Måste hitta bra Webhotell för min sida!

Permalänk
Medlem

Måste hitta bra Webhotell för min sida!

Hej! Nu är det så att jag haft loopia och det har blivit för dyrt för mig, så därför måste jag byta till ett lite billigare webhotell. Jag ska dock behålla domänet på Loopia så jag får peka om det till mitt nya webhotell jag kommer få! Anledning till att jag byter är också att jag vill ha MYSQL databaser och ett ganska stort forum, poll genom mysql kanske osv!

Det jag vill att webhotellet ska stödja är Asp, Asp.net, Acess, CGI, Perl, Wap, MYSQL och allt annat Loopia stödjer plus Streaming Media (alltså typ mediaspelare som man kan spela upp saker i)

Och egna felsidor och alla andra bra funktioner!

Som sagt det vill jag att webhotellet ska stödja. Den måste ju då självklart tillåta att jag köper mitt domän hos loopia men pekar om det till webhotellet (helst gratis!)

Så min sida kommer vara såhär ungefär: Ganska stor sida, med rätt mycket besökare, stort forum, (kanske radio), mediaspelare som spelar upp någon film eller nåt kanske. Helst ska man också kunna peka många domän till ett webhotell om man vill ha flera sidor på ett konto. Det vore ett stort plus!

Så jag vill ha ganska mycket utrymme och trafik. Inget "fri trafik".
Jag behöver inte ha överdrivet mycket men jag vill ju att det ska räcka!

Viktigt är att Supporten ska vara trevlig, plus att de är tillgängliga ganska ofta. Helst också Telefonsupport. Helst ska serverna också vara i Sverige och vara ett seriöst företag som man kan lita på!

Priset ska inte vara så högt, eftersom jag inte kan betala så mycket och kan kanske max betala ungefär 40 kr per månad MAX!
Det ska helst vara nästan 100 % Uptime.

Jag var jättenöjd med Loopia men det blev somsagt för dyrt och jobbigt att MYSQL databaser var som tillval.

Har kollat lite på webhotell och Gate9 (www.gate9.se) ser väldigt bra ut. Vad har ni för erfarenheter om Gate9? Borde jag satsa på dem? Har de inga downtimes osv? Ser ut som det blir Gate9 för mig just nu. Eller vad tycker ni?

Kommer då troligen ta "Webhotell Normal" där som har 5 GB trafik. Hur många besökare per dag är det för ungefär? Vore bra att veta, i fall sin sida blir lite större och får fler besökare! Man kan utöka trafiken där senare har de sagt också! Enda nackdelen med Gate9 som jag ser är att de inte stödjer Java, SSI, SSL, MSSQL, eller Mailinglistor på de paketet jag tänker ta där, samt att man bara får ett FTP konto. Men annars verkar Gate9 Superbra! Jättebra Support där!

Nu undrar jag vad ni tycker jag ska ta för Webhotell! Har somsagt ett domän på Loopia och vill kunna få in rätt mycket besökare på sidan och samtidigt lägga upp ganska mycket på sidan, kommer också ha ett forum.

Så vilket webhotell tycker ni? (Tänk på att det inte får vara så högt pris, jag vet att det är "det man betalar får man, men det behöver inte alltid vara så". Varför jag vill ha båda ASP och PHP, MYSQL är för att jag tycker om dem. Vore också bra om det gick snabbt och registrera sitt webhotell, plus en sida med mycket info, plus registrering av många olika domäner.

Vore jätteschysst om ni hjälpte mig att hitta ett bra webhotell!

Mvh
Bombur

Permalänk
Medlem

"40 kr per månad MAX!
"

Sluta snåla. för kvalité va beredd att hosta upp en hundring per månad.

Permalänk
Medlem

Men snälla människa, dina krav är ju totalt orealistiska.
Har man så stora krav som du tycks ha så får man för f..... vara beredd att betala för sig.

Visa signatur

Also found as @piteball@mastodon.rockhost.se

Permalänk
Medlem

Jag kanske inte är 18 år som ni och jag kanske inte jobbar och får lön som ni får? Har kommit fram till Gate9. Gate9 är helt o hållet bäst, bra pris, allt man behöver+ Underbar support+ nästan 100 % uptime, Telefonsupport, Emailsupport, Man får säga upp webhotellet när man vill och man får Tillbaka det som återstår av det man skulle betala!

Och angående mina krav, man ska kunna ha höga krav! Webhotell ska inte vara för dyra, då kan man lika gärna ha allt på en egen server!

Har ni inte sett att de flesta dyra webhotell inte ens har stöd för allting som vissa billigare har, det är ju konstigt...

Jag är inte snål, men jag vill inte slösa för mycket om jag kan få det mycket billigare! Fattar ni??

Permalänk

b-one eller nåt sånt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superjoppe
b-one eller nåt sånt?

B-one ser bra ut, men har sett mycket skit om dem på massa olika forum.
Om man går över deras limit på "fri trafik" så stänger de av webkontot utan anledning och tar ändå betalt, dessutom säger en hel del personer att servern går ner ganska ofta.

Det låter ju inte bra :/ Dessutom är servrarna i Danmark. Men de är ju i alla billiga :S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bombur
Webhotell ska inte vara för dyra, då kan man lika gärna ha allt på en egen server!

Varför inte sätta upp en egen då?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bombur
B-one ser bra ut, men har sett mycket skit om dem på massa olika forum.
Om man går över deras limit på "fri trafik" så stänger de av webkontot utan anledning och tar ändå betalt, dessutom säger en hel del personer att servern går ner ganska ofta.

Det låter ju inte bra :/ Dessutom är servrarna i Danmark. Men de är ju i alla billiga :S

Och jag har hört mycket bra från dem..
Jag har gått över deras trafiklimit och de har inte stängt av mig. Däremot fick jag ett epost av dem.
Aldrig märkt att www/mail inte fungerat.
Dessutom? Ser inget fel att ha allt liggandes i Danmark.. ?

Men dom du har så extremt höga krav, och så väldigt liten plånbok, låna lite av en bbb-lina och sätt upp en webbserver.

Permalänk
Medlem

Ta och kolla in Manufrog, bra paket för bra priser, bra support och mycket som ingår i paketen.

Permalänk
Medlem

www.surftown.se

Jag är hur nöjd som helst med deras tjänst och deras support är alltid vänlig i mailen (det är ofta man får svar på danska eftersom surftown är danskägt, men så länge jag slipper höra språket klarar jag mig )

Jag kör på Advancedpaketet under linux. Kostar 49:- per månad (betalas i en klumpsumma) 600mb utrymme, möjlighet att ha 10 domäner, 20 subdomäner etc etc etc. ( Mer info http://www.surftown.se/default.asp?docid=01637DE1-FEA1-4828-8... )

Jag rekommenderar dom ifall du tycker dom ser bra ut. Du vill ha "mycket utrumme", då är ju frågan om 600mb räcker?

Du kan ju kolla iaf.

Visa signatur

Min signatur, inte din, MIN.
Bort med tassarna O.o

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Qtronic
Varför inte sätta upp en egen då?

Vet inte hur man gör, behöver man en annan dator då och kan man använda ASP, PHP, MySQL och det mesta då eller? Är det gratis också? Hur gör man?

Tack för alla era svar, Manufrog verkar bra men har ej stöd för asp eller asp.net ;/ Annars verkar den jätte bra. Surftown verkar ok men har hört skit om den också ;/

Permalänk
Medlem

Dom krav du har mot det krav du har på priset kan göra att det blir svårt att hitta något vettig webhotell.

Det bästa vore att köpa din domän på tex www.no-ip.com och peka den till valfri ip-adress. Altså att du sätter upp en egen server någonstans om du har dom kunnskaperna.

Om du inte har det så är det nog inte så många än b-one som ligger i den prisklass du tänkte dig.

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Strukt
Dom krav du har mot det krav du har på priset kan göra att det blir svårt att hitta något vettig webhotell.

Det bästa vore att köpa din domän på tex www.no-ip.com och peka den till valfri ip-adress. Altså att du sätter upp en egen server någonstans om du har dom kunnskaperna.

Om du inte har det så är det nog inte så många än b-one som ligger i den prisklass du tänkte dig.

Okey finns det någon tråd om hur man fixar egen server då? Kan man allt på den då nästan? Det enda jobbiga är då att man måste ha en datorn på hela tiden eller? Är det så man gör?

Gate9 stödjer ju nästan allt, den verkar bra!

Permalänk
Medlem

*bort*

*inlägg redigerat av Coltrasten*

Permalänk
Medlem

Jag hade en site hos gate9 en gång. Never again.
Under en vecka jag var bortrest utan tillgång till dator försvann filer från mitt konto. Jag kontaktade supporten och bad dem återställa mina filer, men de skulle ha en summa pengar (kommer inte ihåg hur många hundra kronor det var) för att återställa dem, eftersom det enligt dem var jag som hade haft bort filerna.
Efter mycket tjat och måånga mail fick jag dem att kostnadsfritt kopiera från sin backup, men det var "enda och sista gången" de gjorde det.

Go head gate9, skyll ifrån er bara...

Visa signatur

P5B E6600 2048MB 1900GT 2x300GB, MacBook Pro

Permalänk
Hedersmedlem

Varning utdelad till j04r för oprovocerat påhopp.

Sådan vill vi absolut inte se i forumet.