PlayStation 3 - THE tråd

Permalänk
Medlem

Själv har jag inte haft några problem med med de enheter jag har köpt vid release (psx, ps2, GameCube, Xbox360).
Antar att jag har haft turen på min sida.

Finns det en lista på de spel som kommer att finnas vid release av PS3?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Avstängd

Hmm skulle inte alla PS3 spel köra i 60fps? eftersom vissa har klagat på att 360 "bara" kör i 30 och hur dåligt det är så kan jag ju säga till er att Heavenly Sword kommer köra i 30FPS också. Det borde ju innebära att många även kommer klaga på det med då, eller är det så igen att det är OK bara för att det är till Sony's konsoll?
http://psinext.e-mpire.com/index.php?categoryid=3&m_articles_...

Jag har bara haft problem med min PSX och PS2 aldirg med någon från MS, dock har jag flera vänner som haft problem med sina 360 men inte någon alls med sin första Xbox.

Men verken Xbox och PS1/2 har ju aldrig släppts globalt innan och därför är det ju även många som inte haft problem med dom eftersom Sony och MS redan hunnit fixa till problemen innan konsollerna kom till oss här i väst.

http://www.ctrlaltdel-online.com/comic.php?d=20060623

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JohanssoN_88
http://www.kotaku.com/gaming/warhawk/warhawakps3-controller-n...

"ny" warhawk demo

X v
Y v
Z v
V x

dessutom ser det lika hopplöst ut som nån som spelar Motocross madness, (galenskapen låg i kontrollen fö) så den finns ingen accelerationavkännare i och eftersom det är den som rumble skulle påverkas av är det inte mycket att säga om Kotakus koll här.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mBr
Hmm skulle inte alla PS3 spel köra i 60fps? eftersom vissa har klagat på att 360 "bara" kör i 30 och hur dåligt det är så kan jag ju säga till er att Heavenly Sword kommer köra i 30FPS också. Det borde ju innebära att många även kommer klaga på det med då, eller är det så igen att det är OK bara för att det är till Sony's konsoll?
http://psinext.e-mpire.com/index.php?categoryid=3&m_articles_...

Ingen som sagt något om att alla ps3 spel skulle vara 60fps

heavenly sword är ett next gen spel och inte ett pc spel som finns ut nu och som man kan köra på ett geforce 6600gt med bra inställningar och få över 30 fps mer eller mindre hela tiden

och om du inte fattade att jag postade det där om prey för att ni bara postar negativa saker här så mja...

Permalänk
Avstängd

ja om du säger det så

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem

Senaste om Fatal Inertia:

http://ps3.ign.com/articles/714/714186p1.html

Kolla de nya bilderna på skeppen med, riktigt läckra!

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk

Har en PS2 sedan 2000. Chippade den för ett par månader sedan och efter det började den strula. Lät konstigt och sedan läste den inga skivor.
Jag lämnade in den på köpstället och de reparerade den. Det var grejen som höll fast lasern som var sönder.

Nu fungerar den finfint, men de sa att min laser är lite halvkass och kan gå sönder om ett tag. Vi får se vad som händer, har ju spelat de flesta bra PS2-spelen redan så det är ju inte hela världen om den skulle kola vippen.

Som det ser ut idag kommer jag INTE köpa PS3. Hellre en Wii60

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alex Del Piero
Har en PS2 sedan 2000. Chippade den för ett par månader sedan och efter det började den strula. Lät konstigt och sedan läste den inga skivor.
Jag lämnade in den på köpstället och de reparerade den. Det var grejen som höll fast lasern som var sönder.

Nu fungerar den finfint, men de sa att min laser är lite halvkass och kan gå sönder om ett tag. Vi får se vad som händer, har ju spelat de flesta bra PS2-spelen redan så det är ju inte hela världen om den skulle kola vippen.

Som det ser ut idag kommer jag INTE köpa PS3. Hellre en Wii60

Varför chippade du en gammal PS2?
Det som är så bra med dem är den inbyggda hårddisk-platsen som gör att man kan lägga in spel och köra de därifrån.
Hade det varit en pstwo så hade jag förstått chippningen.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Senaste om Fatal Inertia:

http://ps3.ign.com/articles/714/714186p1.html

Kolla de nya bilderna på skeppen med, riktigt läckra!

http://ps3media.ign.com/ps3/image/article/714/714187/fatal-in...

ser riktigt schysst ut.
påminner lite om wipout designmässigt

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

Mycket ögongodis men hur är det med linux-distron, har det kommit någon information på senaste tiden?

