Vilken tillverkare på 7900GTX ??

Permalänk
Medlem

Vilken tillverkare på 7900GTX ??

Hej.

Jag har en kompis som just köpt en ny dator från datorbutiken. Han är dock inte medlem på sweclockers, därför skriver jag. Han har ett nVidia 7900GTX i burken och vill gärna veta hur man kan se vilken tillverkare som kortet e från..? Vet ni hur man kan se det? Datorn var ihopbyggd från början så han fick ingen separat låda till enbart grafikkortet, och det står inte någonstans på själva kortet heller... :/ Annars brukar det väl ibland stå i mitten av fläkten??

Tack!

Permalänk
Medlem

Det brukar stå på fläkten och på små klisterlappar satta på själva kortet här och där.
Tyvärr tror jag inte man kan se vad för kort det är genom mjukvara...
Med lite tur kanske det står något i kortets BIOS? Vet inte... kollar i mitt korts BIOS om det går, men det står inget om Sapphire :/

Han kan annars alltid ringa/maila supporten på Datorbutiken och fråga. De kan ju hjälpa.

Permalänk
Inaktiv

jag tror att EVGA/XFX är de bästa (men de har ju ioförsej extremt överklockade kort) iaf när det gäller geforce 7600gt kommer inte ihåg nåt annat.

Permalänk
Medlem

Nu är jag inte 100% på att mitt svar är korrekt men med lite tur så kan du se det i Everest Home Edition. Som sagt, inte helt 100 men det kan funka, värt ett försök iallafall

Visa signatur

-

Permalänk

Nja man kan se att Nvidia tillverkat kortet men man ser inte företaget som monterat och distribuerat kortet.

Visa signatur

Core I7 920 - Asus P6T SE - 12gb ram Samsung 1333mhz - Asus DC II GTX 580 - Intel SSD 330 120gb OSdisk - Intel SSD 330 120gb speldisk - Seagate Barracuda 2tb lagringsdisk - X-FI titanium - Corsair GS 800w - Noctua NH-U9B SE2 - Antec Eleven Hundred w Noctua S12B FLX fans - Scythe KS01-BK - Razer Naga Molten - Qpad MK-85 MX Red - Win 8.1 Pro 64 Bit med Media Center

Permalänk
Medlem

Ok, men det har en fläkt i mitten och på sidan sitter det heat pipes eller nåt på sidan..Färgen e typ mörk grå med vita liknande pilar mot fläkten..Tror ni det kan vara XFX?? Om det e så så finns det lite olika klockade sådana grafikkort va?? Hur kan man få reda på vilket av dom det e isf ??