Permalänk
Medlem

Tittat lite på xtremesystems och där kör folk sina E6600 i nästan 4GHz med 1.5 v-core? Klarar verkligen prollarna det? I sånna fall blev jag ännu mer intresserad:D frågan är bara hur de blir med steppings osv hur de klockar i början och hur de fortsatta leveranserna ser ut, kommer inte köpa någon förrns i vinter.

Permalänk
Medlem

Men jag antar då att de har vattenkylning eller liknade!
Vad jag tror så är de flesta köparna här luftkylda system!
Och jag antar att INTEL räknar med det!

Permalänk
Medlem

Det var luftkylning många hade det var därför jag undrade.

Permalänk
Medlem

fy conman man blev ju bara avundsjuk på din hemsida shiet

Permalänk
Medlem

He he.. Tack

Nya cpu´n borde komma i slutet av nästa vecka.

Om det är någon som är intresserad av den cpu´n jag har nu.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CONMAN
He he.. Tack

Nya cpu´n borde komma i slutet av nästa vecka.

Om det är någon som är intresserad av den cpu´n jag har nu.

Vad ska du ha för den ?
Vad blir det för cpu du får då ?

Permalänk
Medlem

3000kr inkl.frakt.

Blir en E6600 till...

Permalänk
Medlem

Har DFI släppt moderkort för Core 2 Duo än eller blir de till att vänta ett tag??

Visa signatur

MSI K8T-Neo Platinum, Amd64 3400+, Kingston hyperX 512mb, Gigabyte 6800NU---> Zalman Vf700CU, Aspire 520W, Samsung spinpoint 160gb, Samsung DVD combo, Zalman 7700 cu, LIAN-LI pc7, Logitech Z-5500, CRT: LG 702B.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av baddi
Har DFI släppt moderkort för Core 2 Duo än eller blir de till att vänta ett tag??

http://us.dfi.com.tw/Press/press_header_content_us.jsp?PAGE_T...

Ska tydligen av tillgängligt idag...

Permalänk
Medlem

Vad ligger prollen på för temp?
Oklockad idle och load. Samt klockad idle och load.

Du har inte siffror på temps med luft?

Visa signatur

CITERA MIG FÖR SVAR! [maskin] Macbook - 2Ghz CoreDuo, 1280Mb, 60Gb[/maskin]

Permalänk

Det ser ju väldigt lovande ut med Core 2 och dess förmåga att kunna klockas högt över specifikationen. Märkligt är dock att ingen frågat säg hur livslängden på proppen påverkas vid dessa vansinniga frekvenser. Man brukar säga att en överklock på 30-40% halverar proppens livslängd, och man undrar ju hur länge en E6400 står pall för 100% överklock?

Visa signatur

Göran. A

Permalänk
Medlem

Ofta entusiaster bryr sig om att ens processor håller i 5 år istället för 10

Visa signatur

[QX6700 @ 3.20Ghz - Tuniq Tower 120 - Abit IN9 32X MAX nForce-680i SLI - 4x1024 PC2-6400 Team Xtreem @ 800Mhz 3338 - GTX260 216 SLI @ 690/1440/2170 - 2x74GB Raptor - Tagan TurboJet 1100W - 6x TT Blue Led VR - CoolerMaster Stacker 830 Evolution - Samsung SH-S183A SATA - Dell UltraSharp 3007WFP-HC - Logitech Z-5500]

Permalänk

Jag läste testet på X-bit labs och gillade featuresen på moderkortet, samma som du har CONMAN. Kan du rekomendera det eller ska man ha nått annat?

edit: Fin bil, för å va en Opel Hittade inte info om prestanda på den dock, har du lust att berätta? (klart du har! )

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat utrycks, SANT! Ingenting är subjektivt, och du kan göra antaganden baserade på mina åsikter utan att överväga mer än bara just min åsikt.
wazzabi: Varför detta prat om AMD, har de något med grafikkort att göra som jag inte förstår?

Permalänk
Medlem

Jag är helnöjd med asus moderkortet, kan rekomendera det.

Bilen:
Förra sommaren: ca 360-380Hk resulterade i 4st krökta vevstakar.

Denna sommaren o fram till nästa: bygga en ny mycket kraftigare motor, annan turbo setup, kraftigare 4-hjuls drift m.m...

Permalänk

Fan, här köpte man sig ett system med en X2 4800+, 2gb TWINX Ram och ett X1900XT åsså hinner det inte gå mer än ett halvår innan man blir pissad på, haha! Nu måste jag väl byta system nästa år igen!

Hur som haver, väldigt roligt att se dina resultat här CONMAN, bra jobbat!

Visa signatur

AMD 64 X2 4800+ | Asus AN8-SLI Deluxe | ATI X1900XT | Corsair TWINX 2Gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av suckerpunch
Fan, här köpte man sig ett system med en X2 4800+, 2gb TWINX Ram och ett X1900XT åsså hinner det inte gå mer än ett halvår innan man blir pissad på, haha! Nu måste jag väl byta system nästa år igen!

Hur som haver, väldigt roligt att se dina resultat här CONMAN, bra jobbat!

Verkar tom som att du blir slagen av hederliga Athlon64 4000+ enligt testerna dem gjorde idag

Visa signatur

Corsair 520w | Gigabyte EP42-DS3 | Core2Duo E8500 | 4GB PC6400 CorsairXMS2 | Powercolor HD4870 512mb | HP 22" w2216

Permalänk

Hur lät motorn när den fick 4 krökta vevstakar? Är det en fyrcylindirg motor du fått upp så jädra högt förresten?

