Hjälp med att koppla frontpanel till Ljudkort!

Permalänk
Medlem

Hjälp med att koppla frontpanel till Ljudkort!

Jag har köpt en helt ny dator, en conroe baserad
Jag köpte då ljudkortet Creative Soundblaster X-Fi Xtreme Music.
Jag har hörlurs och ljuduttag på framsidan som jag vill koppla in i ljudkortet. Jag har kollat på "guiden" på chassits tillverkares hemsida, det är en "Aerocool Extreme Engine 3T" om ni undrar :P.

Där står det:
FRONT PANEL AUDIO CONNECTORS
a. Connect MIC VCC (MIC POWER or MIC_BIAS) and MIC DATA (MIC_IN or MIC) to correspondent motherboard connector for microphone input. (Pin#3 and Pin#1 in 10-pin audio connector)
b. Connect EAR_L to (SPK L or L_OUT or L) and EAR_R to (SPK R or R_OUT or R) for headphone or audio output for left and right channel respectively. (Pin#9 and Pin#5 in 10-pin audio connector)
c. Connect extra (black color wire) EAR_L and EAR_R to R-RET (or NEXT_R) and L-RET (or NEXT_L) for Rear/Back panel headphone or audio output (Pin#10 and Pin#6 in 10-pin audio connector). It will send a signal to system to disable the rear audio output when front panel output device was connected. (Note: Some motherboard might not have R-RET and L-RET connectors then just leave these connectors alone.)

Dom säger också att det kan variera från ljudkort till ljudkort. Jag undrar om någon vet hur det ska sitta i ett Soundblaster ljudkort?
Jag tänkte prova det där ända fram tills jag insåg att jag inte hade en aning om vart man skulle stoppa ground-kontakten.

Permalänk
Medlem

Hade oxo det bekymret, hittade inte heller något svar så jag mejlade creatives support. Där fick jag svaret att det inte fanns sådana ingångar på ljudkortet som man kan koppla in frontpanelen i. tyvärr.