Permalänk
Medlem

Min Conroe Dator

Har nyss fått hem alla delar, och byggt ihop. Datorn funkar väääldigt bra
Om någon undrar så är det här delarna jag använder:

NorthQ 500W Silent Nätagg
Gigabyte 965P-DS4 Moderkort
Corsair TWIN2X 6400 800MHz Minne
Creative Soundblaster X-Fi Xtreme Music
Sapphire Radeon X1900Xt 512MB
Intel Core 2 Duo E6600
Zalman CNPS7700 till Processorkylning
Resten av kylningen kommer från chassit, inbyggd 25cm fläkt på sidan och en 12cm på fronten.

280FPS i CSS högsta grafiken FTW

Permalänk
Medlem

grattis ?

Permalänk
Medlem

Gillar du ljudkortet? Mkt bättre än det integrerade? Värt att köpa tycker du?

Om du spelar WoW, vad är din FPS i 40man raids?! minimum fps och om du har fps drops..

vilket chassi?

TACK!

Visa signatur

På ingående:
C2D E6600 | X1950XTX | 2 GB RAM | Gigabyte DS4 |

Permalänk

vart köpte du ditt x1900xt?

Visa signatur

Bästa färdigbyggda stationära gamingdatorn under 10000 kr? http://www.agumagamingdator.se/

Permalänk
Medlem

till den som sa grattis säger jag: TACK!!! väntade på E6600 i typ 1,5mån

Och nej jag spelar inte WoW, spelar Guild Wars Dom spelen jag spelar är mest CS:Source, Oblivion, BF2 och såna spel

Mitt moderkort äger HÅRT! jag överdriver inte när jag säger WOW!
Inställningarna (game mode, entertainment mode) är skitbra. Och för det här priset är det LÄTT värt pengarna, särskilt om man spelar actionspel, man hör ALLT

Permalänk

Grattis :D, hehe. C2D for the win!

Visa signatur

C2D E6600 @ 3.0ghz + HYPER TX 2 - Sapphire 4850 512 mb- Corsair 5 gig pc6400CL5 Valueram - P5W DH Deluxe = 11224 3DMarks 06

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DiMcIr
till den som sa grattis säger jag: TACK!!!

varsågo

Kan även säga att det blir stor skillnad på integerade och ett ljudkort. integerade belastar även moderkortet så ett ljudkort underlättar för moderkortet.

Permalänk
Medlem

Hur mycket fick du betala för härligheten?

Visa signatur

i7 8700k | GTX 1080ti | Alienware AW3418DW | Asus rog swift PG279Q

Permalänk
Medlem

jag har lagt ner ca 14500kr hittils, men jag ska köpa 1GB mer minne om ca 3veckor jag får mer pengar då haha
Chassit jag köpte kostade runt 1200kr ... tycker väldigt mkt om det (länk nedan)

http://www.webhallen.com/prod.php?id=57436

Funkar och kylar riktigt bra .. min rumstemperatur ligger runt 23-25 grader och då har jag när jag bara kollat på film etc. 28-32 grader, och när jag spelar spel kan CPUn gå upp till ca 40grader. Chassitemp ligger normalt runt 29-33grader

Permalänk
Medlem

hehe nice men man behöver ju inte 280fps hela tiden när man lirar räcker med 100

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DiMcIr
jag har lagt ner ca 14500kr hittils, men jag ska köpa 1GB mer minne om ca 3veckor jag får mer pengar då haha
Chassit jag köpte kostade runt 1200kr ... tycker väldigt mkt om det (länk nedan)

http://www.webhallen.com/prod.php?id=57436

Funkar och kylar riktigt bra .. min rumstemperatur ligger runt 23-25 grader och då har jag när jag bara kollat på film etc. 28-32 grader, och när jag spelar spel kan CPUn gå upp till ca 40grader. Chassitemp ligger normalt runt 29-33grader

lol kul chassit såg ut, låter den som en jetmotor också? ^^

Permalänk
Medlem

nope .. låter ingenting eller det beror på ... man kopplar till en frontpanel som man kan ställa in hastigheten på. Har du alla fläktar på fullt (och nu räknar jag med cpu+grafikkorts fläkt och nätagg) så låter den ungefär som en hushållsfläkt på medel. Man hör den bara om man itne har nåt annat på i närheten

Permalänk
Medlem

Berätta lite om Ljudkortet, ska själv köpa en sådan, hur stor skillnad mellan ljuder på ingrerat ich x-fin?

Visa signatur

SPHX1900XT256mb|250GB@233GBsata2|C2D 1.86@2.1 ghz E6300| MSI Neo-F|DDR2 2x512|Hiper530W|SennhieserPC-150|Creative 7500 mus|Chassie APLUS CaseQubic svart :D
Windows XP + SP2 :D