Permalänk
Medlem

Data till tv

Nu är det så att jag har skaffat en tv-out kabel som jag ska använda till att koppla datan till tv:en . nu är min fråga vad behöver jag mer för att koppla datan till tv:en? det finns ju inget uttag på tv:En

Visa signatur

Marku.info

Permalänk
Medlem

om du har scart på din TV kan du koppla in din tv-out till en adapter och sen till tvn.

EDIT där har du en adapter: http://www.clasohlson.se/shop/store/fs_mm.asp?CatPath=Eq0q112...

"Adapter, SCART till RCA / S-video eller vice versa."

Visa signatur

www.An7hrax.se - www.Team-FcZ.net
Antec P180 | AMD64 3200+ (vience) | Gigabyte PP GF6600GT 256mb | corsair XMS 1024mb | GA-K8NXP-SLI | Maxtor S-ATA 200gb | 18653 3dmark.

Permalänk
Medlem

vart köper man en adapter då (billigt) ?

Visa signatur

Marku.info

Permalänk
Medlem

classe, expert, kjell, you name it...kostar inte många kronor

Visa signatur

Jag tar väl en kaka, jag tar kanske två
gamertag: http://card.mygamercard.net/SV/aj203.jpg

Permalänk
Medlem

kom även ihåg att du kommer behöva ljudkablar om du vill använda TVns högtalare el annan ljudenhet.

Permalänk
Medlem

nu har jag kopplat in allt men jag får ingen bild :/ hör bara ljudet när jag kopplat in . nån som vet varför ?

Visa signatur

Marku.info

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marku
nu har jag kopplat in allt men jag får ingen bild :/ hör bara ljudet när jag kopplat in . nån som vet varför ?

Du måste nog ha "AV" eller något sådant på TVn, kolla även om du kan söka på TVn och kolla vilken kanal din dator använder.

Visa signatur

AMD Athlon 64 3200 @ 2,8Ghz | 2048Mb | Sapphire Radeon HD 2600XT | Gigabyte GA-K8NSC | Xilence 500W | Soundblaster A4 7.1 | Maxtor S-ATA 200Gb - Samsung SP1654N 160GB | Antec P182 | SAMSUNG 22" 225BW

Permalänk
Medlem

Testa att säga åt grafikkortet att skicka ut signaler...

Permalänk
Medlem

har satt på av och allt men får bara ut ljud :/ måste jag ha nått prog eller nåt ? eller nå speciela inställningar ?

Visa signatur

Marku.info

Permalänk
Medlem

Du kan ju inte ha en bildkabel (fast bild är väl data?) för att skicka data till tv:n. Går nog bättre med en nätverkskabel. (var bara tvungen).

Iaf: Kommer det någon bild när du startar datorn?
Isf, högerklicka på skrivbordet och så klickar du dig fram till där man ändrar upplösningen. Där är det en bild med två skärmar. högerklicka på den med en tvåa på och kyssa för "ansluten".
Det var nog det erlc menade.

Visa signatur

Desktop|i5 3570k(@4,4GHz)|Asus P8Z77-V|AMD 6950|12GB RAM|Crucial BX500 480GB|Manjaro|
Laptop|Lenovo T440s|i7|8GB RAM|Debian Jessie|
Server|Fujitsu Primergy TX1310|G1820|8GB RAM|15TB|Unraid|
Ring, lånad mail

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xburk
Du kan ju inte ha en bildkabel (fast bild är väl data?) för att skicka data till tv:n. Går nog bättre med en nätverkskabel. (var bara tvungen).

Iaf: Kommer det någon bild när du startar datorn?
Isf, högerklicka på skrivbordet och så klickar du dig fram till där man ändrar upplösningen. Där är det en bild med två skärmar. högerklicka på den med en tvåa på och

kyssa för "ansluten".
Det var nog det erlc menade.

Tror de skulle kunna bli ganska sliskigt ja..

Va är de för grafikkort du har? Har du senaste drivarna? Brukar vara guider som hjälper en med att få bilden klonad eller vad man nu vill ha.

Permalänk
Medlem

har laddat nyaste drivrutinen nu så det funkar ;D

Visa signatur

Marku.info