Permalänk
Medlem

Hett nätagg.

Jag byggde ny dator för några veckor sedan en X2 4400+ och sedan dess har jag stört mig på ljudet som jag bestämmde mig för att det kom från processor fläkten, så jag köpte en Zalman 9000 led som skulle vara så bra enligt alla, det enda resutaltet jag fick av det var ca 2 grader högre cpu temp idle i bios iofs är det åxå extremt varmt ute nu. Men sedan upptäckte jag att hela chassit blir varmt pga nätagget, så nu tror jag att det kan vara det som spökar. Sittter i valet och kvalet om jag ska byta tillbax cpu fläkt. Zalman fläkten borde juh vara bättre men iofs är det en rätt ok fläkt med till X2:orna.

Några tips, tankar, funderingar, skulle behöva lite hjälp,

mvh
Daniel

Visa signatur

i7 3770K | Asus 77-pro | 16GB Corsair | Gigabyte 290X | Corsair Force 120GB SSD |

Permalänk

förmodligen är det nätagget som låter, se till att alla hårdiskar, chassifläktar har gummidämpare, annars kan ljud fortplanta sig i chassit.
tänk på att när man fått ner ljudnivån så börjar man störa sig på hårddiskljudet istället

Permalänk
Medlem

Då måste det gå att byt nätagget..för det är så lilla att hela burken är varm, om man lägger handen på den och det kan jag inte minnas att min gammla dator vart. iofs är skillnaden att den hade ett 350w agg och detta är ett 550w men tycker inte hela burken ska bli varm för det.

Visa signatur

i7 3770K | Asus 77-pro | 16GB Corsair | Gigabyte 290X | Corsair Force 120GB SSD |

Permalänk

Hur varm är luften i chassit då ?
mitt chassi är också lite ljummet, men det är ingen fara.

Permalänk
Medlem

Det har jag inte hunnit mätt men i bios har jag juh en cpu temp över 50 grader med en av de värsta cpu kylarna som ska finnas.

Visa signatur

i7 3770K | Asus 77-pro | 16GB Corsair | Gigabyte 290X | Corsair Force 120GB SSD |

Permalänk

Man får alltid högre temp i bios än i Windows, iaf jag:D.

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own!!