K800i, minirecension [MYCKET BILDER]

Permalänk
Medlem

Krogbilder, inga med lite avstånd till objektet dock.

http://img155.imagevenue.com/img.php?image=35713_DSC00024_348...
http://img135.imagevenue.com/img.php?image=35719_DSC00025_514...
http://img12.imagevenue.com/img.php?image=35705_DSC00020_536l...

edit: vet inte vad jag hade för inställningar heller, det har hänt att när jag tagit porträtt så har kameran vart inställd på landskap i skymning osv. Glömmer alltid att ändra tillbaka

Visa signatur

Education is what remains after one has forgotten everything he learned in school /Einstein

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fiero
Typ någon kilobyte per skickat och mottaget meddeland plus lite för idle.. Betydligt billigare än SMS iallafall.

kör man det med yamigo.com så drar det inte ens det. Senast jag kollade tog inloggning + ett meddelande 566 byte, alltså ungefär 0,5 kb och med ett MB-pris på 15kr blir det 0,7 öre...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kallekula12
kör man det med yamigo.com så drar det inte ens det. Senast jag kollade tog inloggning + ett meddelande 566 byte, alltså ungefär 0,5 kb och med ett MB-pris på 15kr blir det 0,7 öre...

Det måste ha varit wap? Inte med en "riktig" browser va? Nu läste jag inte ursprungsmeddelandet så jag missade uppenbarligen nåt. För inloggning + skriva ett meddelande med SEs webbläsare (så man ser allt) in på swec måste gå på ett par hundra kB iaf, så då blir det ju dyrare. 5-10 kr kanske.

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kallekula12
kör man det med yamigo.com så drar det inte ens det. Senast jag kollade tog inloggning + ett meddelande 566 byte, alltså ungefär 0,5 kb och med ett MB-pris på 15kr blir det 0,7 öre...

Det är väl 10MB för 15kr,alltså ~0.085 öre.

johle: Tror det är msn i mobilen det handlar om.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lucifr00
Det är väl 10MB för 15kr,alltså ~0.085 öre.

johle: Tror det är msn i mobilen det handlar om.

Nopp det är 10-15kr per MB.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shinzon
Nopp det är 10-15kr per MB.

Sant, kollade upp det nu, my bad. Kunde svurit på att det var för 10MB.:P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lucifr00
Sant, kollade upp det nu, my bad. Kunde svurit på att det var för 10MB.:P

Man kan inte hålla allt i huvudet.

Så ni som har denna telefonen tycker ni den är stor?

Jag har W900i och tycker den är lite stor.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shinzon
Man kan inte hålla allt i huvudet.

Så ni som har denna telefonen tycker ni den är stor?

Jag har W900i och tycker den är lite stor.

Jag tycker inte att den är speciellt stor, men jag är inte så kräsen när det gäller sånt. Här är en "jämförelsebild" med k800i och w900i.
K800i är ju klart tunnare/mindre tjock.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shinzon
Man kan inte hålla allt i huvudet.

Så ni som har denna telefonen tycker ni den är stor?

Jag har W900i och tycker den är lite stor.

Jag hade en SE J300 tidigare och den var liten och nätt, men skittråkig dårå.
Jag tycker K800 är lite stor men inte störande stor. Jag tror dessutom det är en vanesak för mej.

Jag tyckte K750 hade en alldeles perfekt storlek och K800 är någon millimeter större. Däremot väger den en del mer har jag fått för mej, jag känner den tydligt i fickan till exempel.

Men allt detta är bara vanesaker tror jag då den fortfarande är "liten". Det är värt den lilla uppoffringen i vilket fall tycker jag.

Permalänk
Medlem

Mjo, jag hade en T68i innan och enligt spec. ska dne vara nån milimeter större bara (K800i är större altså).

Dock gör designen att den känns större, den är mer fyrkantig eller hur man nu ska säga. Sedan är den även mer massiv och jag tycker att det känns "kvalitet" om K800i rakt igenom. Iaf mitt exemplar

Jag är riktigt nöjd iaf

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk
Medlem

Haft min K800i ett par dagar nu och har verkligen kul med 3portalen måste jag säga, men det suger verkligen batteri att ladda hem/streama en massa music etc.

Har sett att många har problem med 3playern. Har alla samma problem att det inte går att byta till nästa låt i playlisten? Utan bara till nästa playlist?

Även om jag befinner mig i 3playern och väljer "3Music Store", går in i en playlist jag gjort, väljer någon låt, så börjar den alltid spela nr 1 i playlisten. Ett sätt att få lyssna på en annan låt är att sätta på shuffle, men det är ju snett att behöva gå in och välja en låt och sen få någon random.

