Permalänk
Medlem

Köp av mobil

Min t610 börjar ge upp nu, börjar bli riktigt jävlig att använda eftersom joysticken inte fungerar. Ibland tycker den att jag trycker vänster när jag trycker uppåt och neråt funkar inte över huvudtaget..

Jag har kollat på SE W810i och SE K800i, även om k800i kanske är i det dyraste laget så den är nog inte så trolig kandidat Inte över 3500 kr.

Jag har ingen koll på om Nokia eller något annat märke har någon liknande mobil som är något att ha, finns det eller är det bara SE som gäller?

katshing.se har W810i under 3000 kr, så det kanske är det bästa för pengarna och jag kanske borde köpa?

Permalänk

Antingen SE W700i, W800i eller W810i. Någon av dessa nallar.

Permalänk
Medlem

Hittade W810 för 2815 spänn på Pixmania, riktigt bra priser dom hade på det mesta

K800i för 3720 kr!

Är skillnaden mellan dom två värd ~900 kr? Vad är så mycket bättre med K800 egentligen?..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av badbolll
Hittade W810 för 2815 spänn på Pixmania, riktigt bra priser dom hade på det mesta

K800i för 3720 kr!

Är skillnaden mellan dom två värd ~900 kr? Vad är så mycket bättre med K800 egentligen?..

Kameran....

Visa signatur

Stationär: Asrock Dual VSTA | AMD Opteron 170 | Sapphire X800XT | 2*1024 MB Corsair XMS | 1*Raptor 74 Gb | 2*Seagate 250 Gb | 1*Seagate 500 Gb | NEC 3540 | Logitech MX1000 | Icemat Black Second Edition |
Laptop: IBM 600X
Telefon: W880

Permalänk
Medlem

Kollat runt lite nu och det verkar som om k800i inte är så trevlig som jag först trodde.

Dålig batteritid, glappande batterilucka, dyr, kameran verkar inte SÅ mkt bättre än w810?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av badbolll
Kollat runt lite nu och det verkar som om k800i inte är så trevlig som jag först trodde.

Dålig batteritid, glappande batterilucka, dyr, kameran verkar inte SÅ mkt bättre än w810?

sen är den betydligt större än w810.

själv funderar jag på att ta antingen en w810 för 2900 kr från neptunsat.com eller en k750 inkl 1 gb minneskort för 2695 kr på dustinhome.se

Visa signatur

Apple iBook 12" - 1,33 GHz - 512mb RAM - 60gb HD, iPod shuffle 512mb och en SonyEricsson F500i

Permalänk
Medlem

Läs NOGA på pixmania innan du köper något, några mobiltelefoner där saknar tillexempel svenskt språk i menyerna osv..

Sen borde du ta dig till en butik som säljer telefoner så du kan klämma o känna lite på dem, vilken du tycker känns bäst osv. En kompis till mig har en w810, shysst telefon är det men ångrar defentivt inte att jag köpte en k800 istället. När han trycker på knapparna på sin telefon gnekar plasten vilket låter billigt, den känns inte lika välbyggd som k800. Sen de här med kameraluckan på k800 vet ja inte vad alla pratar om, dem kanske ha fått måndagsex eller liknande för min är de inget fel på, visst alltså den går att röra ytterst lite men den kan ju inte sitta stenhårt, hur skulle man då kunna dra upp o ner den för att knäppa kort? Batteritid märker jag ingen skillnad motför min gamla p910i men den kanske hade dåligt batteritid även den jag vet inte? Knäppte lite kort när ja var på fest igår (natt=mörkt) och jämförde med en w800, va inte ens mening att jämföra den där fotolampan orkade ingenting mot för xeon-blixten på k800 iaf. Men jag håller med om de är ingen revulution i kameraväg. Sen får du väl helt enkelt prioritera vilken du känns ha råd med och vilken du gillar bäst. Men försök komma ner till en butik o testa lite olika telefoner som sagt.

Lycka till!

Visa signatur

Ny sign på G

Permalänk
Medlem

Tack för tipsen!

Åkte till onoff och kollade och k800 är ju lite större, jag tyckte w810 var precis lagom så en sån får det bli!

Frågan är bara vart ifrån man ska köpa, pixmania verkar inget vidare när man kollar runt lite så det struntar jag i.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Canon 30D - BG-E2N - Canon 28/2,8 - Canon 50/1,8 - Tokina 100/2,8 macro - Sigma EX 70-200/2,8 - Mina Bilder
Marantz 2230 - NAD 2400 - H/K HD 970 - DIY HiVi F8 + Seas 27TDFC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av badbolll
Tack för tipsen!

Åkte till onoff och kollade och k800 är ju lite större, jag tyckte w810 var precis lagom så en sån får det bli!

Frågan är bara vart ifrån man ska köpa, pixmania verkar inget vidare när man kollar runt lite så det struntar jag i.

Okej låter som ett bra val isf! Tror inte du kommer ångra dig
Själv beställde jag min från Dustinhome.se, snabba och pålitliga. Men tyvärr är de inte billigast stället då men inte dyrast heller sen har dem fraktfritt på beställningar över 500kr, men katshing.se fungerar bra också och dom är ju bland de billigare i sverige på telefoner.

http://www.katshing.se/prod/prod.asp?aid=10828
2975:- + frakt

Visa signatur

Ny sign på G

Permalänk
Medlem

Har köpt från dustin tidigare och dom är ju riktigt snabba och pålitliga så det får nog bli dom, även om dom är lite dyrare.

Fast man kanske skulle testa katshing också, måste prova nya affärer lite ibland ju Priser blir ju ändå nästan desamma så det kvittar väl egentligen.

Tack för hjälpen iaf

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av badbolll
Hittade W810 för...

Vad är så mycket bättre med K800 egentligen?..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timppa
Kameran....

Dessutom har K800i stöd för A2DP (Stere BT), 3G, bättre display, mer internminne, 2 kameror o.s.v.

Visa signatur

-det finns ingen ödets och himmelens lag, det finns ingen slumpens cynism, människor lider vareviga dag, de lider av kapitalism
-Vilken otursmango, den låg som oskyldig, så tog hon fram flera

Permalänk
Medlem

Äh gjorde ett omval..

Tog en K750i från Katshing istället, skillnaden mellan den och W810i är inte värd dom extra pengarna i mina ögon men jag kan ju ha fel

Hoppas det blir bra ändå