Permalänk
Medlem

Regionsfria konsoller blir nog mer intressanta när PAL/NTSC har dött ut. Wii klarar ju bara av SD så det hade förmodligen blivit en del samtal till supporten varför det spelet inte fungerar eller ser konstigt ut för folk. Gemene man är inte insatt i de olika systemen och har inget intresse av det heller. Förmodligen skulle dessa människor inte heller importera spel, vilket de mer kunniga nog hade gjort. Så något utbrett problem hade det inte varit men för NoE hade det varit en stor nackdel då EU alltid får vänta längst.

Det är bara så dåligt att alla Nintendo reps säger olika, regionsfritt från NoA, regionslåst från NoE. Man tycker ju att dessa människor ska ha informationen klar för sig innan de rapar upp den på en presskonferens.

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Galactus
Tycker Discshop är bra som tusan, och hade gärna bokat där, men de har ju inga spel av värde att boka Jag nöjer mig med Zelda, twilight princess att starta med, men det finns ju inte där.

Precis därför jag valde ett annat ställe också.

Permalänk
Medlem

Ge mig det nya Super Mariot.

Visa signatur

dfi lanparty ultra-d ::: amd 3700+ ::: ocz pc4000 2x1024mb (2gb) ::: xfx geforce 7800gt @ 474/1400 ::: 2x samsung spinpont 250gb (500gb) ::: hiper type-r 580w

Permalänk

Jag vill se PONG (the one and only) på Wii!

Visa signatur

Yoshi! Making men cry and women blush...

Permalänk
Medlem

Stöder en vanlig SDTV 480p?

Permalänk
Medlem

En sak är säker Wii har grymt snygga omslag.
http://gonintendo.com/wp-content/photos/wii_zelda.jpg

Permalänk
Medlem

Kommer inte Nintendo alienera många köpare/fans med beslutet att regionskoda Wii:n?

Permalänk
Medlem

Det har inte skadat någon annan konsol betydligt vad jag vet, varför skulle det ha någon stor inverkan nu? Dock hade jag också velat ha möjligheten att importera.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lycan
Stöder en vanlig SDTV 480p?

Nej.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Nej.

så jag kommer inte att kunna spela Wii på min vanliga TV hemma?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lycan
så jag kommer inte att kunna spela Wii på min vanliga TV hemma?

Det har jag oerhört svårt att tro. Jag är ganska övertygad om att det kommer fungera med vilken vanlig TV som helst.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Nej.

480P är ju SDTV?!

Permalänk

Klart den kommer fungera med vanliga tv-apparater. Vad är det här för snack?

Visa signatur

Please place the Weighted Storage Cube on the Fifteen Hundred Megawatt Aperture Science Heavy Duty Super-Colliding Super Button.

Permalänk
Medlem

SDTV är väl 480i, inte 480p?!

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Joo, en "vanlig" CRT ritar väl bara upp varannan linje, så det torde väl räknas som i...

Permalänk
Medlem

Du måste ha en tv som har stöd för Progressive scaning för att kunna titta på 480p. Vanliga(Bildrör, PAL) tv-apparater stödjer inte detta.
Vad progressive scanning är i princip att tv'n ritar ut hela bilden vid varje frame precis som en datorskärm gör, vilket ger en mjukare och flimmerfriare bild. 480i som är standard använder en metod som heter interialized(stavning?) som ritar informationen från en frame på varrannan rad sen nästa på nästkommande rader. vilket gör att elektron kanonen i bildröret inte behöver arbeta lika mycket och därmed inte behöver lika mycket ström.

Och det är klart man kan spela Wii på 480i TV. Jag spelar min xbox360 på min crappiga 21" och den skalar ganska mycket högre i upplösning.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jazzil
interialized(stavning?)

Interlaced.

Visa signatur

Please place the Weighted Storage Cube on the Fifteen Hundred Megawatt Aperture Science Heavy Duty Super-Colliding Super Button.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skogga
[B]Grumf, stör mig något enormt på det svengelska ordet "konfirmerat"... detta är ingen kyrka. Det heter bekräftat på svenska.

Konfirmera=bekräfta, stadfästa, godkänna.
Inget fel med att använda det ordet. Se, där lärde du dig nått idag. SAOL finns på nätet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sgt.bastard
Konfirmera=bekräfta, stadfästa, godkänna.
Inget fel med att använda det ordet. Se, där lärde du dig nått idag. SAOL finns på nätet.

Erkänn att det är ett fult ord att använda i det sammanhanget.

Visa signatur

Please place the Weighted Storage Cube on the Fifteen Hundred Megawatt Aperture Science Heavy Duty Super-Colliding Super Button.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonathan_s
Erkänn att det är ett fult ord att använda i det sammanhanget.

Ska vi tjata om varandras "fult" skrivna svenska eller hålla oss till ämnet: Wii?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalhedaren
Ska vi tjata om varandras "fult" skrivna svenska eller hålla oss till ämnet: Wii?

Äh, du är så tråkig

Visa signatur

Please place the Weighted Storage Cube on the Fifteen Hundred Megawatt Aperture Science Heavy Duty Super-Colliding Super Button.

