Stoppa counterstrike!!?

Permalänk

Stoppa counterstrike!!?

har en svåger som bor tillfälligt hos mig som envisas med att installera cs på min dator...hur kan jag stoppa att han kan komma ut på internet och spela eller ens installer utan att han misstänker att jag gjort något?

även fast jag säger att jag inte vill så gör han detta så fort jag inte är hemma, kan inte låsa datorn för min fru behöver komma åt den...

Permalänk
Medlem

Varför ska han inte misstänka dig? Om du lägger upp olika användare på datorn, en till dig och en till din fru (eller en gemensam för er) med lösenord som har tillgång till "allt" och så en gästanvändare som han kan få använda med begränsad åtkomst (t.ex. att han inte får installera saker).

Permalänk
Medlem

Om du har en router borde du kunan stämnga steam-portarna:
Required Ports for Steam
Your network must be configured to allow Steam access to the following ports:
Steam Client
* UDP 1200 (For the Friends service)
* UDP 27000 to 27015 inclusive
* TCP 27020 to 27050 inclusive

Om han inte använder Steam så är det bara kolla om CS-portarna

Visa signatur

Antec P180 | Intel i7 2600K | Asus P8P67 DELUXE | 2x4096 Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL8 | ATI 4850 | 2x Intel® X25-M SSD 80GB |

Permalänk
Medlem

Assa, ni är ju familj.....låt honom spela när du inte använder datorn. *suck

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alfons
Om du har en router borde du kunan stämnga steam-portarna:
Required Ports for Steam
Your network must be configured to allow Steam access to the following ports:
Steam Client
* UDP 1200 (For the Friends service)
* UDP 27000 to 27015 inclusive
* TCP 27020 to 27050 inclusive

Om han inte använder Steam så är det bara kolla om CS-portarna

Det där gäller bara för uttrafik (redirect till din LAN-IP) då du kör server. Steam funkar fint med stängda (oöppnade) portar.

Permalänk
Medlem

Gör ett konto för dig och din fru och sett ett password på det, gör ett konto för honom utan admin rättigheter.

Permalänk
Medlem

Varför kan han inte få spela? Men om du fortfarande envisas om att han inte ska få spela skapa ett begränsat konto för då kan man inte installera någonting.

Visa signatur

Q6600 @ 2,8Ghz | 8800GT 512MB | 8gb A-data pc-6400 | GA-P35-DS4 |Antec sonata 3 | HP W2207

Permalänk

eller så säger du åt honom att inte får installera saker på datorn, för om de blir fel så kan massor med viktiga filer försvinna

banna honom från datorn bara annars

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem

Mm frågan är ju vad det spelar för roll om han spelar det på din dator? Den går väöl inte sönder för det och du kan ju ta bort det igen när han åker.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

det är väll inte så svårt att förstå att snubben inte vill ha Cs på sin burk vem fan vill det igentligen...

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Respekterar han inte era/dina regler har han inget att göra hos er, enligt mig. Men annars hade knasen78 ett bra förslag.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk

Ge han en fet bitchslap om han installerar den skiten!

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem

Har du ens bett honom att faktiskt inte installera det? Det borde vara den ultimata lösningen, att lösa det via kommunikation.

Annars är det väl bara att dra ner netlimiter eller liknande och blocka steam/cs från att använda linan. Något annat kommer inte jag på. Förutom att begränsade rättigheter på eget konto.

Visa signatur

WS: i5 2500K@4,7GHz| Noctua NH-D14 | Asus Maximus V Gene | Asus HD7850@1450/1050 | 8 GB Corsair XMS 3 | Corsair CX V2 600W | OCZ Agility 3 120GB | Fractal Design R3 | Dell U2412M
Server: AsRock FM2A85X-ITX | AMD A4-6300 | 8GB | Kingston V300 60GB | 12TB HDD | Fractal Design Array R2
HTPC: Sapphire Pure Fusion | 4GB | OCZ Agility 2 40GB | Fractal Design Array R2

Permalänk
Avstängd

Gör samma skit mot honom, vänta tills han inte är hemma och ladda ner massa jädrans fusk och logga in på en server med anti-fusk.

bann och finns ingen anledning att installera CS igen, dock radera fusken så han inte märker något.

Bästa som går enligt beskrivningen, han ska inte veta något.

har en tiotal aimbot och skit för det senaste versionerna, och jag seedar för fult på torrent sidorna.
Det är oftast bara fjortisar som fuskar och jag hjälper dom gärna att bli bannade, seriösa drabbas inte värst mycket förutom dom slipper fjortisarna efter en stund

Så jiddra inget om att fusk är för djävligt, det är det och jag spelar inte ens CS.. trött på ungjävlarna

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Q'aman
Har du ens bett honom att faktiskt inte installera det? Det borde vara den ultimata lösningen, att lösa det via kommunikation.

Den bästa lösningen, helt klart. Tyvärr fungerar det inte på honom...

"även fast jag säger att jag inte vill så gör han detta så fort jag inte är hemma, kan inte låsa datorn för min fru behöver komma åt den..."

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk

sparka ut han . det gör jag med alla som pillar på min dator

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Feltherr
Den bästa lösningen, helt klart. Tyvärr fungerar det inte på honom...

"även fast jag säger att jag inte vill så gör han detta så fort jag inte är hemma, kan inte låsa datorn för min fru behöver komma åt den..."

Och jag kan tydligen inte läsa. Skyller på trötthet och whisky.
Men man kan alltid be personer på olika sätt. Att förklara att det inte är hans dator och att ägaren inte vill ha "skiten" installerat borde fungera.

Visa signatur

WS: i5 2500K@4,7GHz| Noctua NH-D14 | Asus Maximus V Gene | Asus HD7850@1450/1050 | 8 GB Corsair XMS 3 | Corsair CX V2 600W | OCZ Agility 3 120GB | Fractal Design R3 | Dell U2412M
Server: AsRock FM2A85X-ITX | AMD A4-6300 | 8GB | Kingston V300 60GB | 12TB HDD | Fractal Design Array R2
HTPC: Sapphire Pure Fusion | 4GB | OCZ Agility 2 40GB | Fractal Design Array R2

Permalänk
Medlem

nej de klart den bästa lösningen är att du oxh din fru köper er ett varsit modem som ni sedan tar med er när ni inte sitter vid datorn.. då lär han inte kunna gå in på fjortis sidor häller ju

Visa signatur

PC

| Core i5 2500K |Nocutua NH-U9BSE2 | ASUS P8Z68-V PRO | ASUS GTX 560 ti Direct CU II| Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB | Corsair HX 750W | WD Caviar Black 1TB | Fractal Design Arc |

Permalänk
Geeks
SweClockers

Slutspammat.

*Låst*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015