Permalänk
Medlem

Nollställa ipod?

Tjena

det är så att jag har en gammal skrotig men fungerande ipod som jag fått av min syster... hon köpte sig en ny ipod nano ist för att lämna in den på reparation (vilket gav mig händerna fria )

saken är att hon tog väggladdaren då man inte får med någon med nanon :/

på min ipod har det nu kommit upp en symbol som visar att jag måste ansluta den till vägguttaget med vägladaren

går det inte att på något vis slippa undan detta?
typ lägga om all programvara... rubbet!

jag vill hälst inte behöva köpa en väggladdare för 250kr när jag t.o.m drar mig för att köpa ett nytt batteri för ungeför samma pengar (mitt är totalt slut :/)

det borde juh gå! det är ju frustrerande :P... datorn vill inte kännas vid den så då gör ju inte ipod uppdater eller vad programmet heter heller det :/

någon som har tipps

Permalänk
Medlem

Testa att hålla in Play/Pause och Meny knappen sammtidigt tills apple-loggan kommer upp. Det ska resetta iPoden.

EDIT: helt fel, kommer snart med rättning

EDIT2: http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=61705 där ska det stå!

Permalänk
Medlem

nej att hålla in play/pause och menyknappen funkar inte... det jag ska göra är inte att resetta den utan att totalt nollställa den

jag har inte lust att kasta 260kr i sjön :/
ingen som vet?

när jag trycker på valfri knapp på ipoden så kommer det upp en bild som visar att jag måste stoppa i väggladdaren (vilken jag inte har)

finns det inget sätt att kringå detta? ^o)

jag testade att koppla ur batteriet några timmar men utan resultat :/

Permalänk

Ett totalt sinnessjukt förslag: låna laddaren av din syster?

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem

hehe jo visst... så snart hon kommer hem.... hon bor i köpenhamn
men det känns ju helt mycko att det inte, på något vis, ska kunna gå att komma förbi detta :S

Permalänk
Medlem

Får jag fråga vilken modell det handlar om? Kan ju vara så att laddare krävs för att just den modellen skippades med en sådan. På de nyare ska det nog inte behövas då man helt enkelt inte har en sådan från start.

För mig låter det logiskt, men kan ju självklart ha helt fel. ;p

Permalänk
Medlem

det är en generation 4... laddaren tror jag följde med från start... men jag tycker att den borde ju kunna fixa det den vill genom att ta strömm via usb kabeln.... det är ju helvrickat att man MÅSTE ansluta den till vägguttaget :S