Vad är detta för uppdatering? XPH [bilder]

Permalänk
Medlem

Vad är detta för uppdatering? XPH [bilder]

Jag kör själv inte automatiska uppdateringar eller XPH men en bekant har problem med denna setup. Det jag sett tidigare av automatiska uppdateringar är att det dyker upp en bubbla i Windows som säger att allt är klart.

I detta fallet är det en textrad som dyker upp vid avstängning, är detta Windows egna uppdateringar som syns på bilderna och varför dyker detta upp nästan varje gång man stänger av datorn?

Kan man bli av med detta? Det hjälper inte att stänga av automatiska uppdateringar iaf.

Visa signatur

Är du en arrogant översittare som vet lite bättre än alla andra? Välkommen till Akademiska ämnen, arbetsliv och samhällsdebatt
☺☻☺☻☻☺☻☺
Republikanska föreningen

Permalänk
Medlem

Om det finns uppdateringar som XP har tagit hem och man v'ntar med att installerar dom så får man en fråga/val när man stänger av XP om den skall installera uppdateringarna innan datorn stängs av, det låter som det är detta den gör.

Har inte XPH så jag vet inte hur den ser ut och mina XP pro är med i domäner och då ser det inte likadant ut som på dina bilder, men meddelanden jag ser är ungefär dom samma.

Visa signatur

Kriga mot min brute: http://gunnard.se.mybrute.com om du vågar :D

Permalänk
Medlem

Man får ingen fråga när man stänger av datorn, men oftast när man stänger av så dyker detta upp.

Visa signatur

Är du en arrogant översittare som vet lite bättre än alla andra? Välkommen till Akademiska ämnen, arbetsliv och samhällsdebatt
☺☻☺☻☻☺☻☺
Republikanska föreningen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triss
Man får ingen fråga när man stänger av datorn, men oftast när man stänger av så dyker detta upp.

Så brukar det bli 1-2 ggr efter varje nyinstallering av windows för mig, det är väl antagligen uppdateringar som inte kan installeras när andra tjänster/program är igång.

När detta händer för mig ser jag en sköld på knappen "stäng av" där man kan välja om man vill starta om eller stänga av datorn. Ingenting att oroa sig för.

Visa signatur

| Asus P8P67 EVO B3, P67 Socket 1155 | Intel® Core i5 2500K | MSI GeForce GTX 580 OC 1536MB GDDR5, (800Mhz) | Corsair 8GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE | INTEL 320 Serie SSD 120GB SATA II |

Permalänk
Medlem

Om det skulle vara så att det kommer hela tiden kan det vara att windows misslyckas med uppdateringen. Du kan alltid gå in på Windowsupdate och kika lite mer på vad som har hänt i loggen där.