Permalänk
Medlem

Billigt och fint mATX chassi?

Hej,
Jag är på jakt efter ett billigt och någorlunda fint mATX chassi till min server, tycker server-chassit som jag har nu tar på tok för mycket plats (Kan knappt röra mig här på rummet).
Jag hade tänkt mig ett chassi för HÖGST/MAX; 500kr (Utan nätaggregat/nätdel).

Har kollat runt lite och hittar typ bara Aspires mATX chassi som ligger på ~1000kr, inget för mig.
Om det inte finns något så kanske jag får bygga något, kan någon då rekommendera material o.s.v?

Tack på förhand.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tror classe har nåt billigt chassi med ganska okej utseende. Kolla runt lite, finns i massa postorderbutiker. Vad är det för chassi du har nu btw?

Visa signatur

Elektriker och musiker =)

Permalänk
Medlem

Hm, okej. Tack!

Just nu har jag ett vanligt ATX MidiTower chassi.

EDIT: Kollade nyss på Clas Ohlson's (Antar att du menar dom) webbplats, hittade dock inget mATX chassi? =/

Visa signatur
Permalänk
Permalänk
Medlem

Oh, jädrar! Man tackar så mycket, precis vad jag ville ha..

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Var dock försiktig när det gäller webhallen och deras varor, som är "beställningsvara". Deras leverantörer enligt dem själva, uppdaterar inte alltid lager-data till webbhallen så bra. Så en vara som är beställningsvara kan ta MER än det normala "1 vecka att få in först till webhallen, och sen 1 vecka till dig", som man brukar säga är beställning. Hos webhallen verkar det mer vara, 3-4 veckor i tid till dom, och sen en vecka till dig. Så behöver man varan snabbt, så skit i varor som är beställningsvaror där. Dock, detta jag berättar är MIN EGEN upplevelse av webhallen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JBRAA
Var dock försiktig när det gäller webhallen och deras varor, som är "beställningsvara". Deras leverantörer enligt dem själva, uppdaterar inte alltid lager-data till webbhallen så bra. Så en vara som är beställningsvara kan ta MER än det normala "1 vecka att få in först till webhallen, och sen 1 vecka till dig", som man brukar säga är beställning. Hos webhallen verkar det mer vara, 3-4 veckor i tid till dom, och sen en vecka till dig. Så behöver man varan snabbt, så skit i varor som är beställningsvaror där. Dock, detta jag berättar är MIN EGEN upplevelse av webhallen.

Du är inte ensam om den upplevelsen. Både jag och vänner har råkat ut för samma sak. Det verkar vara standard hos Webhallen att allt som inte finns i lager tar tid (en polare fick vänta två månader på en cpu-kylare, samt att han fick fel storlek på en chassifläkt två eller tre gånger trots avbeställning/ändring av beställningen). Däremot så är dom RUSKIGT snabba på att leverera saker som dom har hemma.

Permalänk
Geeks
SweClockers

*Flyttad*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Fler än jag som vill ha "miniserver" tydligen.

En tanke, finns det mATX chassin utan 5,25"-plats? Stående då. Det skulle kunna bli ganska mycket smalare, om CD behövs går det alltid att ansluta extern vid behov. Det skulle även bli marginellt säkrare då det skulle kräva mer jobb för att boota upp något från siva.

Visa signatur

Tidigare medlem i signaturgruppen militanta Appleanvändare