Permalänk

Ingen har ett bra svar - frågan är för

hypotetisk ställd - därav får du allt tjafs om si o så ati bättre nä nvidia bäst -

Du får försöka läsa mellan raderna - och läs testerna som du säger dig ha läst - och utifrån tjafset här - finna en egen bästa lösning
o du bättre kort kommer alltid- så räkna med att du har en bästa lösning en xx månader eller så. även om du lägger 10000:- på grafikkorten

lycka till vad du än väljer - jag körde 9700 pro och 9800 pro när det fanns - nu kör jag 6600 serien me en kraftfull cpu - visst tittar på man på x1800-x19xx serien eller nvidias 7900 7950 serie - men vad är jag ute efter?
skulle jag vilja ställa frågan som - - kanske räcker det med ett snäpp ner från värsting korten.. eller så köper man värsting korten. Att det finns 2 läger(ati vers nvidia) - vilket kan ses som gott - då ati och nvidias tvingas utveckla

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sparco
tycker inte iktigt jag har fått svar på min fråga...ska jag fortsätta med ati eller köra nvidia...och sen en fråga till kommer det komma något annat värstingkort ifrån nvidia som inte är 7900serien?

Visa signatur

AMD 3000 64 X 800PRO 256MB

Permalänk
Medlem

Re: Ingen har ett bra svar - frågan är för

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Doomguard
hypotetisk ställd - därav får du allt tjafs om si o så ati bättre nä nvidia bäst -

Du får försöka läsa mellan raderna - och läs testerna som du säger dig ha läst - och utifrån tjafset här - finna en egen bästa lösning
o du bättre kort kommer alltid- så räkna med att du har en bästa lösning en xx månader eller så. även om du lägger 10000:- på grafikkorten

lycka till vad du än väljer - jag körde 9700 pro och 9800 pro när det fanns - nu kör jag 6600 serien me en kraftfull cpu - visst tittar på man på x1800-x19xx serien eller nvidias 7900 7950 serie - men vad är jag ute efter?
skulle jag vilja ställa frågan som - - kanske räcker det med ett snäpp ner från värsting korten.. eller så köper man värsting korten. Att det finns 2 läger(ati vers nvidia) - vilket kan ses som gott - då ati och nvidias tvingas utveckla

Tack så mycket äntligen en som kunde svara utan att börja tjafsa omnågot eller med någon

Visa signatur

MSI SLI plus Z270 , Intel Core i7 7700k @5ghz, Corsair 16GB ram,corsair psu 750W, Gigabyte Geforce 1070 G1, Samsung 970 evo

Permalänk
Medlem

min erfarenheter av sli hitils är inte så bra, flimmrar och skit hela tiden och jag vet vad ni tänker, ja jag har köpt nytt agg och testat det mesta, men flimmret kvarstår, dock försvinner den när man tabbar ut och sen in igen...lite tråkigt, sen så fungerar inte SLI på alla spel, iallafall om man skall tro tidiga tester då cross fire funkade på alla spel, dock tvivelaktigt hur bra det fungerade. skippar nog SLI nästa gång om jag inte lyckas fixxa alla mina problem, sen så sen som igår dog en hdd oxå, är lite små förbannad...

EDIT: dock skulle jag nog inte köra crossfire heller det är säker mycket mer buggigt, tacka vet jag vodoo2 tiden, bara koppla in o köra, inget krongel där inte!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf

tacka vet jag vodoo2 tiden, bara koppla in o köra, inget krongel där inte!

Ja *suck* det var tider det.. AMD K6-2 med Riva 128 samt V2 SLI .. Med spel som UT & Glide...

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Ja *suck* det var tider det.. AMD K6-2 med Riva 128 samt V2 SLI .. Med spel som UT & Glide...

klassiska tider, på c64 tiden behövdes inga drivare eller nått skit heller, bara trycka in de extra grunkorna så funkade det direkt utan krongel...tråkigt att dom tiderna är förbi...

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
sen så fungerar inte SLI på alla spel, iallafall om man skall tro tidiga tester då cross fire funkade på alla spel, dock tvivelaktigt hur bra det fungerade.

Där har du fel. Förutom den stora stöddet som SLI har för spel så kan man själv lägga till SLI stöd för spelen.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
Där har du fel. Förutom den stora stöddet som SLI har för spel så kan man själv lägga till SLI stöd för spelen.

Det där lät intressant, hur lägger man till SLI stöd för spelen själv?

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

Skulle valt CF.

Finns mycket bättre moderkort ute till Core2 Duo (om man ska köra Intel) som stödjer CF fullt ut men inte officiellt SLI.

SLI-plankorna däremot, är inte helt optimala när det gäller överklockning.

Visa signatur

2500K @ 4.6<> 16Gb RAM <> Gigabyte Radeon 6970 OC <> 2*OCZ Vertex 3 120Gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mikerrer
Skulle valt CF.

Finns mycket bättre moderkort ute till Core2 Duo (om man ska köra Intel) som stödjer CF fullt ut men inte officiellt SLI.

SLI-plankorna däremot, är inte helt optimala när det gäller överklockning.

Asus P5N32-SLI SE Deluxe stödjer både SLI 16x(!) och Conroe...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyberhof
Det där lät intressant, hur lägger man till SLI stöd för spelen själv?

http://www.slizone.com/page/slizone_appprofile.html
Varsågod.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem

Perfekt, tack DataNusse!

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

Både Crossfire och sli kan köra 16x på PCI-express protarna om moderkortet stödjer det.
Jag är tveksam till att sli är bättre än crossfire nu när X1950XTX har kommit, men sli har som alla vet funits på marknaden ett längre tag så det bör väl vara mindre buggit än crossfire.

Visa signatur

Main: Fractal Design Define S | be quiet! Dark Power 12 1000W | Gigabyte X570 AORUS Ultra | AMD Ryzen R9 5900X | G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB | EVGA GTX 1070 | SoundBlaster X-Fi | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD Blue SN550 NVMe SSD 1TB M.2 | Windows 10 Professional x64
Laptop: HP EliteBook 850 G7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
Där har du fel. Förutom den stora stöddet som SLI har för spel så kan man själv lägga till SLI stöd för spelen.

jag skrev att det var en tidig review jag läste och att det nog inte stämmer riktigt idag, och ja hur fixxar jag SLI till mitt carma 2 så det inte crashar när jag startar det!?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JockeII
Asus P5N32-SLI SE Deluxe stödjer både SLI 16x(!) och Conroe...

Japp, men notera att jag sa "mycket bättre moderkort" och inte "inga".
Man köper inte Nforce4 chippade moderkort till Intel om man ska överklocka CPUn vilket man antagligen vill när man kör 2 grafikkort.

Visa signatur

2500K @ 4.6<> 16Gb RAM <> Gigabyte Radeon 6970 OC <> 2*OCZ Vertex 3 120Gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
http://www.slizone.com/page/slizone_appprofile.html
Varsågod.

tackar! finns det ingen datanusse nalle, namnet är perfekt!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
tackar! finns det ingen datanusse nalle, namnet är perfekt!

Haha

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.