Jag tror jag slår till på den brädan då iaf för jag gillar ljudkortet mm. Bara ett problem, att jag sitter på ett x800xl AGP just nu...

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat utrycks, SANT! Ingenting är subjektivt, och du kan göra antaganden baserade på mina åsikter utan att överväga mer än bara just min åsikt.
wazzabi: Varför detta prat om AMD, har de något med grafikkort att göra som jag inte förstår?

Permalänk
Medlem

Yes 4 cylindrig motor, lätt som man satt o knackade med en hammare på blocket.

Målet nästa sommar är 450-500hk...

Permalänk

Det var värst!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat utrycks, SANT! Ingenting är subjektivt, och du kan göra antaganden baserade på mina åsikter utan att överväga mer än bara just min åsikt.
wazzabi: Varför detta prat om AMD, har de något med grafikkort att göra som jag inte förstår?

Permalänk
Medlem

"Följande varor har ändrade förväntade leveransdatum:
1,00 ST 321774 Asus P5W DH Deluxe,I975X,Socket-775,ATX, SATAIIx7, Dual-GbLAN, DDR2, 2xPCI-Ex16

Förväntat på lager 2006.09.01
(Ändrat från: 2006.08.01)"

Trevligt, nån annan affär som får in dom tidigare?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

mm såg åxå det, att ha en conroe liggandes hemma i en nästan en månad (om den nu kommer den 8:e) för att man inte kan få ett mobo gör mig tårögd

Permalänk
Medlem

Mjo det första man trodde skulle komma av moderkortet av prollen va ju moderkortet som skulle komma redan i juli, bara väntar på en försening av prollen oxså...

Edit: Fick mail från komplett, "Oj då liten miss av mig, alla de i första sändningne har blivitbokade men du står bland de 5 första i kön på moderkortet, preliminärt skall det komma in den 27:e Juli."

Man kan ju alltid hoppas

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Forzzzz
Edit: Fick mail från komplett, "Oj då liten miss av mig, alla de i första sändningne har blivitbokade men du står bland de 5 första i kön på moderkortet, preliminärt skall det komma in den 27:e Juli."

Man kan ju alltid hoppas

hax har slängt iväg ett snyftmail till komplett nu för att se om jag åxå kan få mitt mobo tidigare, har för mig att det fanns kvar på sidan när jag beställde å sitta med en dator för 20k som inte går att använda för man saknar mobo skulle ju vara galet drygt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Forzzzz
"Följande varor har ändrade förväntade leveransdatum:
1,00 ST 321774 Asus P5W DH Deluxe,I975X,Socket-775,ATX, SATAIIx7, Dual-GbLAN, DDR2, 2xPCI-Ex16

Förväntat på lager 2006.09.01
(Ändrat från: 2006.08.01)"

Trevligt, nån annan affär som får in dom tidigare?

Jag såg att många moderkort på komplett fick ändrat datum till den 1/9..
Så jag beställde ett Gigabyte GA-965P-DQ6, P965, Socket-775 som tydligen efterbeställs på 5dar, vad tror ni om det moderkortet

sedan beställde jag följande saker till.

Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5
MSI GeForce 7900GT 256MB GDDR3
Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz Socket LGA775, 4MB, BOXED m/fläkt

Edit: Nooo såg precis att de ändrat datumet på det moderkortet till den 1/9 . blir droppa ett mail nu :/

Permalänk
Medlem

shg.biz säger att dom får in det tidigare, men jag tvivlar. Vad är det som gör att just dom skulle bli benåde från leveransförseningarna på conroe samt moderkort.

Visa signatur

Du är min fiende tills motsatsen är bevisad, och bevisbördan ligger hos dig.

Permalänk
Hedersmedlem

ABit AB9 PRO finns ju i lager hos komplett nu, lite knepig placering av PATA-kontakten men annars är det nog ett bra kort.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zie
ABit AB9 PRO finns ju i lager hos komplett nu, lite knepig placering av PATA-kontakten men annars är det nog ett bra kort.

Ja såg det precis nu, kanske blir att lägga om ordern till abit kortet och köpa en lång rund ide kabel om det inte följer med nån vilket man tycker med tanke på den placeringen.

Permalänk

Har precis lagt en beställning på ett Asus P5W Deluxe men det var lite i det dyraste lagret för mig. ABit AB9 PRO är ju billigare men är det lika bra? Det skilljer ju sig några hundralappar.

Permalänk
Medlem

Jisses alltså man kör ju en E6700 stabilt i 3.4 ghz lätt,med luft!!!!!!
Hmm gahhh smask! Detta blir perfekt val som hem pc!

Asus P5W DH Deluxe,I975X,Socket-775,ATX, SATAIIx7, Dual-GbLAN, DDR2, 2xPCI-Ex16

Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 2048MB CL4, Kit w/two 1GB Dimm's, E.P.P Technology

Creative SB X-Fi XtremeMusic PCI, Retail

Gainward GeForce 7950GX2 1GB,1.4ns GDDR3 ,PCI-Express,"BP7950GX2-1000-TV-DD",HDCP

Intel Core 2 Duo E6700 2.67GHz Socket LGA775, 4MB, BOXED m/fläkt

NEC DVD-brännare ND-3550 IDE Silver OEM DVD+R/+RW/DVD-R/-RW (Dual layer)

Seasonic S12 Nätaggregat 600W, 120mm fläkt, 4xSATA, ATX/EPS, SLI, 20/24pin

Thermaltake Kandalf Silver, Aluminium Super tower, m/ fönster (utan nätagg)

Western Digital Raptor X 150GB SATA 16MB 10000RPM