Permalänk
Medlem

Köpa gummi.

Undrar bara om någon vet var man kan köpa gummi. Ska göra ett par fossingar till datorn, men hittar ingen gummi, eller några vettiga färdiga fötter.
Några förslag?

Visa signatur

Intel E8400 @ 3.9ghz | Asus P5E | 4x2gb Corsair Dominator TWIN2X | Gigabyte GeForce GTX 460 OC 1GB | Western Digital Velociraptor 320gb | 4x1.5TB blandad lagring | Corsair VX 550w | Lian Li A71FB

Permalänk
Medlem

Hittade inte enbart själva fossingen, men ett kit du kan ha o dämpa resterande burken med..

http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=1865&session=afc0fc...

Kanske e lite dyrt eller va tycker du ?!

Permalänk
Medlem

Det är lite dyrt ja. Har redan dämpat det mesta i burken

Visa signatur

Intel E8400 @ 3.9ghz | Asus P5E | 4x2gb Corsair Dominator TWIN2X | Gigabyte GeForce GTX 460 OC 1GB | Western Digital Velociraptor 320gb | 4x1.5TB blandad lagring | Corsair VX 550w | Lian Li A71FB

Permalänk
Medlem

Tycker ju Gtek tex borde ha sånt här, dom är ju annars välsorterade..

Kanske nån hifi butik säljer fötter man annars har till högtalare...

Testa Ljudia.se

Permalänk
Medlem

lägg ett par sådanahär under:

Durex PERFORMAX! Lär ju höja FPSen nått otroligt!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryden
lägg ett par sådanahär under:
http://www.jollyjohns.com/img/product/large/30.jpg

Durex PERFORMAX! Lär ju höja FPSen nått otroligt!

Mohahaha! >__<

Iof.. man kanske kan hänga upp hårdiskarna i ett par kådisar..

Visa signatur

Sist jag var aktiv här var nedan min setup, nu vet jag inte ens vad jag har för hårdvara under mina händer...

|AMD Athlon 3800+ Dual Core|DFI Lanparty Ultra-D Nf4|2048 mb Ram|DiamondMax160 gb 7200rpm|Tagan 2force 430w|Thermaltake Tsunami <---- Till salu!! |XFX 7800 GT 256mb |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryden
lägg ett par sådanahär under:
http://www.jollyjohns.com/img/product/large/30.jpg

Durex PERFORMAX! Lär ju höja FPSen nått otroligt!

jag är ju alltså inte ensam om att tänka på samma sätt gällande rubriken till tråden

till trådskaparen.. hittar du nåt får du gärna posta vad du hittade..
ser gärna bilder på ditt tystade chassi också

Permalänk
Medlem

Gjorde så att jag sökte efter "fötter" på Kjell, istället för "gummifötter". Då hittade jag de här: http://www.kjell.com/?item=98157&path=

Lite dyra, men jag slipper frakt, och de ser ut att vara någotsånär låga. Tar lite bilder när jag monterat allt, eller så slänger jag kanske upp en projektlogg

Visa signatur

Intel E8400 @ 3.9ghz | Asus P5E | 4x2gb Corsair Dominator TWIN2X | Gigabyte GeForce GTX 460 OC 1GB | Western Digital Velociraptor 320gb | 4x1.5TB blandad lagring | Corsair VX 550w | Lian Li A71FB

Permalänk
Medlem

funkar det inte att dutta lite sylikon under fötterna då och Ryden gummi var det första man tänkte på när man såg topicen

Permalänk
Medlem

En klassiker är att köpa en vanlig musmatta och klippa bitar av.

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem

Dustin
Har även sett svarta spader liknande fötter som är självhäftande men kmr inte ihåg vart jag har sett dom, försökte hitta men lyckades inte =(

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JAxen
Dustin
Har även sett svarta spader liknande fötter som är självhäftande men kmr inte ihåg vart jag har sett dom, försökte hitta men lyckades inte =(

40+39kr frakt

Kjell är billigare ^^

Visa signatur

Intel E8400 @ 3.9ghz | Asus P5E | 4x2gb Corsair Dominator TWIN2X | Gigabyte GeForce GTX 460 OC 1GB | Western Digital Velociraptor 320gb | 4x1.5TB blandad lagring | Corsair VX 550w | Lian Li A71FB

Permalänk
Medlem

mjo men du frågade efter varan, inte vart du skulle köpa ^^

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Medlem

Sant, men du länkade exakt samma vara, på ett annat ställe

Visa signatur

Intel E8400 @ 3.9ghz | Asus P5E | 4x2gb Corsair Dominator TWIN2X | Gigabyte GeForce GTX 460 OC 1GB | Western Digital Velociraptor 320gb | 4x1.5TB blandad lagring | Corsair VX 550w | Lian Li A71FB

Permalänk
Medlem

Annars ikea har vet jag, om du har ikea när kan du springa runt där och leta, för där är det även billigt ^^

kanske inte data anpassat men ett modd forum så ^^

Visa signatur

[i]P4:an. Asus X series. p4 2.4 ghz, socket 478 FTW | 1024 ram, . ..Ge force 6200 128 mb 400 gig hdd.
[/i]
.:[Kringutrustning]:. .: A4 Tech X7 :. .: Ruber Membran :. .: Icemat :. .: crt X2 :. .: Qpad ct large black E=mc2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JockeTC
Sant, men du länkade exakt samma vara, på ett annat ställe

Ja.

