Öppna sidan på lådan , ställ dit en 150 kronors bordsfläkt som blåser in mot moderkortet .... bästa lösningen för varma datorer i sommarhettan

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Harakiri
Öppna sidan på lådan , ställ dit en 150 kronors bordsfläkt som blåser in mot moderkortet .... bästa lösningen för varma datorer i sommarhettan

Höhö min polare slet loss fläkten på sitt radeon 9800pro pga värmeproblem, och fläska upp mina fläktar

Visa signatur

Nikon D70s | 18-70/3.5-4.5G | 70-300/4-5.6G
Stolt medlem i filmteamet Kickass
www.kickassproduktioner.se|http://www.barbapappa.net/billman/

Permalänk
Medlem

Kör din polare på för hög spänning?

Visa signatur

...Gurgel

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mellwing
Kolla också så det inte är massa dammråttor i datorn, det kan dra upp temperaturen ordentligt!

No shit lol

Jag plockade ur mitt grafikkort och blåste rent med komprimerad luft.
Blåste hur länge som hellst kändes det som, aldrig sett så mycket damm.
Sänkte maxtemperaturen på GPU med 25-30 grader.

Edit: Annars vet jag inte vad som är fel tyärr, som nämnts kan en bordsfläkt hjälpa om det är värmen som är problemet.
Min sänker 15-20 grader beroende på vilken komponent det är.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sl0w Hjälper det att starta om datorn?
Isånafall kanske han har installerat nåt program eller addon som har en större minnesläcka, dvs det använder mer och mer arbetsminne och spel etc får mindre till förfogande.
WoW mår dåligt av lite arbetsminne.

yes det försvinner direkt efter en reboot o tempen på grafikkortet ligger runt 68grader. så det kan va nåt sånt.. ska be han ta bort lite.. elle öka arbetsminnnet lite