Enda möjligheten jag hittat för att kunna välja vilken låt jag vill lyssna på i min playlist är att att gå in på 3portalen, välja 3musik, hoppa ner och välja
"mer info" bredvid den playlist jag skapat och där köpa/välja låten och välja "ladda hem" eller "lyssna". Men det är ju som att söka efter varje låt jag vill lyssna på varje gång.

Sitter alla med samma problem eller är jag dum i skallen?

Permalänk
Medlem

Sådär, då har högtalaren för samtal gått sönder för mig.
Dags för service!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nakith
Haft min K800i ett par dagar nu och har verkligen kul med 3portalen måste jag säga, men det suger verkligen batteri att ladda hem/streama en massa music etc.

Har sett att många har problem med 3playern. Har alla samma problem att det inte går att byta till nästa låt i playlisten? Utan bara till nästa playlist?

Även om jag befinner mig i 3playern och väljer "3Music Store", går in i en playlist jag gjort, väljer någon låt, så börjar den alltid spela nr 1 i playlisten. Ett sätt att få lyssna på en annan låt är att sätta på shuffle, men det är ju snett att behöva gå in och välja en låt och sen få någon random.

Enda möjligheten jag hittat för att kunna välja vilken låt jag vill lyssna på i min playlist är att att gå in på 3portalen, välja 3musik, hoppa ner och välja
"mer info" bredvid den playlist jag skapat och där köpa/välja låten och välja "ladda hem" eller "lyssna". Men det är ju som att söka efter varje låt jag vill lyssna på varje gång.

Sitter alla med samma problem eller är jag dum i skallen?

Det funkar på samma sätt för mig. 3Player lämnar verkligen en hel del att önska. Tanken är god men genomförandet mindre bra.

Permalänk
Medlem

har en fundering om internet knappen.

Går det att ändra vart den går? Nu går den ju till Sony Ericsson Fun&Downloads. Men jag skulle verkligen vilja att den startade Opera mini. Eller åtminstånde öppnade google.com i den inbyggda webbläsaren.

Går detta?

Visa signatur

Ryzen 5 3600x • ASUS ROG STRIX B550-I GAMING • G.SKill Trident Z Neo2x16GB CL16 3600 MHz • EVGA RTX 3070 Ti FTW3 ULTRA • Samsung 860 QVO 1TB, 870 QVO 2TB, Corsair MP600 500gb • Cooler Master NR200P MAX med CM 850+ GOLD och CM 280mm AIO

Permalänk
Medlem

Är det inte bara ändra startsidan på webläsaren?Jag har inte telefonen på mig nu men tror inte att min leder till Se fun&downloads !

Edit:den gick till halebops hemsida/portal

Visa signatur

Pentium 4 3.2Ghz ht,1024mb ram,Ati Radeon X850xt.2x250Wd Caviar,mm

Permalänk
Medlem

Har nu bestämt mej för en SE k800i. Vars bör man beställa ifrån på nätet? Vars är det minst problem med garantier och sånt iaf. man skulle behöva skicka tillbaka den etc. Finns det inget ställe på nätet som säljer med svenska manul (inte nödvändigt, bara undrar).

EDIT: Någon som kan rekomdera nån bra sida där dom har ett 1 GB M2 kort hemma?

VH/ Kicken

Visa signatur

| Live long and prosper |
MBP 13" Retina early 2015 (config. 2.6Ghz Haswell, Intel Iris 5100, 16GB RAM, 256GB SSD)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kicken
Har nu bestämt mej för en SE k800i. Vars bör man beställa ifrån på nätet? Vars är det minst problem med garantier och sånt iaf. man skulle behöva skicka tillbaka den etc. Finns det inget ställe på nätet som säljer med svenska manul (inte nödvändigt, bara undrar).

VH/ Kicken

Köpte min från Dustin Home. Där får du väldigt bra support. Och du får en svensk manual

Visa signatur

Ryzen 5 3600x • ASUS ROG STRIX B550-I GAMING • G.SKill Trident Z Neo2x16GB CL16 3600 MHz • EVGA RTX 3070 Ti FTW3 ULTRA • Samsung 860 QVO 1TB, 870 QVO 2TB, Corsair MP600 500gb • Cooler Master NR200P MAX med CM 850+ GOLD och CM 280mm AIO

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hawken
har en fundering om internet knappen. http://img88.imageshack.us/img88/817/namnlsjp4.gif

Går det att ändra vart den går? Nu går den ju till Sony Ericsson Fun&Downloads. Men jag skulle verkligen vilja att den startade Opera mini. Eller åtminstånde öppnade google.com i den inbyggda webbläsaren.

