Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

Wtf!!! Noooooooooo!!!

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

står ju att mässan kostar enormt mycket att göra.. inte så konstigt de stänger när när de ger ut mer än vad de får tillbaka.

Permalänk

Huvudsaken till varför de stänger är att företagen inte tycker att de får tillräckligt med PR. De vill ha sina egna mässor och om de sticker så är det ingen mening med att ha kvar E3.

Vad kommer finnas kvar?

TGS sägs bantas ner också, plus att det är ett konsolkalas.

Leipzig Games Convention blir förmodligen det nya E3 (passande, ligger i Tyskland!). Annars så är det väl så att vi kommer få se de stora företagen sätter upp sina egna mässor. Ryktas att Nintendo ska dra up Spaceworld igen.

Permalänk
Medlem

heh.. okej
tråkigt men kanske det dyker upp nå feta mässor som en vanlig dödlig svensson kan fara till framöver istället.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Inaktiv

för mycket som händer vid E3, hellre att nyheter "sprids ut" över året så att säga

Permalänk
Medlem

Fan va trist. E3 är som himlen för mig, jag blir helt lyrisk och sitter bara och tankar konferenser och trailers hela dagarna. Bästa tiden på året. Suck.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Avstängd

Ta det lungt...E3 försvinner inte, blir bara lite mindre.

http://www.e3expo.com/default.aspx
http://www.gamespot.com/news/6154897.html

Permalänk
Medlem

utmärkt

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

heh... E3 kapas för att det ger för lite PR???
Vad är det för BS att komma med, det är ju västvärldens största evenemang när det gäller konsoller och spel. Varje år är det artiklar och repotage in absurdum från E3, Allt ifrån kommande spel till tillbehör och annat går ju in. Visst är TGS egentligen bättre på många sätt, och större med har jag för mig, men E3 smäller nog ändå högst i US/PAL-regionerna.

Varje år så frossar ju tillverkarna i utställningar och annat, De stora företagen har ju tillochmed pre-event events så att säga. Om det nu är så dyrt för all den PR som kommer av E3 så kanske det är dags att hitta nått billigare än LA convention center, men att skylla på dålig PR för att man är snål känns ju som rent nonsens...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
heh... E3 kapas för att det ger för lite PR???
Vad är det för BS att komma med, det är ju västvärldens största evenemang när det gäller konsoller och spel. Varje år är det artiklar och repotage in absurdum från E3, Allt ifrån kommande spel till tillbehör och annat går ju in. Visst är TGS egentligen bättre på många sätt, och större med har jag för mig, men E3 smäller nog ändå högst i US/PAL-regionerna.

Varje år så frossar ju tillverkarna i utställningar och annat, De stora företagen har ju tillochmed pre-event events så att säga. Om det nu är så dyrt för all den PR som kommer av E3 så kanske det är dags att hitta nått billigare än LA convention center, men att skylla på dålig PR för att man är snål känns ju som rent nonsens...

Problemet är att det är FÖR mycket nyheter som kommer in. Joystiq skriver 100 inlägg varje dag under E3 till exempel. För att få reda på alla spel så måste man sitta på F5 i flera dagar

Företagen vill ha sina egna expon som de kan visa upp sina spel hur de vill och inte bli översvämmade av andra nyheter på samma gång.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majestic XII
Problemet är att det är FÖR mycket nyheter som kommer in. Joystiq skriver 100 inlägg varje dag under E3 till exempel. För att få reda på alla spel så måste man sitta på F5 i flera dagar

Företagen vill ha sina egna expon som de kan visa upp sina spel hur de vill och inte bli översvämmade av andra nyheter på samma gång.

men då ligger ju inte problemet i för dålig PR, utan att man är för dålig på att dra uppmärksamheten till sig, så det känns ju ändå som en bortförklaring ^^

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
men då ligger ju inte problemet i för dålig PR, utan att man är för dålig på att dra uppmärksamheten till sig, så det känns ju ändå som en bortförklaring ^^

Blir förmodligen billigare att ha sina egna expon om 200+ företag försöker visa upp sina produkter på 3-4 dagar och göra det med X antal miljoner i show-budget

Permalänk
Medlem

Är väl de bara allra allra största som kan tänkas vinna på det...

För alla andra måste det väl vara en förlust?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304