World of Warcraft-tråden del 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brains
Tigrarna och krokodilerna i zg, ett utav dom bästa sätten att få ihop pengar som jag vet.

Är det möjligt att grinda dom en och en med en drood eller måste man vara mage och AoE:a?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pinhead
Är det möjligt att grinda dom en och en med en drood eller måste man vara mage och AoE:a?

Eftersom krokodilerna är i packs om 5 så blir det nog lite knepigt

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Nej

Försöker ladda ner patchen till testservern men det står bara att filen inte är tillgänglig längre.

Vet någon var man kan få tag på patchen, eller fixa det på annat sätt?

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fidde_Aberg
går det på nåt sätt att byta emailadress på sitt konto om man byter mail?

mm, jag gjorde det för några veckor sen, maila wow-europe supporten och fråga vad man behöver skicka för information så fixar de det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wixia
Att skaffa mycket pengar i WoW är inte svårt. Har visserligen inte lika mycket som du men jag håller på att lära mig AH.

Har 190g plus Taran Icebreaker som jag köpte för 35g Lvl 51 är jag nu.

Uppenbarligen inte

Jag skrev inlägget för att jag tyckte det var kul att jag hade så tur med mina dropps. Det och det faktum att det retade upp Cyme såklart

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Curly
Uppenbarligen inte

Jag skrev inlägget för att jag tyckte det var kul att jag hade så tur med mina dropps. Det och det faktum att det retade upp Cyme såklart

Retade upp? Jag är ironisk Jag tar efter dig din luv

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Ni som har gjort Naxxramas en del, ungefär hur ofta droppar Wartorn Cloth Scrap? Behöver man full tier 2 för att börja med nax eller räcker typ 4/8 transc och 4/8 proph?

Visa signatur

På ingående:
C2D E6600 | X1950XTX | 2 GB RAM | Gigabyte DS4 |

Permalänk

scraps av olika typer droppas av varannan mob tycker jag, är inte säker, kanske är mindre.

Kör naxx som präst med 3 proph, 3 transc och random BWL epics. skill > gear gäller verkligen i naxx

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gurkläsk
scraps av olika typer droppas av varannan mob tycker jag, är inte säker, kanske är mindre.

Kör naxx som präst med 3 proph, 3 transc och random BWL epics. skill > gear gäller verkligen i naxx

Upp till en viss gräns

Visa signatur

"Apokalypsens fyra Wärschare tågar in" - nienithaur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oneofakind
Upp till en viss gräns

ofc, men till en början i Spider wing och instructor raz, där är det Mycket taktik å skill, när man början närma sig patchwerk så behövs det bra gear eftersom han är en ren Gear check.

Permalänk

Vet någon hur man får tag i "talet" som man hör när ma nstartar en ny gubbe? Jag behöver nämligen det till en film jag sitter och putsar på.

Visa signatur

Anders & Måns: Oj vad mörkt det var, här kan det inte ha varit tänt på länge!
Mitch Hedberg: Jag hatar polotröjor, det känns som om man blir strypt av en riktigt svag person, hela dagen.
R.I.P Övriga Ämnen 2001 - 2005

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erikholmgren
Vet någon hur man får tag i "talet" som man hör när ma nstartar en ny gubbe? Jag behöver nämligen det till en film jag sitter och putsar på.

Starta Fraps (ink sound) och gör en ny gubbe, klipp och konverta sedan till waw/mp3

Men förståss kanske det finns ljudfil till det redan

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Installationsproblem (Engelska)

kopierar bara ifrån tech-form eftersom de inte funkar alls

---------------------------------------------------------------------------------------------
Hello!

I've had enormous problems regarding the installation of the game since i deleted it from my pc a while back ago.

The installation just freezes at model.mpq and terrain.mpq all the time.

Ive tried the following:

Defrag hd
Chkdsk hd
clear %temp%
copy disk to PC to see if disk was corrupted. not the case.
Install it in selective bootup.

None of the above is working i need assistance immidiatly!
.---------------------------------------------------------------------------------------------

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk
Medlem

Re: Installationsproblem (Engelska)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av saliv
kopierar bara ifrån tech-form eftersom de inte funkar alls

---------------------------------------------------------------------------------------------
Hello!

I've had enormous problems regarding the installation of the game since i deleted it from my pc a while back ago.

The installation just freezes at model.mpq and terrain.mpq all the time.

Ive tried the following:

Defrag hd
Chkdsk hd
clear %temp%
copy disk to PC to see if disk was corrupted. not the case.
Install it in selective bootup.

