Permalänk
Medlem

Debian PPC: Flash i Firefox

Har just installerat Debian på min iMac G3 men lyckas inte få igång flash i någon webbläsare. Har testat att tanka swf-flash från APT men det gjorde ingen skillnad och om jag trycker på "Installera saknade plugins" som kommer upp när man går in på en sida med flash står det att pluginen inte kan hittas. Och på Macromedias hemsida hittar jag ingen version av flash till PowerPC utan dom har bara till Windows och X86-Linux såvitt jag kan se.

Vet någon om någon lösning på problemet?

Permalänk
Medlem

så vet jag vet så finns inte flash för Linux PPC eftersom det är ett proprietärt format av macromedia

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meto
så vet jag vet så finns inte flash för Linux PPC eftersom det är ett proprietärt format av macromedia

Är det verkligen så illa? Det finns ju både till X86-linux och MacOS för PPC. Tycker inte det borde vara så svårt att kombinera dom och få fram en PPC-linux-version. Mac OSX och Linux är ju inte så hemskt långt ifrån varandra :/.

Permalänk
Medlem

precis macromedia skulle enkelt kunna släppa en kompilerad version för Linux PPC men gör det inte det eftersom vi lever en värld där vi tillåter monopol på kunskap.

men försöker dock knäcka flash formatet precis som man gjort med NTFS och .doc men det är inte klart
http://www.gnu.org/software/gnash/