Permalänk
Medlem

Browsern i fullskärm?

Skriv vad ni röstade och vad ni använder för webläsare/os.

Själv? Aldrig i livet. Tycker de flesta webbsidor skalar fult i hög upplösning, plus att jag vill se andra fönster också.

Edit: "Ja" kan både vara maximerad eller fullskärm-fullskärm. Catfish?

Permalänk
Medlem

Maximerad eller fullskärm (F11 i IE/FF)? Stor skillnad.

Permalänk
Medlem

Firefox 1.0.6/Win 2000 pro.

Maximerad, ej fullskärm.

Visa signatur

Jag är konstig. Är du?
----
http://posera.nu/

Permalänk

Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; sv-SE; rv:1.8.0.6) Gecko/20060728 Firefox/1.5.0.6

(Fx 1.5 + Win xp pro)

Maximerat

Permalänk
Medlem

Windows, Firefox. Brukar köra fönstret i 1024, om jag har högre upplösning än så. Annars kör jag maximerat.

http://browsersize.com/

Permalänk

Alltid maximerat.

Permalänk
Medlem

Maximerat.

Firefox i Windows och Linux.

Visa signatur

Vill du ha svar? Citera mig gärna.

Permalänk
Medlem

Alltid runt 1000pixlar på bredden.

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk
Avstängd

1280 x 1024
Fullscreen
FireFox 1.5.0.6
winxp pro

Permalänk
Hedersmedlem

1280x665 pixlar är firefox nu, kör 1280x1024.
Dvs, hela bredden och ungefär halva höjden.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Varken maximerat eller i helskärm. Vill se IM-listan, mp3-spelaren, m.m. medans jag surfar. Kör 1600*1200.

Visa signatur
Permalänk

Självklart kör jag maximerat.

Visa signatur

Please place the Weighted Storage Cube on the Fifteen Hundred Megawatt Aperture Science Heavy Duty Super-Colliding Super Button.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Varken maximerat eller i helskärm. Vill se IM-listan, mp3-spelaren, m.m. medans jag surfar. Kör 1600*1200.

Miranda (som gör som ICQ) lägger sig på ena kanten och ser till så att maximerade fönster inte blir lika stora. Om man vill ha det så (jag kör så). Och WinAmp ser man ju bara man har satt den always on top och "minimerad".

Jag kör alltså maximerat.

Visa signatur

Min hemsida: http://www.srekel.net
Pocket Task Force: http://ptf.srekel.net
Kaka e gott! http://kaka.srekel.net

Permalänk

WinXP Home Ed. och Mozilla Firefox.

Jag brukar inte ha fönstret maximerat eller i fullskärm, även om det händer ibland. Varför undrar du/ni?

Permalänk

Kör med 1680x1050 så nej, inte fullskärm. Slöseri med massa användbar plats.

Visa signatur

This is my signature. There are many like it but this one is mine.

Permalänk
Medlem

maximerat, för mig är det en gåta ur man pallar att inte ha så. Jag menar, man behöver väl bara se det man arbetar med just nu? Att ha bra kontroll på winamp och annat i bakgrunden, näe, det tror jag inte på. Okej att man kan vilja se icq etc, men det kan ju få ligga som ett lager ovanpå, det fungerar bra för mig.

Äh, sås!

Permalänk

Maximerat i Konqueror Linux. 1440x900. Har två sånna monitors så jag har oftast Konqueror i fullscreen på den ena för jag gör mycket med den.
Har dock en panel på vänstersidan med tabbar för bokmärken, mp3spelare osv som tar lite yta.

Visa signatur

"Knowledge amplification. What he learns, we all learn. What he knows, we all benefit from."

Permalänk
Testpilot

Maximerat här med, fattar inte vad man ska med resten av utrymmet till om man inte kör maximerat

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Jag kör inte maximerat. Jag vill kunna komma åt filer och genvägar på skrivbordet utan att behöva minimera firefox.

Permalänk
Medlem

Kör dubbla skärmar och har "alltid" FX maxad på den andra lilla skärmen (17" i 1024 upplösning)

Permalänk
Medlem

Jag har inte så sjukt bråttom. Vill jag komma åt msn eller skrivbordet eller något så måste det inte gå på en halv sekund. Den sekund det tar att trycka på respektive genväg känner jag att jag kan offra. Så, helskärm med andra ord. Dock har jag startmenyn lagd åt höger på skärmen, så jag rymmer många program/fönster och genvägar utan att det blir "fullt", så att säga.

För övrigt WinXp och Firefox.

Permalänk
Medlem

kör 1152 x 864 på en 17" skärm och har gjort det ett bra tag. Nu skulle det kännas konstigt att byta, om jag inte skulle köpa en 19" det vill säga

Visa signatur

E6300 | Thermalright Ultra-120 eXtreme + Noctua 120mm 1200rpm | Gigabyte GA-965P-DS3 | 3GB Corsair XMS2-6400 CL5

Permalänk
Medlem

Kör aldrig fullskärm, har kanske 75% på höjden och bredden (1280x1024@19").

Permalänk
Medlem

Fullskärm med tabbad browser.
IM, mp3, rss och annat skojsigt kommer fram automatiskt så fort jag drar musen till högra kanten av skärmen (Trillian).

Permalänk
Hedersmedlem

Inte riktit fullskärm, 1465x828 på en skärm som kör 1600x1200. Vill ju ha lite plats till Miranda och mIRC också.

Kör dock fullskärm på laptopen då den bara klarar 1024x768.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chimaira
Fullskärm med tabbad browser.
IM, mp3, rss och annat skojsigt kommer fram automatiskt så fort jag drar musen till högra kanten av skärmen (Trillian).

Vad använder du för det? Låter ju användbart.

Visa signatur

This is my signature. There are many like it but this one is mine.

Permalänk
Hedersmedlem

Kort svar:
Ja, det gör jag.

Långt svar:
Alla mina fönster blir fullskärm, eller så delar de på utrymmet om man öppnar flera.
Kör WMII som är en tilande dynamisk fönsterhanterare så att 100% av skärmen alltid utnyttjas.

Läs mer här om konceptet: http://wmii.de/wmii/index.php?page=dynamic

Dessutom så utnyttjar jag taggar (virtuella skrivbord i de fönsterhanterare som inte stödjer taggar) flitigt och har ett ganska statiskt upplägg för vart fönster ligger. Fördelen är att jag alltid vet vart jag har fönster och att inga fönster gömmer sig bakom något annat, samt att jag kan titta på alla samtidigt (vet att Exposé finns i OS X men jag föredrar att inte behöva växla till något läge för att få den här effekten).
WM:en är dessutom i princip helt tangentbordsorienterad så jag slipper sträcka mig efter pennan (musen) för saker och ting.

Nu blev detta kanske inte helt enligt topic men det förklarar varför.

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av "Tusse" Torvald
Vad använder du för det? Låter ju användbart.

Står inom parantes i mitt förra inlägg
Länk för de lata

Permalänk
Medlem

Maximerat men inte fullscreen.

Firefox.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chimaira
Står inom parantes i mitt förra inlägg
Länk för de lata

Ja, men i min hjärna finns Trillian insorterad under "IM" (detta är min ursäkt ), har det RSS-grejs och mp3-spelare också? Eller är det något plugin-påhitt? Alla program stöder ju widgets nu för tiden :).

Visa signatur

This is my signature. There are many like it but this one is mine.