Vilken styrka på nätadapter för Zyxel Prestige 645 ADSL-modem ska man ha?

Permalänk
Medlem

Vilken styrka på nätadapter för Zyxel Prestige 645 ADSL-modem ska man ha?

Har tidigare haft ADSL hos Telia med ett Zyxel Prestige modem. Det står 600-series på modemets framsida och på klistermärket på undersidan står det ADSL modem Prestige 645.

Har nyligen plockat fram modemet igen för att låna ut det till en kamrat men hittar inte den tillhörande nätadaptern. Undrar därför ifall det är någon som använder eller har ett liknande modem och kan säga hur många Volt och Amp hos nätadaptern det är som gäller för att modemet ska fungera.

Har kollat på Zyxels hemsida men utan någon större framgång. Har även varit i kontakt med Telia men det gav inte heller någonting.

Jag är inte intresserad av att köpa någon begagnad nätadapter utan behöver bara specifikationerna så att jag kan köpa en ny adapter i en butik.

Permalänk

inte mycket hjälp men bara du hittar rätt volt tal.. och sen om A-talet ligger över det den drar gör inget..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

om du inte får nånt svara här så maila folk på blocket/tradera kanske funkar om du låter lite intreserad

Permalänk
Medlem

Re: Vilken styrka på nätadapter för Zyxel Prestige 645 ADSL-modem ska man ha?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pellel
Har tidigare haft ADSL hos Telia med ett Zyxel Prestige modem. Det står 600-series på modemets framsida och på klistermärket på undersidan står det ADSL modem Prestige 645.

Har nyligen plockat fram modemet igen för att låna ut det till en kamrat men hittar inte den tillhörande nätadaptern. Undrar därför ifall det är någon som använder eller har ett liknande modem och kan säga hur många Volt och Amp hos nätadaptern det är som gäller för att modemet ska fungera.

Har kollat på Zyxels hemsida men utan någon större framgång. Har även varit i kontakt med Telia men det gav inte heller någonting.

Jag är inte intresserad av att köpa någon begagnad nätadapter utan behöver bara specifikationerna så att jag kan köpa en ny adapter i en butik.

12V brukar det vara, har kört tillochmed Zyxels modem på cigguttag i bilen. tror det funkar på 9v åxå, har för mej att jag hade ett zyxel som adapter pajjade & att jag körde på 9v

Visa signatur

10100111001

Permalänk

ADSL i bilen... Lååååång sladd då eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lurcazzus
ADSL i bilen... Lååååång sladd då eller?

nä är i jobbet jag provat det:)

Visa signatur

10100111001

Permalänk
Medlem

Skulle tro att det är samma nätadapter som till alla andra modem. Jag har 2st modem av olika märken, ena är 3 år det andra är 6månader, båda har samma specs på nätadaptern, inget zyxelmodem dock :/

Permalänk
Medlem

Jag har ett 645M. Nätadaptern är på 12v 1a AC. <--- Obs växelström!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frysern
Jag har ett 645M. Nätadaptern är på 12v 1a AC. <--- Obs växelström!

Jag kan bekräfta det. 12V AC behövs till 645M.

(Det nyare ADSL2+ Triple Play modemet har DC.)

Permalänk
Medlem

Jag plockade fram skjutmåttet. Pluppen är 5,5mm, hålet 2,1mm.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tracky
Jag kan bekräfta det. 12V AC behövs till 645M.

(Det nyare ADSL2+ Triple Play modemet har DC.)

säkert att det är växelström modemet går på o inte adaptern då?

som sagt så brukar det oftast va 12volt och 1 amp annars händer det att det är 9 volt samt 7,5.

Visa signatur

Chassi: BIGTower. CPU: Intel P4 3.0Ghz @ 3,9Ghz (30% överklock). RAM 1024 MB ddram Kingston (400Mhz). Moderkort: ASUS P4P800-E Deluxe. HDD: Div. hdd:s (3,9TB ATA100-133) Grafik: ATI X850XT. Ljud: SB Live 5.1. Skärm: Samsung SyncMaster 1200NF 22"

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s____87
säkert att det är växelström modemet går på o inte adaptern då?

Hur menar du att adaptern skulle gå på något annat än växelström?

Adaptern är på 12V växelström och ger 1A (den jag har sett iaf), enligt tidigare talare.

Edit: rättat från 1,3A till 1A eftersom det tydligen gäller M-modellen.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Man tackar så mycket för alla svaren.

Då ska jag ge mig ut på jakt efter en 12V, (minst) 1 amp nätadapter...