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Medlem

Sony har inte sagt mycket om den tyvärr. Frågan är om det är PS3s XMB som använder linux-kärna eller/och om det kommer finnas en GNU/Linux-distro.

Permalänk
Medlem

de flesta har antagligen sett den men den förlängda hd trailern på mgs4 finns här http://media.ps3.ign.com/media/714/714044/vids_1.html.

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

Om det bara är XMB lär det vara lika värdelöst som X360s media center funktion
Efter vad Sony gjort med PSP version efter version för att döda homebrew borde man väl egentligen inte hoppas så mycket.

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk

kanske står nånstans i denna 133 sidor långa tråd men jag hittade precis den här sidan och tänkte dela med er

http://www.softwareexpress.se/Shop/Index.php?ArtId=22808

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av conny1987
kanske står nånstans i denna 133 sidor långa tråd men jag hittade precis den här sidan och tänkte dela med er

http://www.softwareexpress.se/Shop/Index.php?ArtId=22808

fel tråd?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JohanssoN_88
fel tråd?

nej däremot jättefel länk...den här skulle det vara

http://www.softwareexpress.se/Shop/Index.php?ArtId=22200

Permalänk
Medlem
Citat:

Fredag: Senaste om Fatal Inertia:

http://ps3.ign.com/articles/714/714186p1.html

Kolla de nya bilderna på skeppen med, riktigt läckra!

känns väldigt StarWars ep1 pricis som vissa av händelserna i trailern. men inget fel i det, värre förebilder kan man ha..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av conny1987
nej däremot jättefel länk...den här skulle det vara

http://www.softwareexpress.se/Shop/Index.php?ArtId=22200

mhjaa,, det där kan ju vara svinbilligt eller svindyrt beroende på.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Jag vet inte varför men jag har blivit mer och mer sugen på en PS3. Antagligen på grund av X360s dåliga spelutbud, det finns knappt några exklusiva spel. Wii såg ganska roligt ut av det man såg på E3 men majoriteten av spelen intresserar mig inte. Det höga priset på PS3 gör mig lite tveksam, man vill ju inte köpa grisen i säcken. Samtidigt tvingar den låga volymen konsoller vid release folk att förhandsboka om man vill ha en innan 2007.

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shad0w
Jag vet inte varför men jag har blivit mer och mer sugen på en PS3. Antagligen på grund av X360s dåliga spelutbud, det finns knappt några exklusiva spel. Wii såg ganska roligt ut av det man såg på E3 men majoriteten av spelen intresserar mig inte. Det höga priset på PS3 gör mig lite tveksam, man vill ju inte köpa grisen i säcken. Samtidigt tvingar den låga volymen konsoller vid release folk att förhandsboka om man vill ha en innan 2007.

Skulle dom inte ha typ 2 miljoner konsoller vid release? Det är väl rätt mycket eller?

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mBr
[B]Hmm skulle inte alla PS3 spel köra i 60fps? eftersom vissa har klagat på att 360 "bara" kör i 30 och hur dåligt det är så kan jag ju säga till er att Heavenly Sword kommer köra i 30FPS också. Det borde ju innebära att många även kommer klaga på det med då, eller är det så igen att det är OK bara för att det är till Sony's konsoll?

mBr:
Jag är mycket besviken på dom spelen som kommer ha låg fps, precis som jag har varit på alla konsollspel genom tiderna.

Men varför tillägga att det skulle vara OK för att det är PS3? det är därför många retar sig på dina inlägg.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
mBr:
Jag är mycket besviken på dom spelen som kommer ha låg fps, precis som jag har varit på alla konsollspel genom tiderna.

Men varför tillägga att det skulle vara OK för att det är PS3? det är därför många retar sig på dina inlägg.

Att jag tillägger det beror på att det har flera andra gånger har varit OK för Sony att göra något men inte för MS. Ta bara det exempel med 2 versioner, flera här inne tycker det är OK med 2 från Sony men klaga som f*n på när MS gjorde det.

Sedan förstår jag inte hur du kan säga att du är besviken på ett spel som säkert har minst ett halvår kvar att tillverkas bara pga att det kommer köras med 30FPS

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jawo
Skulle dom inte ha typ 2 miljoner konsoller vid release? Det är väl rätt mycket eller?

2 miljoner enheter vid en världsvida release är inte speciellt mycket. Dessutom lär väl merparten av konsollerna gå till asiatiska marknaden.

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shad0w
2 miljoner enheter vid en världsvida release är inte speciellt mycket. Dessutom lär väl merparten av konsollerna gå till asiatiska marknaden.

