Permalänk
Medlem

Har du en fräs?

tjena..
eftersom att det mesta är semesterstängt så kan jag inte längre gå till en verkstad för att få mitt block fräst, därför vänder jag mig nu till er här på sweclockers
om du eller ngn du känner har en egen fräs eller tillgång till en fräs nu under semestertider och kan fräsa ut ett enkelt block i koppar..
borrning och fräsning är allt som ska göras, lägger upp en bild sen på hur blocket ska se ut när jag kommit hem..
mvh jonas

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Medlem

hör med fagge på www.elektronikforumet.com har hört att han brukar fräsa åt folk.

Permalänk
Proffsmoddare
Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem

Just ja, han hjälpte ju Jine med Puttle projektet
Tack så mkt grabbar

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk

Vad hände med bilden? Trots att jag inte
har en fräs vore det intressant att se vad
du planerat... NB/CPU block?

Har funderat lite på det där med att göra
ett eget CPU-block men i brist på vatten-
kylning lär det inte bli av på ett väldigt
bra tag.

Permalänk
Medlem

Ok, lägger upp samma bild här som jag skickade till Fagge

Det är ett PSU block bara Lite svårt o förstå kanske men nippeln ska sitta i hålet som man ser i mitten på det som på bilden är framsidan, sen kmr det en skiljevägg med borr hål på varsin sida för att skapa turbulens
Vatten gångarna är 6mm breda så turbulens hålen ska borras med 6,5-7mm borr för att skapa turbulens i sidorna också fast det är inte med på ritningen då det gick inte så bra o fixa till det..

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!