Går detta?

Ändra startsida - den knappen går till den inställda startsidan.

Visa signatur

Stulen slö sked

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spectre
Sådär, då har högtalaren för samtal gått sönder för mig.
Dags för service!

Hur då gått sönder?

Visa signatur

| Live long and prosper |
MBP 13" Retina early 2015 (config. 2.6Ghz Haswell, Intel Iris 5100, 16GB RAM, 256GB SSD)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hawken
har en fundering om internet knappen. http://img88.imageshack.us/img88/817/namnlsjp4.gif

Går det att ändra vart den går? Nu går den ju till Sony Ericsson Fun&Downloads. Men jag skulle verkligen vilja att den startade Opera mini. Eller åtminstånde öppnade google.com i den inbyggda webbläsaren.

Går detta?

På min knapp är det ett par hörlurar så går den till 3player

Visa signatur

Sqwee

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av doolar
Ändra startsida - den knappen går till den inställda startsidan.

En följdfråga då hur ändrar man startsida?

Visa signatur

Ryzen 5 3600x • ASUS ROG STRIX B550-I GAMING • G.SKill Trident Z Neo2x16GB CL16 3600 MHz • EVGA RTX 3070 Ti FTW3 ULTRA • Samsung 860 QVO 1TB, 870 QVO 2TB, Corsair MP600 500gb • Cooler Master NR200P MAX med CM 850+ GOLD och CM 280mm AIO

Permalänk
Medlem

Någon som lyckats få igång Gmail via POP/SMTP?

Får fortfarande bara ett jäkla felmeddelande när jag försöker skicka mail, hämta går dock bra som vanligt...

"Servercertifikatet för TLS/SSL är inte utfärdat av godkänd utgivare. Kontakta din e-postleverantör."

Ska göra ett till försök med Google supporten och även skicka ett till SE's support så får vi se vad de säger.

-edit- Fick igång det nu med hjälp av certifikat från denna tråd: http://www.esato.com/board/viewtopic.php?topic=127013&start=0

Permalänk
Medlem

Är det någon som kör med wayfinder på sin K800i?

Är väldigt nyfiken på hur det fungerar, tex om data hela tiden måste laddas för dyra pengar. Eller om man laddar kartan via datorn och sparar ned den på minneskortet.

tillägg:

eller andra GPS program.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kicken
Hur då gått sönder?

Ja, den låter som vilken högtalare som helst som spruckit.
Skorrar och distar i alla volymer, skitjobbigt att prata i telefon.

Permalänk
Medlem

nån som har en k800i från telenor här mer?

Visa signatur

Asus Crosshair V Formula | AMD Phenom II X6 1100T BE | Corsair Vengeance Blue DDR3 1866MHz 16GB | XFX Radeon HD6870 1GB | OCZ Vertex3 120GB SSD + WD VelociRaptor 150GB | Fractal Design R3 | Corsair H100

Permalänk
Medlem

Blir så förvirrad nu men har läst lite här och var att en ny mobil bara skall laddas till den är full fvs cirka 2,5 timme. Får min K800i om en liten stund.

Räcker det då att ladda den tills den är full. Sedan så skall den väl inte laddas ur helt och hållet helst.. För här läser man lite här och var att den skall laddas 12+ första gången och sedan laddas ut och in etter par gånger. Men det stämmer inte va?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hawken
En följdfråga då hur ändrar man startsida?

Meny - Inställningar - Kommunikation - Internetinställningar - Internetprofiler - Tryck knappen "Mer" på vald profil. Välj Avancerat - Byt startsida

En annan fråga: Hur aktiverar jag bildstabiliseringen??

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lexus430
En annan fråga: Hur aktiverar jag bildstabiliseringen??

Bildstabiliseringen finns bara för ett fåtal motivtyper. Testa med att välja "Strand/snö" så får du möjlighet att välja om stabilisering ska vara på eller av. Jag kommer inte ihåg vilka andra motivtyper det funkar för, du får testa.

Varför stabiliseringen bara finns för vissa motivtyper kan man undra. Men det känns väl bra att kunna skryta om denna funktion i marknadsföringen även om den bara (av obegriplig anledning) är tillgänglig ibland. SE upphör aldrig att förvåna. Ibland suger de stenhårt, som i det här fallet.

Permalänk
Medlem

Går det att stänga av animeringarna i telefonen? Känns som att den skulle flyta på lite bättre i menyerna om det gick att stänga av dylikt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag tror inte man ska anta att bildstabiliseringen i en mobil är något att lita för mycket på
Jag har bildstabilisering i min N73 och jag märker då ingen skillnad om den är på eller av.

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|