Permalänk
Medlem

Val av grafikkort.

Jag undrar vad ni tycker jag ska välja för grafikkort.. Har tänkt att spela Bf2 och kommande battlefield..
Jag kommer använda en AMD 64 3200+ med 1024 DDR ram.. Har tänkt änvända PCI-Express!
Vore bra om priset kan bli så lågt som möjligt, för jag är inte gjort av pengar

Tack på förhand!

Visa signatur

//alex

Permalänk
Medlem

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=321489 det är najs har du inte så mkt pengar kan du ju ta ett 7600gt dom duger bra med.

Visa signatur

Quad Core 6600 @ 3,0 GHZ,2gb 800 MHz,
8800 GTX, 650 W, 2 TB

Permalänk
Medlem

x1800gto är också ett bra alternativ!

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Hedersmedlem

Köp mer minne så slipper du sitta och vänta tills det slutar rycka när du startar en karta i BF2.

Så du kan nöja dig med ett 7600GT om medium i 1280x1024 duger.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Ah ook.. Jag föredrar nog Nvidias kort, så tar nog ett 7600 GT isf. Men et 7600 GS är inget att tänka på ifall jag vill spela bf2?

Visa signatur

//alex

Permalänk
Hedersmedlem

Jo då men den är bäst i 1024x768 fast du kan klocka upp dom ganska bra så det nästan blir 7600GT prestanda.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Ah ook.. Det låter juh fett isf, för dom är juh mycket billigare.. Vad behöver jag för kylning isf om jag klockar upp dom? Räcker det med fläkten som är på? Eller behöver jag typ vattenkylning o sånt shit..

Visa signatur

//alex

Permalänk
Hedersmedlem

De flesta 7600GS med passiv kylning går i 400MHz och man kan oftast klocka dom till 500MHz och då får man ca 4400p i 3Dmark 05 men det blir varmt!

Kan du hitta ett kort med fläkt går dom ofta i 500MHz som standard och då kan man få upp dom mot 600MHz och då går 3D marken upp över 5000p.

Med ett 7600GT får man ca 5800p i 3Dmark 05, det som gör att kortet är väst för 1024x768 är minnena som är bra sämre än de som finns på 7600GT.

6600GT kunde man om man hade tur med klockningen kanske nå 4000p så 7600GS ger bra prestanda för pengarna.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Ah ook.. Tack för all info, och tack för du tog dig tid.. Skitschysst! ska ta o beställa ett paket från komplett!
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=316102 detta blire nog
Värt det tycker jag.

Visa signatur

//alex

Permalänk
Hedersmedlem

Ser fint ut det där.

Komplett har ett mycket bra pris på X1600XT som presterar bättre som standard.

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=315170

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oGal0w
Ah ook.. Tack för all info, och tack för du tog dig tid.. Skitschysst! ska ta o beställa ett paket från komplett!
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=316102 detta blire nog
Värt det tycker jag.

Du kan ju köpa en vga fläkt samtidigt från komplett VF900CU rekommenderar jag och många andra..:)

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Hedersmedlem

Då blir det klocka av vill jag låva.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Haha aa ook Får se hur jag gör, köper det där paketet o slänger in 1024 från min gamla burk och ser hur allt fungerar.. Så får jag skaffa nya saker igen när plånboken blir lite större

Visa signatur

//alex

Permalänk

som alla säger 2gig ram är att föredra när man kör BF2. Du slipper hacket i början av varje bana samt att dom laddar mycket snabbare. Sen får du inte dom fina småhacken som bf är så känt för heller Jag har ett 7900GT o det flyter sjukt bra vilket inte är så konstigt iof.. Nu verkade det som att det var lite väl dyrt så jag skulle då rekommendera ett 7600GT eller motsvarande ATI kort (är inte så insatt när det gäller ati ).

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Hehe aa ook, nae jag kommer köra på det där paketet! Så stoppar jag in mina 2 512stickor i burken så kommer det fungera prima tror jag

Visa signatur

//alex

Permalänk

se till att minnet funkar tillsammans med det du redan har bara, annars kommer inte dina 2 stickor funka...

men ja som sagt, ett 7900GT och mer minne kommer IAF att klara av BF2, jag vet inte hurvida BF 2045 kommer att bli i slutändan, men det faktum att den e byggd på en utvecklad BF2 motor måste göra det relativt smärtfritt för plånboken när du (om du) skall uppgradera för att kunna spela det...

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem

Japp, men har 2 512 stickor (samma som i paketet jag beställer) så det ska fungera utmärkt!

Visa signatur

//alex