Det är mycket mer än vad Microsoft hade för siffror på deras 360 vid världssläpp.
Det var runt 300000 enheter i usa och runt 100000 i Europa?

Sony kommer se till att fram tills årsslutet kommer de ha släpp 4 miljoner PS3 enheter.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Jag läste 4 miljoner tills årsslutet, sedan återstår att se om det blir en eller båda versionerna som släpps här. Gällande X360 var det omöjligt att få tag på en enhet vid release om man inte förhandsbokade och det är väl mitt skräckscenario för PS3.

Jag vill helst avvakta och se vad som är sant av alla dessa rykten, men om det betyder att man inte kan få tag i en PS3 innan mars nästa år är det större chans att det blir en 360 (med eventuell prissänkning) eller Wii.

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Medlem

kul att det finns folk som faktiskt föredrar 30bps över 60..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av shad0w
2 miljoner enheter vid en världsvida release är inte speciellt mycket. Dessutom lär väl merparten av konsollerna gå till asiatiska marknaden.

ingen fara där. den Asiatiska marknaden betyder vanligtvis enbart Japan. resten av Asien är lägre prioriterat än Europa givetvis. (än så länge iaf)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Avstängd

2 miljoner till launch, 2 miljoner till jul och 2 miljoner före mars 2007 är väl det Sony har sagt?

Permalänk
Medlem

mbr:
skillanden mellan vad man får i sonys respektive ms alterntiv paket är rätt stor.

360 core: saknar hårdisk och trådlös hk.
ps3 light: skulle sakna vissa utgångar samt har en mindre hd.

det borde väl vara detta som folk anmärker på hos ms.
deras billigare alternativ är liksom inte riktigt fullgott med tanke på att du måste köpa till en hårddisk för att spela vissa spel iaf.
trådlös hk är iofs ingen big deal men det känns som om ms är dom enda som har med sladden kvar.

att ps3 light saknar hd utgångar är iofs surt men det är inte lika viktigt som en hårddisk kan tänkas vara för spelaren.

hade ms kommit med en annan lösning så hade det ju varit funkis men jag tror lungt att ps3 alternativet har en större marknad än 360core

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cleesox
mbr:
skillanden mellan vad man får i sonys respektive ms alterntiv paket är rätt stor.

360 core: saknar hårdisk och trådlös hk.
ps3 light: skulle sakna vissa utgångar samt har en mindre hd.

det borde väl vara detta som folk anmärker på hos ms.
deras billigare alternativ är liksom inte riktigt fullgott med tanke på att du måste köpa till en hårddisk för att spela vissa spel iaf.
trådlös hk är iofs ingen big deal men det känns som om ms är dom enda som har med sladden kvar.

att ps3 light saknar hd utgångar är iofs surt men det är inte lika viktigt som en hårddisk kan tänkas vara för spelaren.

hade ms kommit med en annan lösning så hade det ju varit funkis men jag tror lungt att ps3 alternativet har en större marknad än 360core

Finns inga spel som kräver hårddisk, inte än iaf. Och vem har inte hårddisk egentligen? Man köper ju hellre en disk för 990kr än minneskort för 350. En Core med hårddisk är ändå billigare än "billiga" ps3.

Den "billiga" ps3 saknar wifi, minneskortläsare och hdmi än så länge.

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mBr
Sedan förstår jag inte hur du kan säga att du är besviken på ett spel som säkert har minst ett halvår kvar att tillverkas bara pga att det kommer köras med 30FPS

Så om du ska köpa en bil som du vet kommer fattas motor, även om den inte är tillverkad förräns om ett halvår så kan du inte vara besviken på bilen?

Ok.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Finns inga spel som kräver hårddisk, inte än iaf. Och vem har inte hårddisk egentligen? Man köper ju hellre en disk för 990kr än minneskort för 350. En Core med hårddisk är ändå billigare än "billiga" ps3.

Den "billiga" ps3 saknar wifi, minneskortläsare och hdmi än så länge.

kräver inte oblivion hårddisk?
aja äger ju inte en 360 så kan väl inte direkt påstå att jag vet allt.
men hade för mig att den ville ha det för att kunna cacha filer.

och nu var priset iofs inte den egentliga frågan utan vad man fick för pengarna.
och som du säger vem har inte hårddisk?

det den billigare versionen av ps3 saknar är inte något som kommer ha någon direkt inverkan på spelandet.

hdmi behövs inte direkt, ej heller wifi eller minneskortsläsaren.

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010