Bästa allround hörlurarna?

Permalänk
Medlem

Bästa allround hörlurarna?

Sitter här med mina lite klena logitech hörlurar och känner att jag kanske skulle investera i några nya hörlurar. Skall främst användas till spel, musik och lite filmtittande , för kosta runt 500-600 kr drygt.

Visa signatur

Dator #1: | Intel i5 4670K | 8 GB ram | GTX 770 2GB|Samsung 840 120 GB SSD|Samsung 850 EVO 250GB | ASUS Z87-A|
Dator #2: | Intel C2D E6750 | 2 GB ram | 8800GTS 640MB | 500GB HD | Gigabyte P35-DS4|

Permalänk
Medlem

http://www.cdon.com/main.phtml?navroot=902&nav=13280&nav_genr...

Du får fantasiskt ljud, trådlöst och stilen på samma gång.

Fast, det är klart, du har ju inte nån sån där häftig mick, så man kan prata med kompisarna.

Visa signatur

| Arctic Cooling T1 | X2 3800 + Zalman 7700-alcu | Asus A8N-SLI Deluxe | Kingston ValueR. PC3200 4*512 |
| GB HD2600 512mb |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WmB
http://www.cdon.com/main.phtml?navroot=902&nav=13280&nav_genr...

Du får fantasiskt ljud, trådlöst och stilen på samma gång.

Fast, det är klart, du har ju inte nån sån där häftig mick, så man kan prata med kompisarna.

Köpte ett par sådana för några dagar sedan och fick dem idag.

Ljudkvaliten är inte den bästa men klart godkänd. Jämfört med mina gamla "tråd" Denon låter det nästan lite burkigt men för att vara trådlösa är det klart godkänt. De är väldigt snygga och sköna att ha på sig under längre tider. Jag tycker att de verkar som att det är de bästa för priset men om du inte vill slösa 900kr kan du ju köpa Sennheiser RS120 (modellen neråt) för 639kr.
RS120

Visa signatur

533 mhz Celeron|64 MB Ram|32 MB delat videominne|20 GB HDD|Cd-RW|DVD Rom

"Please quote me for replies"

Permalänk
Medlem

hmm, jag trodde jag länkade till RS120.

Jasså, du är inte nöjd. Jag provlyssnade dom i butik och var helnöjd, trots att jag brukar vara ganska kräsen.

Vad lyssnar du på för musik?

Visa signatur

| Arctic Cooling T1 | X2 3800 + Zalman 7700-alcu | Asus A8N-SLI Deluxe | Kingston ValueR. PC3200 4*512 |
| GB HD2600 512mb |

Permalänk
Medlem

Sennheiser HD 555

Sjukt bra lurar, nästan värt att lägga 200 spänn extra.

Priser:
Klick

Permalänk
Medlem

Sennheiser i allmänt <3 Har ett par Sennheiser HD270

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WmB
hmm, jag trodde jag länkade till RS120.

Jasså, du är inte nöjd. Jag provlyssnade dom i butik och var helnöjd, trots att jag brukar vara ganska kräsen.

Vad lyssnar du på för musik?

Jag lyssnar på mest rock. Mest Pink Floyd, Yes, Led Zeppelin, Beatles med inslag av pop som The Smiths/Cure och mer akustisk rock som Dylan och Neil Young.

Men jo jag är nöjd för det priset och att de är trådlösa men jag hade inte varit nöjd om de inte hade varit trådlösa. Då hade jag hellre köpt de här: Goldring DR150 verkar ha fått bra kritik om man söker runt lite på nätet.

Visa signatur

533 mhz Celeron|64 MB Ram|32 MB delat videominne|20 GB HDD|Cd-RW|DVD Rom

"Please quote me for replies"

Permalänk
Medlem

hmm, vår musik stämmer inte överens ett smack! jag lyssnar på Eric Clapton, Chris Rea, Chris Jones på den lugna fronten.

Annars är det typiska "dance floor hits 2006"-skivor för övrigt.

Kanske är din musiksmak inte rätt för just de lurarna? Jag provlyssnade med soul, bluegrass eller liknande

Visa signatur

| Arctic Cooling T1 | X2 3800 + Zalman 7700-alcu | Asus A8N-SLI Deluxe | Kingston ValueR. PC3200 4*512 |
| GB HD2600 512mb |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WmB
hmm, vår musik stämmer inte överens ett smack! jag lyssnar på Eric Clapton, Chris Rea, Chris Jones på den lugna fronten.

Annars är det typiska "dance floor hits 2006"-skivor för övrigt.

Kanske är din musiksmak inte rätt för just de lurarna? Jag provlyssnade med soul, bluegrass eller liknande

Nu när du säger det har jag testat med The Bravery, Bob Marley, Looptroop och jag tycker fortfarande att det låter burkigt.

Kan vara min cd spelare/ förstäkare som inte funkar bra med Sennheiser men varför funkade det perfekt med mina gamla Denon?

Visa signatur

533 mhz Celeron|64 MB Ram|32 MB delat videominne|20 GB HDD|Cd-RW|DVD Rom

"Please quote me for replies"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av randomprecision
Nu när du säger det har jag testat med The Bravery, Bob Marley, Looptroop och jag tycker fortfarande att det låter burkigt.

Kan vara min cd spelare/ förstäkare som inte funkar bra med Sennheiser men varför funkade det perfekt med mina gamla Denon?

Synd att du tycker så, blir lite tveksam, du låter så säker.

Men å andra sidan så är det ju inte som säger att jag kommer bli missnöjd, alla är vi olika med olika krav, som tur är.

Visa signatur

| Arctic Cooling T1 | X2 3800 + Zalman 7700-alcu | Asus A8N-SLI Deluxe | Kingston ValueR. PC3200 4*512 |
| GB HD2600 512mb |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Afrokam
http://www.elton.com.ua/images/sennheiserhd555.JPG
Sennheiser HD 555

Sjukt bra lurar, nästan värt att lägga 200 spänn extra.

Priser:
Klick

Inhandlade nyss ett par, ljudet må vara bra och allt, men dom borde kallas högtalare istället för hörlurar.

Permalänk

Sennheiser FTW <(¨,)>

Permalänk

Koss Porta pro äe en riktig klassiker som är värd varje öre X 10. Den finns att köpa för 300:- nu. Nackdelen är att den inte är sluten och därför inte stänger ute yttre ljud.

För några år sedan kostade den 600:- och bör lyssnas på innan man köper något dyrare. För många räcker den perfekt.

Om någon här går och letar efter riktigt bra hörlurar så såg jag en kille som ville sälja en Sennheiser HD 600 med Clou cable red jaspin kabel till för 2000:-

Jag kan hitta annonsen om nån är intresserad.