Skamligt BBB!
Jag sitter med BBBs VDSL tjänst. För ca 2 månader sen var allting som vanligt, jag fick dryga 11/8MBit/s i Tptest. Någon vecka senare började hastigheten bli sämre, ca 9/7. Men det var inget större problem. Men ännu en vecka senare låg hastigheten på 5/5, och då ringde jag och klagade, då hade tydligen hastigheten ställt ner sig automatiskt, för att den inte klarade hastigheten, och dom ställde upp den igen. Internet funkade som vanligt i ca 10 min, sen dog det helt och hållet. Jag ringde igen dom satte ner hastigheten igen, och så skulle dom skicka nya sladdar från telejacket och modemet. Under dom dagarna ja väntade på sladdarna testade jag lite Tptest när det gick segt att sufra, resultatet låg väl på en 10Kbit/s, dvs bra mycket långsammare än modemhastighet. När jag fick sladdarna monterade jag det, och vad är resultatet? Jo, att internet har samma hastighet som innan, dock funkade inte telefonen alls nu heller. Jag ringde igen och dom sa att sätt tillbaka gamla mellanproppen, jag gjorde det, utan resultat. Testade även att sätta tillbaka gamla den där splitern mellan modemet och mellanproppen, då funkade det som innan med telefonen också. Men om man på något sätt hade med någon av de nya sakerna i "setupen" funkade inte telefonen. Jag satte tillbaka allt som det var innan och nu hade jag 5/5 igen. Lät det vara så i några dagar då det började krångla igen, den här gången dog internet var femte minut ungefär, dessutom låg hastigheten på modemklass igen :/. Så ringde jag igen, och dom sa att dom skulle kunna sätta en gubbe att komma och titta hemma hos oss, dock skulle det kosta 1500kr om det var "mitt fel". Jag har absolut inte råd att betala 1500kr, men jag vill ha mitt internet fixat tack, sa jag. Då säger dom att det finns inte mycket att göra då. Men jag betalar ju för i helvette för 12/9MBit/s ska jag inte få det då? Är inte det erat ansvar att jag får det? Vill ni ha kvar mig som kund överhuvudtaget?
Ja, vad gör man egentligen?