Ny bilstereo: Eltax CR-550

Permalänk

Ny bilstereo: Eltax CR-550

Hej!

I kompletts senaste nyhetsbrev så fanns denna:
Eltax CR-550 CD-Radio, 4x40W Max, RDS, MP3, USB-ingång, MMC/SD kortläsare

Jag är ute efter någon billigare bilstereo som man kan spela hyffsat högt med, behöver inte vara jättebra ljud. Det som är positivt är att den tar både USB-minnen och minneskort.
Nån som hör något om denna, eller testat själv? Hur är kvalitén, är det bara skräp? Hittar ingen bra info om den på nätet så jag antar att modellen är ganska ny.

Visa signatur

*** Signaturen raderad på grund av för många rader. Läs forumreglerna. /xphaze

Permalänk
Medlem

Jag har ingen erfarenhet av just den stereon men jag vet att Eltax är ett riktigt skitmärke. Köper man så billiga stereos får man räkna med glapp i knapparna och dåligt ljud/bakgrundsbrus. Den är säkert inte såpass avancerad att den läser filnamnen på mp3-låtarna så de kan vara i en helt annan ordning än när du spelar upp dem på datorn.

Jag köpte en Denver på Siba som vara dubbelt så dyr men den var ändå bara skräp och knapparna slutade fungera efter en dag, bytte den mot en Pioneer som spelar mp3 från skivor och den låter jättebra och funkar fortfarande som den ska.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

ljudet bör vara acceptabelt för mindre krävande öron/volymer/högtalare, men räkna med svaj och dist om duu försöker dra på vid högre volymer. räkna också som vanligt med ologiskt handhavande vid dessa priser.

men största fördelen med den är nog att den är stöldsäker.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

Eltax är i min erfarenhet ett bra märke. De tillverkar både billiga produkter, som kan liknas vid andra skit-modeller, men också dyra högklassiga produkter. Jag själv skulle inte lägga ut pengarna på denna bilstereo, då den som föregående pratar om nog endast fungerar bra i låga vloymer med normala högtalare för en mindre krävande, vilket jag inte är =P.

Men eftersom att du verkar vara lite mindre krävande i detta fallet så kan denna vara rätt för dig. Jag tror inte att det är skräp iaf.

Visa signatur

->Can you still feel the butterflies?<-
Jimmy Eat World | Fall Out Boy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
...
men största fördelen med den är nog att den är stöldsäker.

Säg inte det, jag hade en bandare i min Saab 9000 när några punks slog in rutan och gick in och raffsa runt bland mina grejer. Tur att man inte hunnit lägga ut typ 6k för en Pioneer från USA, vilket jag hade tänkt göra. Iofs så bor jag i ghettot.

Visa signatur

En fisk...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av amphiler
Säg inte det, jag hade en bandare i min Saab 9000 när några punks slog in rutan och gick in och raffsa runt bland mina grejer. Tur att man inte hunnit lägga ut typ 6k för en Pioneer från USA, vilket jag hade tänkt göra. Iofs så bor jag i ghettot.

en kompis fick ett bryt i sin bil med, han kände sig riktigt förolämpad av att Blåpunkten var kvar i sitt fack.

men dom fick med sig lite inspelade CDR-skivor, konstiga banditer.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint