Permalänk

DS lite köptankar

Hoj hoj,

Söker råd angående stundande DS Lite köp.
Har idag en GBA SP som jag använder tillsammans med ett EFA kort, allting funkar prima och jag kan lägga över mina orginalspel så jag kan ha de jag spelar på en och samma kassett.
Funderar nu på att skaffa mig ett DS lite istället då de är snyggare och har lite nya spel.
Men hur funkar det med bakåtkompabiliteten? Går det att spela SNES spel på dem? Har försökt få det att funka på min GBA men det vill sig inte.
Någon som vet hur det är på DS?

Sedan vad ska man skaffa för flashkort till DS?
Har läst om Superpass och nu också Flashme, något någon kan rekommendera?
Och hur mycket plats behöver man på flashkorten?

Nån som kan hjälpa till??

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Avstängd

Dina gba-spel funkar prima, så även efakortet, antar jag, utan att behöva flasha om eller något sånt, med andra ord: DS är 100% kompitabelt med gba, dock några småsaker såsom linkkabel och gamla gameboyspel funkar inte...
För att lira backup på ds så fixar du smidigast en passmekey, ett dyrt, men troligen bästa att köpa är M3, inte mk3 från neosoft, känner mig blåst av dem. Men M3 ska tydligen funka fint, kör homebrews så man kan använda ds:en som en handdator, mp3-spelare samt spela upp film..
ÄR du inte supernåga med att backup ska funka bra så funkar mk3 fint för endast homebrews... det är ju trots allt billigaste kitet.

Permalänk

Tackar för svaren.
Då kan jag behålla mitt flashkort till GBA:et då.
Hur är det med SNES spel på DS:en då?
Någon som vet? Hade varit kul att lira sina spel bärbart istället för att sitta hemma.

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Medlem

Snes på DS är inte helt utvecklat än, ett par spel fungerar som de ska genom en emulator men långt ifrån alla tyvärr.

Permalänk
Medlem

Hur stort flashkort har du till ditt GBA? Är det på typ 32 meg får du väl in typ ett spel eller nåt...

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pierre
Snes på DS är inte helt utvecklat än, ett par spel fungerar som de ska genom en emulator men långt ifrån alla tyvärr.

Tackar för infon. Har du någon bra länk till sidan för emulatorn?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av NAD
Hur stort flashkort har du till ditt GBA? Är det på typ 32 meg får du väl in typ ett spel eller nåt...

Det är på 512 mb. Men det kommer jag inte att kunna använda till DS spel antar jag, utan där ska det till något annat.

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

kör min "vanliga" DS med M3 movie player och passcard/key 1

rekommenderar detta till DS lite också fast då måste du ha passcard/key 2 lr helt enkelt flasha det.

rekommenderar detta iom att du köper bara till ett Secuer digital minne som du köper till.. slipper man dra med dom andra som skriver 4 GB när dom menar 4 Gbit.. massor mindre och dyrare..

Visa signatur

det är ingen riktig dator föränn du har sligt en buckla :D

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hadirajan
Det är på 512 mb. Men det kommer jag inte att kunna använda till DS spel antar jag, utan där ska det till något annat.

Säker på att det är Mbyte och inte Mbit? Stort kort du har annars, tänkte jag... I vilket fall som helst så jodå - något kan du använda det till DS-spel också, men det fungerar förmodligen bättre om du spenderar några slantar på ett "riktigt" DS-flashkort såsom G6, SuperCard eller M3.

Har du någon lust till det så kan jag dels erbjuda dig att flasha konsolen och dels fixa SuperCard till de billigaste priserna i Sverige. PMa i så fall.

Visa signatur

Acer TimeLineX 3820TG

Permalänk

512 Mbyte är det på.
Tackar för tipset, ska komma ihåg det

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk

väntar på ett 2GB SD-kort till min Supercard + DS-Lite. Kan varmt rekommendera SuperCard. Köpte min i Bangkok för 400:- för ungefär ett år sedan.

Permalänk
Medlem

Har precis köpte ett SuperCard Lite för 370kr, till min DS Lite. Har inte fått den levererad ännu men har hört att den ska vara bra.

Visa signatur

Intel Core i9-13900K | Gainward GeForce RTX 4090 Phantom GS | Corsair 128GB (4x32GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX | MSI PRO Z690-A DDR4 | Arctic Liquid Freezer II 280 | EVGA Supernova G6 1000W | Samsung 980 PRO NVMe M.2 SSD 1TB + 2x2TB | Fractal Design Define 7 Svart TG | LG 34'' UltraGear 34GN850 QHD | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

lånar tråden lite. Ifall någon av er vill sälja era gamla Efa eller något flashkort, Pma mig :D. Jag har sökt länge men blir osäker på vilka som är bra eller dåligt. De är rätt dyra med vilket jag inte gillar. Något tips?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zebez
Har precis köpte ett SuperCard Lite för 370kr, till min DS Lite. Har inte fått den levererad ännu men har hört att den ska vara bra.

Vad har du för minneskort till den?

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.