Skummt Hårddiskproblem

Permalänk

Skummt Hårddiskproblem

Tjena. Håller på att försöka fixa polarens hhårddisk utan framsteg. Han visste inte riktigt vad som hänt men sa iaf att det började uppstå problem efter att han uppdaterat windows ( Han tror det var då iaf). XP Pro hade börjat bugga så det gick barar förbi bootscreenen sen hände inget. Då hade han installerat Xp home och då funkade allt. Förutom att ena hårddisken blev konstig. Om man startade en film t.ex så kunde andra filer startas också, till och med över nätverket.

Så jag åkte hem till honom igår och skulle fixa. Allt såg bra ut när jag skulle formatera hela skiten. Fick dock dra ut den kontiga hårddisken under installationen. Sen när jag stoppade i den igen och startade så var den oformaterad. Kollade i xp installern och där var det 157gb ledigt av 157 möjliga. Sitter hemma hos mig med den nu och samma sak här. Har kollat i Partition Magic osv men hittar inga fel. Den verkar som att allt bara försvunnit.

Någon som har en lösning på detta problem så han slipper formatera den och tappa allt han hade.
MVH Martin

Permalänk
Medlem