None of the above is working i need assistance immidiatly!
.---------------------------------------------------------------------------------------------

Löste detta problem genom att ta ut ena minnes stickan och köra i felsäkert läge

Visa signatur

Amd64 Venice 3000+ @ 9*266
Asus A8V-E Delux/ Som inte vill sammarbeta
Ati X800Xl 400/490 @ 439,71/546.75

Permalänk
Medlem

Tjena.
Har ett litet problem. Efter att jag installerat om hela burken (då åkte wow också) så installera jag det igen och patcher, addons etc.. men nu kan jag inte byta refreshrate i spelet, hjälper inte heller att köra med t.ex. reforce, den står ändå på 60Hz. För mig är detta inte godkännt, då jag får ont i huvet av det. Den enda lösningen jag har hittat är att köra i windowed mode så den använder samma som i windows. Men det är fortfarande lite störande. har även prövat installera om det (igen) men ingen lycka. Att ändra i config-filen hjälper inte heller, då jag startar spelet ställer den om sig till 60 igen.
Någon som har nån idé hur jag kan lösa detta?

Visa signatur

Intel Core i7 4770k || Asus Z87-Pro || 16GB DDR3 1600MHz || Gigabyte GTX 970|| EVGA Supernova G2 750W || BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem

Hände nåt sjukt nyss... Spelade på min alt rogue och så frös spelet, det har ju hänt förut men när jag loggade tillbaka in så funkade inte DAB, så jag skrev /dab och kollade, då va mina saved dab filer borta.. liksom, som om att de blivit deletade eller nåt :s

Har det hänt nån annan också? :s

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neX
Hände nåt sjukt nyss... Spelade på min alt rogue och så frös spelet, det har ju hänt förut men när jag loggade tillbaka in så funkade inte DAB, så jag skrev /dab och kollade, då va mina saved dab filer borta.. liksom, som om att de blivit deletade eller nåt :s

Har det hänt nån annan också? :s

Ja faktiskt, senast igår =/

Fick göra om alla settnings, Surt var det.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Kan nån linka till nån bra svärd-build för rogues? Skulle behöva en då jag inte har några bra daggers atm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jollen
Kan nån linka till nån bra svärd-build för rogues? Skulle behöva en då jag inte har några bra daggers atm

pvp eller pve ;o

Visa signatur

60 Rogue @ Vek'nilash 60 Druid @ Zenedar (Nerlagd) 60 Rogue @ Zenedar (Nerlagd) Notebook: Dothan 2GHz | 1024MB 400MHz RAM | GF 6800 Go 256MB | 17" TFT | Server: AMD Athlon64 3200+ 939 0.09 | 2x Corsair Value 512 DDR400 Dualmode | Seagate 1x 250GB 1x 200GB S-ATA

Permalänk
Medlem

Vilken av dessa tjänar man mest pengar på?

Dragonscale Leatherworking
Elemental Leatherworking
Tribal Leatherworking

Visa signatur

I am 43% addicted to World of Warcraft. What about you?

Permalänk
Medlem

Hej !

Nu är det så här, jag och min kompis vill byta server och "miljö" vi lirar nu på Stormreaver vilket laggar otroligt mycket och alla är klara med allt i stort sett.

Jag och min kompis är båda LVL 60, jag "Gnome Mage" och han "Night elf Priest". Vi har hyffsad gear, i stort sett full epic. Nu undrar vi ifall det finns någon guild där ute i någon annan server som behöver en mage & priest som har ZG/AQ20/MC/ONY och lite BWL erfarenheter Vi är väldigt aktiva och kan i stort sett spela varje dag förutom vissa fredagar och lördagar.

Vi är 18 & 20 år gammla och vill lira med en annan seriös guild med mogna & aktiva spelare som vill gå frammåt.

Enda kraven vi har är att ni är klara med MC/ZG/AQ20/ONY, detta är inte för att vi vill spela tuffa på något sätt mot er som inte kommit så långt ännu utan vi vill bara inte gå tillbaka och spela om allt igen.

Så om det finns någon guild där ute som känner att vi är välkommna att joina eller har fler frågor så är det bara skicka ett privat mail till mig på forumet här

OBS: Det behöver inte vara en svensk guild.

Visa signatur

|| AMD64 Winchester 3200+ @ 2040mhz || Minne 2x512mb|| Radeon 9800pro 128mb || Abit AV8 3RD EYE || HDD 1TB ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kothoga
Vilken av dessa tjänar man mest pengar på?

Dragonscale Leatherworking
Elemental Leatherworking
Tribal Leatherworking

Tribal = Hide of the Wild, Devilsaur Settet. Ganska mycket pengar.

