Permalänk
Medlem

Köpråd till bra dvd

Min nuvarande dvd kan inte spela upp divx/xvid så måste därför köpa en ny. Men jag är inte så hemma på vilka dvd som är bra. Kan ni tipsa mig om en bra prisvärd dvd? det viktigaste är att den ska va enkel o spela upp brända filmer med och att den kan ta flera format. Tack i förväg.

Permalänk
Medlem

Ska du ha en billig och regionsfri dvd som klarar divx/xvid kan du köpa Centrum Gemini 400 på netonnet. Annars är Yamaha DVD-S557 riktigt fin den med

Visa signatur

<(.__.<)

Permalänk
Medlem

okej dom verkar rätt bra, lutar nog lite mer åt Gemini 400 hållet,, eftersom den bara kosta runt 500

Permalänk
Medlem

Ja den är väldigt pris värd

Visa signatur

<(.__.<)

Permalänk
Medlem

jag läste dock på pricerunners där den fått lite dåliga kommentarer.
Hur mkt bör man lita på dom där?

http://se.pricerunner.com/sound-and-vision/vision/dvd-players...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rzll
jag läste dock på pricerunners där den fått lite dåliga kommentarer.
Hur mkt bör man lita på dom där?

http://se.pricerunner.com/sound-and-vision/vision/dvd-players...

Det där är ju ja och nej, men om det är så att den inte läser skivorna som de flesta skrivit på Pricerunner så kan man köpa en rengörings skiva och rengöra laserögat.

Visa signatur

i7 3770k, 16 DDR3, Geforce 570 GTX, 5Tb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Underworlds
Det där är ju ja och nej, men om det är så att den inte läser skivorna som de flesta skrivit på Pricerunner så kan man köpa en rengörings skiva och rengöra laserögat.

om en helt ny spelare inte spelar skivor lär det där inte hjälpa. snarare tvärtom.

köp en vettig spelare istället.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

Samsung DVD-R125 är en hel fin dvd-spelare som spelar upp Xvid och Divx samt att man kan spela in från tv'n så den rekomenderas varmt

Visa signatur

Bärbar:  Macbook Pro TB 13 - i5 2.9 GHz - 8 GB RAM - 256 GB SSD
NAS: Synology DS1819+ - 60 TB | NAS: Synology DS1815+ - 9 TB
ESXi-1: NUC D54250WYKH - i5 1.3 GHz- 16 GB RAM - 250 GB mSSD - 1 TB SSHD
ESXi-2: NUC D54250WYKH - i5 1.3 GHz- 16 GB RAM - 250 GB mSSD
RDP: NUC D54250WYKH - i5 1.3 GHz- 8 GB RAM - 120 GB mSSD - 250 GB SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NeZo
Annars är Yamaha DVD-S557 riktigt fin den med

Med det menar du? (Nyfiken.. för jag har precis köpt en sådan nämligen, hittade den i sibas fyndhörna & gav 495:- för den.)

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Med det menar du? (Nyfiken.. för jag har precis köpt en sådan nämligen, hittade den i sibas fyndhörna & gav 495:- för den.)

Spelar i stort sett allt med mycket hög bild- och ljudkvalitet.

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem

Finns det möjlighet att visa subtitles till xvid-filmer i någon dvd-spelare, om man har en .srt-fil på skivan?

Visa signatur

Zax
Nikon D90 | Nikkor AF-S 35/1.8 | Tamron AF SP 17-50/2.8 | Sigma HSM 50-150/2.8 II | Nikkor 55/1.2 | Nikkor 43-86/3.5
flickr | 5∞px

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zax
Finns det möjlighet att visa subtitles till xvid-filmer i någon dvd-spelare, om man har en .srt-fil på skivan?

De flesta som spelar Xvid kan det.

Permalänk
Medlem

Köpte en pioneer 393-S regionsfri för några dagar sen och jag är mycket nöjd. Hade tidigare en Sony 333 med några år på nacken som behövde uppdateras.

Skälen var behovet av komponentutgång och progressive scan samt stöd för Divx och Xvid vilket jag inte hade tidigare. ( Xvid har inte officiellt stöd men jag kan intyga att det funkar utmärkt ).

Som sagt 393 kan jag rekommendera eller 490 om du vill ha HDMI-utgång.

Permalänk
Medlem

Vilken spelare som helst under tusenlappen lär ju räöcka för dig. Ska du se på DivX/XviD är det inget i bra kvalitet du ska se på ändå. Håll dig till något hyffsat känt märke bara så lär den fungera som den ska. Den bör även klara de flesta formaten. Sen ang. regionsfrihet finns det väl skivor man sätter in för att ta bort det skyddet?

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.