ToCa Race Driver 2 sabbat min hårddisk?

Permalänk
Medlem

ToCa Race Driver 2 sabbat min hårddisk?

Efter att jag har installerat Toca Race Driver 2 så frågade förstås helvetet om jag ville starta om datorn, jag tror att spelet innehåller Starforce, men jag tänkte "varför skulle problem hända mig?". Jag svarade ja och startade om datorn, när jag kom tillbaka till skrivbordet skulle jag starta spelet, men hårddisken, :E, var helt enkelt borta i Den Här Datorn. Hjälp?
Man blir inte så glad när alla musik, spel och film är borta.

Kan tillägga att jag har startat om datorn 3 gånger. Och spelet är köpt.

Permalänk
Medlem

Vad är felet?

Starforce tar ju med 100% säkerhet bort alla dina hårdiskar och cd-rom enheter. Det visste du väll?

Så jävla trist alltså.
Men är det inte cd-rom enheten som kan försvinna, eller i vissa fall, förstöras rent fysiskt?

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem

Så jag låter skiten ta bort mina hårddiskar? Jag kan inte göra något eller?

Permalänk

Min rekomendation är att försöka få bort Starforce. Får du inte bort det, formatera. Och kom ihåg nästa gång, att aldrig köpa spel med Starforce!

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Det här känns riktigt jävla snopet, det är inte roligt när ens musik är borta, filmer och skit också. Man blir fan stämsugen.

JAG FICK BORT DET!!!!!!! OMFG LOLZ!!!!!!!!! WOOT!!!!!!!!!!!111

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Panimala
Det här känns riktigt jävla snopet, det är inte roligt när ens musik är borta, filmer och skit också. Man blir fan stämsugen.

JAG FICK BORT DET!!!!!!! OMFG LOLZ!!!!!!!!! WOOT!!!!!!!!!!!111

Men det var ju svårt att få bort Starforce då programet sfdrvrem.exe på 29kb finns att ladda hem från deras hemsida.
Och dessutom, 100% säkert? Jag har haft Cross Racing Championship och har för närvarande inne FlatOut 2.
Har inte märkt några problem som helst, så man kan inte veta förräns man provat.

Visa signatur

Intel Core 2 DUO 3.0ghz, 4.00gb RAM, HIS Raedeon HD 4870

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spunk92

Har inte märkt några problem som helst, så man kan inte veta förräns man provat.

Inte en chans i helvetet att jag skulle ta den risken.

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Sötast

Aldrig haft problem med starforce, men det är bra att så många nu har fått ett utlopp för deras ilska för att dom inte kan hantera sina datorer

Och nej, jag menar inte dig Panimala

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lynar
Inte en chans i helvetet att jag skulle ta den risken.

Självklart vill du inte det.
Men hur kan du säga att det till 100% tar sönder hårddiskarna?
För mig funkar det fin fint.

Visa signatur

Intel Core 2 DUO 3.0ghz, 4.00gb RAM, HIS Raedeon HD 4870

Permalänk

100% säkert är det ju inte. Men eftersom så pass många personer har klagat och bojkattat spel som har Starforce så måste väl något vara fel eller hur? Om du googlar runt lite så kommer du se att MÅNGA personer har fått bla sin CD-Rom förstörd just pga Starforce. Så även om det funkar fint för dig så är jag 100% säker att det inte funkar lika bra hos alla andra, och även om man är datorkunnig så kan Starforce fucka din dator.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elvis_z89
100% säkert är det ju inte. Men eftersom så pass många personer har klagat och bojkattat spel som har Starforce så måste väl något vara fel eller hur? Om du googlar runt lite så kommer du se att MÅNGA personer har fått bla sin CD-Rom förstörd just pga Starforce. Så även om det funkar fint för dig så är jag 100% säker att det inte funkar lika bra hos alla andra, och även om man är datorkunnig så kan Starforce fucka din dator.

Yep, jag är jävligt datorkunnig(enligt alla som sett mig i action) men likförbannat så är min DVD-RW FUBAR.. den fungerar knappt som en sketen CD-ROM.

Datorkunnig? vad kan man säga när man inte ens ägde en dator så var man klar med datorutbildning på 2 veckor(av 10), överkurs till och med.. dock så pass länge sedan som att Win95 hade precis släpts och internet var riktig hitec.. dom rekomenterade mig att gå en programerings utbildning... skulle nappat på det men sverige var eller kom aldrig att bli IT-mecka ändå.. so fucking what.

Ett par år tidigare råkade jag knäcka en kopieringsskydd i skolan av misstag och sedan fortsatte jag den lilla banan... dock hemma bruk enbart
Blev kickad från skolans nätverk också, men det var en riktig skämt dom hade till säkerhet, bara att plugga ur nätverkskabeln och starta datorn, när man var inne var det bara att plugga in igen och nätverket kom man in genom lite bakvägar serverteknikerna lämnat efter sig...

