Permalänk
Avstängd

Läsk kyl

tja

Hade lite tråkigt nu på morronen och satte mej och rita lite i sketchup

Jag tänkte mej en läsk kyl men om non han har nått förslag på vad den kan användas till så skriv gärna.

Här är min skiss iaf :

Zalman kylblock med två 40mm fläktar , lådan ska vara av alu eller dylikt.

skulle va kul att förvärkliga man har ju hela sommarn på sej

MVH wLN ^

Visa signatur

Kommande dator | WD harddisk 250 GB 7200 RPM | 2x 1 GB Apacer PC-400 DDR | Asrock 939NF4g | Asus VGA-card radeon RX1600PRO 256 mb | AMD athlon 64 3800 + 2,4 GHz BOXED |

Permalänk
Medlem

jag antar att du ska ha en peltier där i? och även om du skulle ha så skulle inte zalman blocket kyla tillräckligt för att få den kalla sidan på peltiern kall nog för att kyla läsken..

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Medlem

Re: Läsk kyl

Citat:

Ursprungligen inskrivet av wLN
...Stuff...

Kommer ej att fungera då fläktar inte kyler under rumstemperatur.

Permalänk

Liknande trådar har varit uppe förut; och jag säger som jag brukar. Om du inte har en Peltier (läs: avancerad konstruktion ) så blir det en ugn, inte en kylare.

Det är bara våran kropp som tycker att rumstemp. är "kallt". läsken säger "Åh, Fy vad varmt! FFS, sluta blåsa varm luft på mig!"...

bara så att du vet.

Permalänk
Medlem

Det är klart han kommer använd peltier, alltså kommer det bli kallare än rumstemperatur. Och Jaxen, temperaturen bör väl snarare bero på hur feta 40mm fläktar han hittar i detta fallet?

Visa signatur

AMD X2 4200+ 2.2ghz - MSI Amethyst (HP OEM) moderkort - 2x 1gb Infinion PC3200 @ 3-3-3-8-2T - MSI 7800GTX 256mb - Raptor Gaming M2 - Koss SB45

Permalänk

Jag lånar tråden lite... fungerar det att kyla under rumstemp. om man bara skulle ha en peltier och en 40*40 mm fläkt under?.

Permalänk
Medlem

Taotl.. Fläktar kan inte kyla underrums temperatur.. Och det finns inga 40mm fläktar som skulle klara av o kyla en 33cl dricka sådär.. Speciellt inte med den där lilla zalman flänsen.. Kan gå om han tar den bästa lyftkylaren o endvänder en lågvoltad peltier..

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!