Visa signatur

60 Rogue @ Vek'nilash 60 Druid @ Zenedar (Nerlagd) 60 Rogue @ Zenedar (Nerlagd) Notebook: Dothan 2GHz | 1024MB 400MHz RAM | GF 6800 Go 256MB | 17" TFT | Server: AMD Athlon64 3200+ 939 0.09 | 2x Corsair Value 512 DDR400 Dualmode | Seagate 1x 250GB 1x 200GB S-ATA

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zoi
Tribal = Hide of the Wild, Devilsaur Settet. Ganska mycket pengar.

Black Dragonscale settet kan man få en hel del pengar för också

Permalänk
Medlem

Änteligen Exalted i AB också, pressade ihop 15k rep nu i defilers weekend , sov gott i natt kan ja lova:P

Undrar om det är värt att bli exalted i WSG också för dom där wrist och leggings? är just nu halvvägs till Revered;P

nuvarande wrist: valor och 9+ stamina enchant
nuvarande leggings: legionnare leggings.

Och jag undrar , varför andvänder så många i champion gear defilers shoulders istället för champion shoulders, är inte champion shoulders bättre då den ger lite högre crit chans?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Orcen222
Änteligen Exalted i AB också, pressade ihop 15k rep nu i defilers weekend , sov gott i natt kan ja lova:P

Undrar om det är värt att bli exalted i WSG också för dom där wrist och leggings? är just nu halvvägs till Revered;P

nuvarande wrist: valor och 9+ stamina enchant
nuvarande leggings: legionnare leggings.

Och jag undrar , varför andvänder så många i champion gear defilers shoulders istället för champion shoulders, är inte champion shoulders bättre då den ger lite högre crit chans?

Beror ju på vad du spelar för klass/vad du är ute efter för stats.

Kan iaf säga att jag inte kan förstå de som är champions och är warlocks som använder AB shoulders istället

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nalta
Tjena.
Har ett litet problem. Efter att jag installerat om hela burken (då åkte wow också) så installera jag det igen och patcher, addons etc.. men nu kan jag inte byta refreshrate i spelet, hjälper inte heller att köra med t.ex. reforce, den står ändå på 60Hz. För mig är detta inte godkännt, då jag får ont i huvet av det. Den enda lösningen jag har hittat är att köra i windowed mode så den använder samma som i windows. Men det är fortfarande lite störande. har även prövat installera om det (igen) men ingen lycka. Att ändra i config-filen hjälper inte heller, då jag startar spelet ställer den om sig till 60 igen.
Någon som har nån idé hur jag kan lösa detta?

Provat att installera drivrutinerna till din skärm? Det hjälpte mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neX
Beror ju på vad du spelar för klass/vad du är ute efter för stats.

Kan iaf säga att jag inte kan förstå de som är champions och är warlocks som använder AB shoulders istället

Antog det var uppenbart när jag sa "valor"

Är warrior och i PvP är jag väl mer ute efter stamina än crit , antar man ska gå på hela champion settet då istället för mixa med defiler ?

Permalänk
Medlem

Vet inte om ni har sett det, men på denna sidan finns lite bilder från BC. Även bilder på Tier 4. Vet inte om det stämmer över huvud taget, tier 4 till warrior är väldigt likt tier 3 tex så man vet ju inte. Jaja, här kommer bilderna i alla fall.

http://www.wowguru.com/gallery/?cat_id=31&sort=&order=&per_pa...

Vet att jag har sett resten av klasserna någonstans med. Vet dock inte var.

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zoi
pvp eller pve ;o

Kanske kan du linka nått av varje? eller nått som funkar med båda. Skulle gärna vilja ha cold blood om det går :S.. Tack på förhand

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wixia
Vet inte om ni har sett det, men på denna sidan finns lite bilder från BC. Även bilder på Tier 4. Vet inte om det stämmer över huvud taget, tier 4 till warrior är väldigt likt tier 3 tex så man vet ju inte. Jaja, här kommer bilderna i alla fall.

http://www.wowguru.com/gallery/?cat_id=31&sort=&order=&per_pa...

Vet att jag har sett resten av klasserna någonstans med. Vet dock inte var.

Tror dom där inte precis är korrekta..
den t.ex http://www.wowguru.com/gallery/view/1574.jpg
Tror inte shamaner kommer få leka med svärd ;D

Visa signatur

Intel Core i7 4770k || Asus Z87-Pro || 16GB DDR3 1600MHz || Gigabyte GTX 970|| EVGA Supernova G2 750W || BenQ XL2420T