Fan det var tider det, min über nya mobil Alcatel HB160 GSM var stor som en tegelsten, fick den för 3000kr med Europolitan, utan abb 8000kr.. slår mottagningen på dagens mobiler med hästlängder, fast det var ju 30cm anten

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

Okey och det hade ju jävligt mycket att göra med hans oro över att Starforce kan fucka upp IDE enheter!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elvis_z89
Okey och det hade ju jävligt mycket att göra med hans oro över att Starforce kan fucka upp IDE enheter!

Var glad att du fått ta del av hans exclusiva äventyr som ung!

Permalänk
Medlem

Starforce har ju somsagt kvaddat en av mina datorer.

Kan inte installera om windows för han bootar inte win skivor, kan inte installera en till cd-rom enhet för då hänger sig allting vid start.

Så jag kommer aldrig ha något att göra med starforce igen.. bort med skiten,

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elvis_z89
Okey och det hade ju jävligt mycket att göra med hans oro över att Starforce kan fucka upp IDE enheter!

Äh, sorry.

I min sign står det något i rött... jag hänvisar till det

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Äh, sorry.

I min sign står det något i rött... jag hänvisar till det

Ditt inlägg skrevs 23:32, du kanske somnade tidigare?

Jag har aldrig haft problem med starforce, men jag bojkottar det för sakens skull, man vet aldrig om det kan hända ändå. Sådana risker tar jag inte, eftersom jag inte har råd och ersätta viss hårdvara.

Visst gör det ont o missa vissa bra spel, men det är smällar man får ta.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

har en fråga... vad är starforce för något? aldrig hört talats om det, fast iofs jag spelar ju inte så mycket häller

Visa signatur

-

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarMas
har en fråga... vad är starforce för något? aldrig hört talats om det, fast iofs jag spelar ju inte så mycket häller

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MIFFo_BEast

Ett kopierings skydd.

Visa signatur

Intel Core 2 DUO 3.0ghz, 4.00gb RAM, HIS Raedeon HD 4870

Permalänk
Medlem

Måste bara säga detta, låter kanske lite dumt... men om man tänker efter så, Jag Hatar StarForce!

Kalla det kopierings skydd eller vad ni vill, men aldrig att jag installerar Starforce på min hårdvara, sist var jag så nära att kasta ut burken genom fönster p.g.a att något offer till programmerar har programmerat om möget så att den alltid kraschar min dator...

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem

Detta var ju den roligaste tråden på länge.. Erkäns spunk du e Starforce-fanboy?

Jag har inte heller märkt några problem med starforce. Men jag tänker inte ha skiten på min nya dator!

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Noxxer
Starforce har ju somsagt kvaddat en av mina datorer.

Kan inte installera om windows för han bootar inte win skivor, kan inte installera en till cd-rom enhet för då hänger sig allting vid start.

Så jag kommer aldrig ha något att göra med starforce igen.. bort med skiten,

Låter lite udda att starforce har antingen förstört din cd mekaniskt, förstört dess firmware eller förstört din bios.

Permalänk

Förutom att hårdvara kostar mycket och mjukvara tar tid att fixa tillbaka, så har man ju ofta en hel del personliga saker på datorn också i form av foton, filmer och arbetsprojekt. Då alla inte lär vara lika noga med att göra backup på sådant så känns det ju som att en installation av detta programmet är precis som att bränna ner sitt hus.

De senaste 4 åren av mitt liv är iaf till 90% dokumenterade digitalt på en av mina diskar. Jag gör iof backup på detta varje månad på dvd-skivor, men jag hade endå inte blivit särskillt glad om allt detta hade försvunnit pga ett opålitligt program som man dessutom har betalat för.

Bojkott!

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

jag har haft inne x-Rally FIA GTR GT Legedns inga diska har pajjat av det så vitt jag vet

har dock haft BSOD problem som heter duga slutade med minnen HDD. Byte innan de verkade upphöra. I veckor felsöktes datorn men BSOD:erna var så slumpmässiga, så inget konkret svar hittades.

Men kan inte komma ihåg att nåt av spelen ska vart inne vid dessa tillfällen omintallerad WIN har jag för mig också.

men vissta kanskeman ska tänka sig för ett par GGR innan man slänger in nåt med SF

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Låter lite udda att starforce har antingen förstört din cd mekaniskt, förstört dess firmware eller förstört din bios.

Att den förstört bios är inte alls udda

On Topic: Spel med Starforce är det nu 100% accepterat (av de flesta) att tanka ner istället osv, för att slippa själva risken!

Visa signatur

Home, sweet home Sidan för ALLA!

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VIGGE_BOSSEN
Att den förstört bios är inte alls udda

Inte alls udda att folk blir bortförda av utomjordingar heller.