Permalänk

vcore problem

jag har ett asrock dual 880pro och en intel p4 3,2 ghz...men kan inte ändra min vcore när jag ska klocka..den ändrar sig själv hela tiden...fast dock max till 1.209v ...kan nån hjälpa??

Visa signatur

intel p4 socket 775 3,2 ghz. asrock p880-pro. radeon 9800pro se. 1x maxtor diamond 80gb. 1x segate barracuda 160gb. bzerk 500W. 2x512 elexir ddr2.

Permalänk
Avstängd

aa fan jag hjälper dej!! lägg 4st platta moderkorts batterier på kylflänsena. jag lovar de kommer göra susen!!
vasågod på för hand

Visa signatur

Amd 3000+, WD 80gig, WD 200gig, Verto Nvidia FX 5900XT, 2x 512 400Mhz, grym kyling (Allt e clockat) ^^

Permalänk
Permalänk

tedde borde vara nära en avstängning...o föresten så har ja bett iom hjälp med 4 trådar så det verkar vara ett sju ****** bra forum detta hurni!

Visa signatur

intel p4 socket 775 3,2 ghz. asrock p880-pro. radeon 9800pro se. 1x maxtor diamond 80gb. 1x segate barracuda 160gb. bzerk 500W. 2x512 elexir ddr2.

Permalänk
Avstängd

hahah! qvibbe gjorde fel!! när du skulle skriva att du tyckte jag skulle få en anmärkning gjorde nu en ny tråd, så pundot hotar dej med avstängning!!:D hahahha å inte mej

Visa signatur

Amd 3000+, WD 80gig, WD 200gig, Verto Nvidia FX 5900XT, 2x 512 400Mhz, grym kyling (Allt e clockat) ^^

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TeDDe89
aa fan jag hjälper dej!! lägg 4st platta moderkorts batterier på kylflänsena. jag lovar de kommer göra susen!!
vasågod på för hand

Lägg av med fjanterierna eller bli avstängd!

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk

hans fjanteri är det bästa svaret jag FÅTT I ALLA FALLL!!!!!

Visa signatur

intel p4 socket 775 3,2 ghz. asrock p880-pro. radeon 9800pro se. 1x maxtor diamond 80gb. 1x segate barracuda 160gb. bzerk 500W. 2x512 elexir ddr2.

Permalänk
Avstängd

precis:)

Visa signatur

Amd 3000+, WD 80gig, WD 200gig, Verto Nvidia FX 5900XT, 2x 512 400Mhz, grym kyling (Allt e clockat) ^^

Permalänk
Medlem

Ändrar sig själv, hmm någon typ av automatisk klockning/energispar funktion?

I bios går det väl att ändra Vcore för cpun, eller i det program som följde med moderkortet(brukar finnas något).

Se bara till att du har kylning som klarar av högre volt, det blir mycket mer värme vid höjd vcore.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk

tackar!

äntligen ett vettigt svar ;)...jo men den går inte över 1.209...fick inte med någon typ utav program till moderkortet..bara massa drivrutiner och annat tråkigt!^^....går ej ändra i bios....inte som jag ittat i alla fall

Visa signatur

intel p4 socket 775 3,2 ghz. asrock p880-pro. radeon 9800pro se. 1x maxtor diamond 80gb. 1x segate barracuda 160gb. bzerk 500W. 2x512 elexir ddr2.

Permalänk
Medlem

Det är inte så att du tittar på mätaren som helt enkelt mäter av spänningen hela tiden?

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Medlem

Om det bara är så att volten går ner när du kör något krävande och upp igen efteråt är det ditt nätagg som är dåligt (ska skilja ganska mycket).

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk

okej

hehe jo det skulle faktiskt mycket väl kunna vara så att jag kollar på den dära mäytaren...men på mitt förra kort hade jag inga problem att höja vcore..men med detta så har jag fått enorma problem..hittar inte änns vart jag ska höja det...har ingen voltage setup eller nått..bara cpu intesällningar och där finns den inte..hehe mitt nätagg är hyfsat bra..det är ett bzerk 500w köptes för nån månad sen bara!

Visa signatur

intel p4 socket 775 3,2 ghz. asrock p880-pro. radeon 9800pro se. 1x maxtor diamond 80gb. 1x segate barracuda 160gb. bzerk 500W. 2x512 elexir ddr2.

Permalänk
Medlem

men med andra ord så kan du helt enkelt inte höja volten på dit moderkort, simpelt.

Visa signatur

HP Pavillion DV9005EA
www.cannabisera.se/overgrow.html

Permalänk
Avstängd

simpelt in my ass! allt går. har hu inte lärt dej nått av datorer?

Visa signatur

Amd 3000+, WD 80gig, WD 200gig, Verto Nvidia FX 5900XT, 2x 512 400Mhz, grym kyling (Allt e clockat) ^^

Permalänk
Medlem

Hade detta kortet med. Bland det sämsta att klocka med. Släng skiten, verkar inte finnas ett enda bra moderkort med agp som klara socket 775. Tyvärr

Visa signatur

Pentium D 2.66 @ 3.9 Ghz, Voltmoddat 7900 GT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TeDDe89
simpelt in my ass! allt går. har hu inte lärt dej nått av datorer?

Det verkar vara du som inte har lärt dig något, har inte bios stöd för det har troligtvis inte kortet stöd för det i hårdvaran vilket gör att du då måste börja voltmodda moderkortet.

Det är varken enkelt eller tillrådligt att göra.

Lägg av med attityden "Tedde" du kan inte bäst så sluta bete dig som om du gör det.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Avstängd

jag kan värkligen inte mest. jag menar att allt går, man måste bara veta hur man ska göra. man måste bara hitta nya sätt att lösa problemen. man får inte ge upp bara för man inte har hittat kontrollen.
de moderkortet som qvibbe har är ett så vanligt kort så de måste finnas nån som vet hur man ska göra.
min atittyd beror på massa gnäll på de här forumet specielt den tråden som handlar om 9800pro (Blubben du vet villken de e) van man än säger här så tror inte folk på de, dom börjar bara gnälla å ska ha rätt.
ps jag har inget råd till qvibbe (min bäste vän) på den här tråden, bara jävlades lite med dej^^

Visa signatur

Amd 3000+, WD 80gig, WD 200gig, Verto Nvidia FX 5900XT, 2x 512 400Mhz, grym kyling (Allt e clockat) ^^

Permalänk
Medlem

Jo forumet verkar ha fått lite attityd problem allmänt

Personligen skulle jag söka runt på google efter svar för jag tror inte qvibbe kommer få svar på hur han voltmoddar det kortet här.

Ps. Har du mycket ont eller "värkligen" (verkligen)
Kunde inte låta bli

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Avstängd

de e lugnt,jag suger sen hårt på att stava.... matte å eng för den delen me....:P

Visa signatur

Amd 3000+, WD 80gig, WD 200gig, Verto Nvidia FX 5900XT, 2x 512 400Mhz, grym kyling (Allt e clockat) ^^