Permalänk
Medlem

Spel fryser sig och fps problem (Wow)

Hejsan, jag har sökt runt lite på forumet men hittar ingen tråd som beskriver mitt problem, eller egentligen är de 2 problem. För det första så fryser sig "World of Warcraft" när jag spelat i ungefär 2 timmar, och då måste jag starta om datorn, men ljudet fortsätter fast bilden är helt utan rörelse. Sedan tar det 2 timmar igen tills nästa frys, och så fortsätter det. Det har inte alltid vart så här jag misstänker att det kanske är min drivrutin till grafikkortet som spökar, eftersom det är en beta, (91.45, Forceware). Jag vet inte om frysningarna förekommer i andra spel förutom "Wow" men jag är ytterst tveksam att det gör det.
Mitt andra problem ligger i att fps:en brukar sjunka rejält när jag spelar WoW, vanligtvis så ligger jag runt 50 med ganska "bra" inställningar" men med jämna mellanrum så sjunker den till 10-15, mest när saker börjar hända på bilden. Men om man trycker Alt+tab, alltså "tabbar" ut till windows och sen trycker upp spelet igen så är fps:en tillbaka runt 50.
Jag misstänker att det är minnena eller kylplastan som är felet, men jag kanske är helt ute och cyklar. Och detta händer nästan bara när jag spelar World of Warcraft. Jag skulle uppskatta om jag kunde få svar som jag begriper mig på, eftersom jag inte är så haj på datorer

Mitt system: Leadteak Geforce 6800 LE
Intel Pentium 4 2.6 ghz
1.00 gb ram, (2x 512mb minnen)
ACPI Multiprocessor

Tack på förhand, Kim

Permalänk
Medlem

Kanske datorn blir väldigt varm också? Prova lira något annat krävande spel och se om samma fel uppstår. Kan ju mycket väl vara så som du säger att drivrutinerna är problemet. Utforska lite och se när felet uppstår och när det inte uppstår, försök hitta gemensamma nämnare i problemet.

Permalänk
Medlem

Spel fryser sig och fps problem (Wow)

Jag har provat att ställa dit en bordsfläkt vid datorn men verkar inte bli något annorlunda resultat. Jag har även en chassifläkt ovanför grafikkortet, så kylningen verkar vara okej. Hmm, jag har lirat lite Unreal tournament 2004 och det flyter på som en dröm, men har inte haft tid att spela i 2 timmar då frysningen vanligtvis kommer, men inga fps problem när jag spelar det. Fast med tanke på att det händer mycket mer saker i wow så står jag nog fast i teorin med ram minnenena, men vill inte chansa att köpa ett nytt innan jag är säker på att det är problemet.