hårddisken krånglar

Permalänk
Medlem

hårddisken krånglar

Jag formaterade min C:\ och d:\ här om dagen .

Jag har windows på C:\ och alla andra spel o sånt crap på D:\

men efter jag formaterat båda så installerade jag windows på C:\
och då när jag kom in i windows så var det bara 50gb ledigt på D:\ fast den var så tom den kan bli.

PS: Disken är 120 gb.are och C:\ och D:\ är delad hårddisk.

Visa signatur

t(^^,t)

Permalänk
Medlem

du får nog förklara lite tydligare är d: en partition av c: eller vad menar du med att c: & d: är delad hårddisk?

Har du installerat XP med Service Pack? Vet att det var problem innan SP1 med stora hdds.

Permalänk
Medlem

Hmm hårddisk..
Är det en processor? Svar nej
Är det ett moderkort? Svar nej
Är det ett minne? Ja och nej men inte den typ av minne som menas med forumdelen.

Du tänkte inte så långt som att på en hårddisk så lagrar man info? Hmm Lagringsforumet kanske?

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Geeks
SweClockers

*flyttad*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Är du säker på att windows inte har "förväxlat" partitionerna när du formaterade dom..? så att dom bytte beteckning helt enkelt? Det har nämligen hänt mej nån gång.. Lite irriterande. Det var dock med en USB-hårddisk, vet inte om samma slags fel kan uppstå med två partitioner på en p-ata/s-ata hdd, men du kan ju alltid kolla upp så att inte din c: är jättestor och din d: är liten..

Visa signatur

CPU: AMD Phenom X4 9950 BE Minne: 8 GB OCZ Reaper 1066 MHz DDR2
HDD: 2300 GB Grafikkort: Sapphire Radeon HD4870 1GB MB: Asus M3A70-T Deluxe PSU: Corsair 620HX