Åtkomst Nekad på Mina Document

Permalänk

Åtkomst Nekad på Mina Document

Hej. Skulle reparea Windows men det misslyckades på 34 minuter som vanligt. Har prövat lite granna men får det inte att funka så nu blir det till att formtera. Har nu hårddisken hos en kompis men kan inte kopiera Mina Document eftersom jag då får åtkomst nekad. Vad beror detta på?

MVH Martin

Permalänk
Medlem

Orsaken är att my documents är satt som privat (endast den gamla användaren får läsa filerna) en lösning är att stänga av "simple file sharing" under folder options. då kan man använda sig av mer avancerade säkerhetsinställningar.

gå in under egenskaper för katalogen där finns en ny säkerhets-flik.
gå in under där och gå in under avancerat. där finns en flik för att välja ägare. Välj ägare till adminstrators eller din nuvande anvädare. klicka även i att även underkataloger och objekt ska ställas till samma ägare. Klicka på OK.

Nu ska du kunna komma åt filerna.

Visa signatur

Asus Nforce4 A8N-SLI premium | AMD64-X2 3800+ E6 @ 2,30Ghz (Arctic Cooling Freezer 64 pro) | 2x1GB corsair XMS 2-3-3-7 1T | XFX 7900GT @ 520MHz/1.60GHz | Antec P180 | 2x500GB Seagate 7200.11 2x320GB Seagate 7200.10 SATA2 + 1x250GB Seagate 7200.9 + 2x160GB Seagate 7200.7 SATA1 + 1x160GB Hitachi | NEC 3550A DVD+-RW | Twinhan VisionDTV DVB-S
Bärbar dator: Fujitsu-Simens Si1520, Core 2 duo 1,66GHz, 1GB ram, 80GB hdd.

Permalänk

kan någon översätta till svenska och göra det lite bättre, jag fattar inte

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sasser123321
kan någon översätta till svenska och göra det lite bättre, jag fattar inte

Det där var svenska

Skriv ut hans svar. Läs steg för steg samtidigt som du gör det, så ska det nog gå fint.. Om det sättet nu fungerar då alltså..