Permalänk
Medlem

Öppna upp Dell Inspiron 1100

Hej!

Jag skulle rengöra fläkten på min bärbara Dell Insprion 1100. Vi försökte öppna upp datorn - skruvade loss alla skruvar osv men det var som att det satt en skruv i mitten av datorn, under tangentbordet som gjorde att vi inte kunde öppna upp datorn. Försökte dammsuga rent fläkten utifrån vilket fick till följd att bildskärmen slutade att fungera. Nu måste jag öppna upp datorn för att se att alla kontakter sitter i osv. Hur gör jag detta när jag har skruvat loss alla skruvar? Var sitter denna "osynliga" skruv?

Mvh
Viktor

Permalänk
Medlem

har du tagit loss tangentbordet och kollat under där? inga skruvar under batteriet ellet cd-rom ?

Visa signatur

Dell XPS M1710, 2.16Ghz Dual core, Nvidia GO 7900GTX 512 mb, 2 gb DDR2 667Mhz.

Permalänk

Re: Öppna upp Dell Inspiron 1100

Citat:

Ursprungligen inskrivet av pretall
Hej!

Jag skulle rengöra fläkten på min bärbara Dell Insprion 1100. Vi försökte öppna upp datorn - skruvade loss alla skruvar osv men det var som att det satt en skruv i mitten av datorn, under tangentbordet som gjorde att vi inte kunde öppna upp datorn. Försökte dammsuga rent fläkten utifrån vilket fick till följd att bildskärmen slutade att fungera. Nu måste jag öppna upp datorn för att se att alla kontakter sitter i osv. Hur gör jag detta när jag har skruvat loss alla skruvar? Var sitter denna "osynliga" skruv?

Mvh
Viktor

Se där ja, nackdelen med dell. Dom vill inte att du ska in och pilla med deras grejer. Hade samma slags prblem med min staionära dell för ett tag sen. Skulle byta moderkort (som normalt sett sitter fastskruvat). Det gjorde det då också, plus ngt slags lim/klister ja you name it, under moderkortet och fast i chassit.

Slutade med att jag bröta av moderkortet i 2 delar och bankade sönder chassit.
Så det blev nytt moderkort+chassi för min del

Tipset är alltså, kolla noga om det verkligen är en skruv. Inte värt att ta i för mkt för då resulterar det i samma story som för mig

Visa signatur

"This guy in the bar lines up 20 Jägermeister, and I like Jäger. I blew him right the fuck out the water, he drank 4; I drank the rest" - Tommy Lee