Webhallens service är ett jävla skämt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 13th.Marine
Nån sa att man kanske inte hade tillgång till telefon utan endast kunde skicka mail...
Hur ska man då kunna skicka mailet? Föratt få internet måste du ha en telefonanslutning.

Jag sa det... Och jag råkar vara ett skitbra exempel. Jag har 100mbit full duplex lina, försök få det över tele linje, oavsett om du har abbonmemang eller inte, i dagsläget. Någon hemtelefon har jag inte, för behovet finns inte, då alla företagskontakter jag behöver hålla mig med går att få tag på via *trumvirvel* e-mail. Jag har en kontantkortsmobil, men det är knappast den telefonen man sätter sig i telefonkö med, eller vad tror du?
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 13th.Marine
Nån sa att man kanske inte hade tillgång till telefon utan endast kunde skicka mail...
Hur ska man då kunna skicka mailet? Föratt få internet måste du ha en telefonanslutning.
Kom inte å säg internetcafé för det finns telefonkiosker samt familj och vänner.

ADSL hos tex Bredbandsbolaget går att få utan telefonabbonemang.

Permalänk
Medlem

lagom fåniga ärenden enligt dokumentet...

2 verkade intressanta, resten harmlösa

typ att det inte står uttryckligt på warhazard att det är en expansion till WC eller att mmorpg har månadsavgift... jaja..
och webhallen stavas fel tragiskt nog

Visa signatur

WS - 980x/48GB/MSI Big Bangx58/2xIntel PT Gbe/Seasonic x760/3xSSD@120GB/8xSeagate@250GB/GTX670/Dell U2711 Win7x64/VmWare WS9 och massa stuff.
NAS - AMD C60-I/8GB/2xIntel PT Gbe/FSP Pico@90w/SSD@120GB/5xSeagate_o_WD@2TB WinServer2k8r2/Flexraid/Crashplan/Hyper-V----> idle@20w

Permalänk

Okej, då är jag motbevisad.

Har dock hört om några som inte kunde få ADSL utan att ha fast telefoni.

Annars har en del kundservicecenter som man ringer ha att de ringer upp när det är ens tur.

Visa signatur

Elektriska komponenter placerade i en stållåda.

Permalänk
Inaktiv

För att få ADSL/VDSL så behöver ju kopparn som används till fast telefoni dragen. Det går ju fortfarande via telejacket fast du inte har ett abbonnemang så du kan ringa analogt med.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av farbror_seagate
Här är listan på klagomål som konsumentverket har om webhallen.
http://rapidshare.de/files/27135665/Dokum001.PDF.html

"Vi har 5 ärenden registrerade hos oss mellan år 2003-2005 på företaget Webbhallen.

Hälsningar
Konsumentverket"

Den där listan stämmer inte, vad jag vet har nog Webhallen haft cirka 5-8 stycken ARN-ärenden 2005-2006 tex.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem

Har handlat diverse spel och andra saker hos webhallen, inga probbs alls (allt via webb-handel, bor på gotland) alltid snabb leveranns. Brukar ha AVI'n hos mig 2dagar efter beställningen. Super nöjd med deras service.

Visa signatur

-

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kr^PacMan
Den där listan stämmer inte, vad jag vet har nog Webhallen haft cirka 5-8 stycken ARN-ärenden 2005-2006 tex.

Ok, men det var dom uppgifterna jag fick iaf till min epost.
(har för övrigt kvar mailet)