1.) Jag kollade inte din länk D:
2.) Det blir billigare för mig iaf att handla från Dustin då jag slipper frakt men jag behöver cykla ner på stan D:

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryden
lägg ett par sådanahär under:
http://www.jollyjohns.com/img/product/large/30.jpg

Durex PERFORMAX! Lär ju höja FPSen nått otroligt!

¨åååååhh, såg topic tänkte "haha, nu skall jag vara finurlig" .. .men jag var för sen hehe

Visa signatur

[Stationär] 2800+ Sempron,1024 ddr400, Fx5200 och en 160Gb Deskstar 7.2k Mkt Tyst :) |
[Bärbar] Acer 1680 . 1.5Ghz Centrino,768Mb,64mb 9700 och 60Gb Hdd . | jippie köppt 512 till i ram till lappen ;D
[Mobil] Nokia N80 V 3.0617.0.6 |

Permalänk

Det finns tre stycken olika fötter att få tag på hos Kjell.

98-157
98-065
och
98-066.

Thank God for the power of Kjell

Visa signatur

Core 2 Duo@3.0GHz|Geforce 8800GT 512MB|3GB DDR Ram|160GB Hitachi Deskstar 7K250 1x250GB Maxtor 1x 750GB Whattevva|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pimmelmann
Det finns tre stycken olika fötter att få tag på hos Kjell.

98-157
98-065
och
98-066.

Thank God for the power of Kjell

De senare där (apparatfötterna) är alldeles för små för att använda till datorlådor. Har ett gäng sånna liggande i min komponentlåda. (Motstånd etc)

Visa signatur

Intel E8400 @ 3.9ghz | Asus P5E | 4x2gb Corsair Dominator TWIN2X | Gigabyte GeForce GTX 460 OC 1GB | Western Digital Velociraptor 320gb | 4x1.5TB blandad lagring | Corsair VX 550w | Lian Li A71FB

Permalänk
Medlem

Går det inte med självhäftande möbeltassar?

Är ju billiga och finns nästan överallt.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NidoKing
Går det inte med självhäftande möbeltassar?

Är ju billiga och finns nästan överallt.

Kanske lite låga? :/

Visa signatur

Intel E8400 @ 3.9ghz | Asus P5E | 4x2gb Corsair Dominator TWIN2X | Gigabyte GeForce GTX 460 OC 1GB | Western Digital Velociraptor 320gb | 4x1.5TB blandad lagring | Corsair VX 550w | Lian Li A71FB

Permalänk
Medlem

magneter så datorn svävar, blir inte bara tyst utan även en "crowd pleaser"

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

men magneter kanske inte är så bra för hårddisken?

Visa signatur

Intel E8400 @ 3.9ghz | Asus P5E | 4x2gb Corsair Dominator TWIN2X | Gigabyte GeForce GTX 460 OC 1GB | Western Digital Velociraptor 320gb | 4x1.5TB blandad lagring | Corsair VX 550w | Lian Li A71FB

Permalänk
Medlem

offtopic men ändå:
magneter, skulle det störa nåt annat än hårddisken?

Visa signatur

Burk Nr.1 : Asus P8Z68 V-Pro | i7 2600k @ 4,4 | EVGA GTX780 Classified | Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz | Corsair Obsidian 650D | Corsair TX650M | Corsair H100

Burk Nr.2 : MSI P35 Neo2 | Core 2 Duo E6850 @ 3,2Ghz | Powercolor Radeon HD5850 1GB | Corsiar Twin2X 6400 2x2GB | Corsair 550W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MIffOPS
offtopic men ändå:
magneter, skulle det störa nåt annat än hårddisken?

Eventuell CRT skärm, eller CRT tv är väll det jag kan komma på snabbt:P

Visa signatur

^^

Permalänk
Medlem

ja men en bly platta och lite avskärmade magneter skulle kunna gå, kanske ett framtida projekt?
skulle helt klart vara tystast och ballast!
som de där svävande jordgloberna. jobbigt om någon puffar till den så åker den i backen...

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Farsan jobbar som golvläggare och så hittade jag ett par kasserade knäskydd han inte använder längre, som jag nu ska göra fötter utav..
Här är två länkar till liknande knäskydd, 39.- & 59.-

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Medlem

gjut egna fötter av smältlim vettja, borde funka

Visa signatur

mm.................

Permalänk
Medlem

Troligen inte eftersom att dom flesta lim patronerna jag har använt har blivit näst intill lika hårda efter som dom var före..

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av laazy
gjut egna fötter av smältlim vettja, borde funka

Kanske lite bättre att göra former och gjuta egna fötter i silokon då?

Visa signatur

Intel E8400 @ 3.9ghz | Asus P5E | 4x2gb Corsair Dominator TWIN2X | Gigabyte GeForce GTX 460 OC 1GB | Western Digital Velociraptor 320gb | 4x1.5TB blandad lagring | Corsair VX 550w | Lian Li A71FB