Permalänk
Medlem

"allvarligt talat tror jag inte att en ny kontroll kan rädda ett skitspel som Disney's Cars, och mina intryck av Red Steel är att det ser ut som Goldeneye 64, fast med sämre grafik (bilderna ljuger) och ett påklistrat svärdsläge som inte bryr sig nämnvärt om hur du viftar med kontrollen. Wii kommer, i ännu större grad än DS, att lida av hemska konverteringar från andra format där mindre än en kafferast ägnats åt att komma på hur man ska utnyttja den unika kontrollen på ett vettigt sätt. Jag menar, Marvel: Ultimate Alliance blir inte ett superspel på något format, men att vifta på fjärren oavbrutet i tio timmar för att spöa en miljard identiska kloner kommer att leda till mången musarm och tennisarmbåge."

Hårda ord från en som prövat...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
"allvarligt talat tror jag inte att en ny kontroll kan rädda ett skitspel som Disney's Cars, och mina intryck av Red Steel är att det ser ut som Goldeneye 64, fast med sämre grafik (bilderna ljuger) och ett påklistrat svärdsläge som inte bryr sig nämnvärt om hur du viftar med kontrollen. Wii kommer, i ännu större grad än DS, att lida av hemska konverteringar från andra format där mindre än en kafferast ägnats åt att komma på hur man ska utnyttja den unika kontrollen på ett vettigt sätt. Jag menar, Marvel: Ultimate Alliance blir inte ett superspel på något format, men att vifta på fjärren oavbrutet i tio timmar för att spöa en miljard identiska kloner kommer att leda till mången musarm och tennisarmbåge."

Hårda ord från en som prövat...

Terrific! Så det är en av 100,000 människor som testat Wii som inte tycker om den En sak jag inte förstår är alla dessa super överdrivningar, Tror inte ett piss på att Red Steel ser sämre ut än Goldeneye 64 faktist. Konverteringar ser jag som något positivt faktist. Det kommer bara hjälpa Nintendo om Splinter Cell, Prince Of Persia, Far Cry etc etc också kommer till Wii. Det ger dom bara ett större säljgrepp.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk

De flesta som har testat Red Steel säger att det inte är så himla bra faktiskt. Om man skulle ta styrningen från Metroid som tydligen är jättebra och lägga in det i Red Steel så skulle det nog vara bättre. Men nu var inte Red Steel så intressant från början.

Nu vet jag inte om han som har testat det är blind eller inte, men han har ingen aning om vad han pratar om när han jämför Red Steel med Goldeneye. Han försökte väl vara rolig.

Första generationens spel kommer vara vanliga spel med en del ändringar för att använda Wii-moten, men det är först vid andra generationen som de verkliga idéerna kommer fram. Då kommer det bli intressant.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majestic XII
De flesta som har testat Red Steel säger att det inte är så himla bra faktiskt. Om man skulle ta styrningen från Metroid som tydligen är jättebra och lägga in det i Red Steel så skulle det nog vara bättre. Men nu var inte Red Steel så intressant från början.

Nu vet jag inte om han som har testat det är blind eller inte, men han har ingen aning om vad han pratar om när han jämför Red Steel med Goldeneye. Han försökte väl vara rolig.

Första generationens spel kommer vara vanliga spel med en del ändringar för att använda Wii-moten, men det är först vid andra generationen som de verkliga idéerna kommer fram. Då kommer det bli intressant.

Styrningen är långt ifrån den som Metroid har på Expert mode men att jämföra det med Goldeneye 64 är ju bara för lågt. Min första reaktion är att vi kommer få många gimmick spel till Wii alltså massor av "Packa in massa minispel för att sälja" Dessa kommer nog avta mer och mer när spel som är perfekt gjorde för kontrollen säljer bra så folk får upp ögonen.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

Vet inte om detta blivit postat innan, men en lite intressant åsikt om HD upplösning som jag håller med om till 100%

http://www.n-europe.com/news.php?nid=9582

Fast det han skriver om att BD inte tillför spelen något håller jag inte med om. Högre lagringskapacitet innebär ju längre spel, även om det troligen mest kommer fyllas med högupplösta texturer osv.

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Medlem

"Only a fool would claim that better graphics makes for a better game"

Då är jag en fool då...
Men allvarligt talat, skrivet av en bakåtsträvare, för Wii-fans...

Som att nån skulle ställa in 640*480 när man ska spela Crysis, för att grafiken inte spelar roll. Om fansen till Nintendo fått högre upplösning och starkare hårdvara hade nog ingen klagat, gullig spelglädje är roligare högupplöst, det kommer "Wii Too" att bevisa...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Citat:

In all of this nonsense about how HD is going to change your life forever, let's just remember that the jump from standard definition (SD) to high definition (HD) is roughly comparable to the jump in resolution between Nintendo 64 and GameCube games.

om man nu anser att det var en marginell förbättring är det nog snarast det neurooptiska gränssnittet som det är fel på..

till kontrollen, hur den funkar eller inte kan man ju inte dra mer än slutsatser av innan man testat. men jag blev lite orolig efter att ha sett videos på spelsekvenser ur Zelda. (finns på gemevideos eller vad sidann hette)

/ http://www.gametrailers.com

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen det beror på kassa utvecklare än dålig precision i kontrollen...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Hoppas verkligen det beror på kassa utvecklare än dålig precision i kontrollen...

Zelda ~ Nintendo. men nu är det ju oklart om det är helt klart eller om den som spelar på videon lider av parkinson eller ej.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint