Permalänk

Någon som vill slänga upp en recension med bilder?

Visa signatur

-: Crestron :-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av krillepille2
Någon som vill slänga upp en recension med bilder?

Då måste väl nån få tag på den först...?

Permalänk
Medlem

Hittade denna recentionen på Samsung 205BW, som jag själv har för övrigt och är toknöjd.

http://www.trustedreviews.com/article.aspx?art=3244

Inet säljer den för 3395:-

http://www.inet.se/artikel/2202404

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scottet
Hittade denna recentionen på Samsung 205BW, som jag själv har för övrigt och är toknöjd.

http://www.trustedreviews.com/article.aspx?art=3244

Inet säljer den för 3395:-

http://www.inet.se/artikel/2202404

Fel tråd?

Permalänk
Medlem

menade mer att det var ett alternativ till den 22"-are tråden handlade om. Sorry skulle ha nämnt det i förra inlägget!

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JackBlack
Nej, du föresöker använda dig av en felaktig bevisföring. I dagsläget så finns det inget som bevisar att det skulle vara samma paneler. Det finns bara vissa belägg för detta genom att specifikatonen är lika men det finns fler skärmar med samma specifikationer, tex Acer AL2216W. Därför är det fortfarande inte bevisat att det är samma panel. Alltså har man inget som man behöver motbevisa.

Men du har rätt i att även en källa som motsäger det hela påståendet skulle avgöra det hela men det är viss skillnad rent filosofiskt.

Herregud det är ingen domstol du sitter i.

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk

Någon som vet om dessa skärmar som diskuteras har en matt eller högblank skärmyta?
Det är ju ganska inne nu för tiden att tillverka skärmar som är alldeses glansiga på ytan... Ser ju fint ut då den är avstängd men är helt outhärdligt så fort man har lite ljust i rummet. T.ex. Acers bärbara datorer är många utrustade med högglansiga skärmytor vilket i mitt tycke är helt värdelöst. Är speciellt nyfiken på acer 22" skärmen...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av derelicte
Någon som vet om dessa skärmar som diskuteras har en matt eller högblank skärmyta?
Det är ju ganska inne nu för tiden att tillverka skärmar som är alldeses glansiga på ytan... Ser ju fint ut då den är avstängd men är helt outhärdligt så fort man har lite ljust i rummet. T.ex. Acers bärbara datorer är många utrustade med högglansiga skärmytor vilket i mitt tycke är helt värdelöst. Är speciellt nyfiken på acer 22" skärmen...

Vet inte om man kan avgöra det på denna bilden, men för mig ser den ut att vara matt...

Permalänk

Håller med undra om Acerskärmen också har matt skärmyta. Om den är blank så är den bara skräp för mig. Acer verkar ju ha en tendens att vilja ha blank finish på sina skärmytor (iaf på deras bärbara). Men vem bryr sig om det ser fräscht ut då skärmen är avstängd?...

Permalänk
Medlem

Jag vill köpa denna skärm för att använda till följande:
Webdesigna, skiva brev, surfa, spela lite spel ( oftast fifa händar att jag spelar Warrock och gta spelen) och kunna kolla på filmer. Passar denna skärm mig? Kan notera att jag använder Samsung SyncMaster 710n

Permalänk

Någon som vet om acerskärmen har dvi föresten? På prisjakt står det att den har DVI men på t.ex. Dustin står det bara D-sub, det är väl inte samma sak som DVI?

Permalänk
Medlem

nix, d-sub=vga

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlueBerryBoy
nix, d-sub=vga

konstigt att det då står på prisjakt att den har dvi?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av derelicte
konstigt att det då står på prisjakt att den har dvi?

Acer AL2216W har DVI och D-sub

Permalänk

Undra när den kommer till Sverige egentligen. Dom har ändrat datum på Datorbutiken i flera veckor nu. Just nu står det "Bristvara. Oviss/lång leveranstid!"

Börjar bli otålig

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av StarChild42
Acer AL2216W har DVI och D-sub

Det är så märkligt att alla företag slarvar med specifikationerna då detta nu för tiden är så betydande för ens skärmköp.
Man börjar ju nästan att undra om de skriver fel ibland bara för att det ska snackas om skärmen en massa så den får mera publicitet.

Men va bra, då kanske det blir en acer, dvs. om inte skärmytan är blank som en skridskobana.

Permalänk

Svar från Mirai ang. leverans.

Thank you for your interest in Mirai.

We have shipped units to our distributors but they have to supply their stores, it’s very difficult for us to tell where and when the stores have availability as we don’t see their backorder list.

I hope you understand the situation.

Best regards,

Pasquel Boer

Internal Sales Representative

MIRAI

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av derelicte
konstigt att det då står på prisjakt att den har dvi?

ja, men d-sub är fortfarande vga

Permalänk
Medlem

har skummat igenom hela tråden... måste bara ta upp de där med färgerna igen så att jag har fattat det rätt... det är alltså ingen äkta 8mbit panel men den har ändå 16,7 milj. färger (hur det nu funkar...?)

Visa signatur

C2D E6600 | Gigabyte GA-965P-DS4 | GF 7900GTO 512MB | Corsair TWIN2X 6400 4096MB | Samsung 500GB/250GB HDD | Hiper 580W | Creative Sound Blaster X-Fi XtremeMusic | HP W2207 | Logitech Z-2300

Permalänk
Medlem

Den är 6+2, det är lite delade åsikter om att 2 artificiella verkligen kan räknas så att det blir 16.7M "riktiga"

Permalänk
Medlem

vad menas med 2 "artificiella" ?
tycker jag känner igen detta... är det inte den diskussionen man haft angående LG l204WT också ?

Visa signatur

C2D E6600 | Gigabyte GA-965P-DS4 | GF 7900GTO 512MB | Corsair TWIN2X 6400 4096MB | Samsung 500GB/250GB HDD | Hiper 580W | Creative Sound Blaster X-Fi XtremeMusic | HP W2207 | Logitech Z-2300

Permalänk

Det är en ny vidareutveckling av 6bit panelen med 16,7M färger.
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=681...

Men troligen inte lika bra som en äkta 8bitars panel. Det återstår att se.

Permalänk
Medlem

Tjenare

Är inte allför aktiv här på swec dock mera på NH.

Jag beställa en sådan skärm igår och kommer få hem den under veckan. Jag kommder då koppla in den bredvid min HP2105 som är en bra skärm. Jag kommer sitta med båda skärmarna ett tag och jag kommer då se direkt om färgen är kass eller om den är dålig på något vis.

Återkommer när jag har fått hem skärmen!

Permalänk
Medlem

Vi är flera som trott att man ska " få hem den senare i veckan"

Permalänk

Hittade en recension på skärmen för de som är intresserade. Någon kanske redan har länkat till den, men här kommer den igen i så fall.
http://www.trustedreviews.com/article.aspx?art=3399

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nosskire
Tjenare

Är inte allför aktiv här på swec dock mera på NH.

Jag beställa en sådan skärm igår och kommer få hem den under veckan. Jag kommder då koppla in den bredvid min HP2105 som är en bra skärm. Jag kommer sitta med båda skärmarna ett tag och jag kommer då se direkt om färgen är kass eller om den är dålig på något vis.

Återkommer när jag har fått hem skärmen!

Det ser jag fram emot

Permalänk

Mirai skärmen ska komma i mitten av oktober ser det ur som enligt de själva.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av StarChild42
Mirai skärmen ska komma i mitten av oktober ser det ur som enligt de själva.

Enligt dem själva är dom redan utskickade?

"We have shipped units to our distributors but they have to supply their stores, it’s very difficult for us to tell where and when the stores have availability as we don’t see their backorder list."

Permalänk
Citat:

Från: Michael Holm Nielsen [mailto:michael_holm@dk-mirai.com]
Skickat: den 20 september 2006 10:42
Till: 'xxxxxx xxxx'
Ämne: SV: Mirai DML-522W100

Gælder Sverige ja

Med venlig hilsen / Best regards
Michael Holm Nielsen
MIRAI Sales Agent - Nordic Area
Klintegårdsvej 7
DK - 2690 Karlslunde
Cell: +45 41278182
michael_holm@dk-mirai.com
www.mirai.eu - experience the future
---------------------------------------------------------------
Fra: xxxxxx xxxx [mailto:xxxxxx.xxx@xxxxxxxxx.xxx]
Sendt: 20. september 2006 10:39
Til: 'Michael Holm Nielsen'
Emne: SV: Mirai DML-522W100

Gäller detta Sverige?
---------------------------------------------------------------
Från: Michael Holm Nielsen [mailto:michael_holm@dk-mirai.com]
Skickat: den 20 september 2006 08:03
Till: 'xxxxx.xxxx
Ämne: SV: Mirai DML-522W100

Hej xxxxx!
Midt i oktober ser det ud til

Med venlig hilsen / Best regards
Michael Holm Nielsen
MIRAI Sales Agent - Nordic Area
Klintegårdsvej 7
DK - 2690 Karlslunde
Cell: +45 41278182
michael_holm@dk-mirai.com
www.mirai.eu - experience the future
---------------------------------------------------------------
Fra: xxxxxxx.xxxx [mailto:xxxxx.xxxx@xxxxxxx.xxx]
Sendt: 19. september 2006 20:40
Til: michael_holm@dk-mirai.com
Emne: SV: Mirai DML-522W100

Hej. När kommer denna skärmen att komma in grossisterna?

Permalänk

had heldre lagt till nån tusing så du får 24" och en bra skärm.

Visa signatur

Life is a bitch, fuck it.