mapp med alla ikoner?

Permalänk
Medlem

mapp med alla ikoner?

Hejsan! Nån som vet vart i windows man hittar mappen med alla ikoner? har sökt på*.ico men hittar typ inget. vill åt alla ikoner typ ssom den här datorn ikonen osv.. altså alla standard ikoner.

MVH RetarDeD

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

och %SystemRoot%\system32\moricons.dll

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk
Medlem

alright! men om jag tex vill byta min Steamikon på skrivbordet till en av dessa.. hur gör jag då?

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Medlem

tycker du sa testa att leta upp nån ikon på deviantart. Sen höger klickar du på ikonen o väljer byt ikon.....

Permalänk
Medlem

ojsan, verkar som jag vill byta ikon på en .exe fil går det? hur gör man då? där finns inga "byt ikon" grejer eller nåt :S

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk

det går nog att göra med reshacker.

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk
Medlem

Borde inte din steam-ikon vara en genväg på skrivbordet ( om du inte har installerat det direkt på skrivbordet ), högerklicka -> egenskaper -> [Byt ikon...] -> Blädra och väl vad du nu ska låna. Och är det en .exe borde det som sagt gå med reshacker eller liknande, fast steam-killarna kanske inte gillar att man håller på att modifiera deras klient? Du kanske kan göra en genväg till din nuvarande steam ikon och byta ikon på den?

Permalänk
Medlem

okej det funkar inte heller med reshacker.. men jag har äntligen hittat ett program som man kan ändra det med.. fast problemet är nu att kunna få ut en ikon från %SystemRoot%\system32\moricons.dll och göra om den till en .ico fil. nån som vet hur man klarar det?

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RetarDeD
okej det funkar inte heller med reshacker.. men jag har äntligen hittat ett program som man kan ändra det med.. fast problemet är nu att kunna få ut en ikon från %SystemRoot%\system32\moricons.dll och göra om den till en .ico fil. nån som vet hur man klarar det?

Båda ska fungera med reshacker, läs guiden kanske?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RetarDeD
okej det funkar inte heller med reshacker.. men jag har äntligen hittat ett program som man kan ändra det med.. fast problemet är nu att kunna få ut en ikon från %SystemRoot%\system32\moricons.dll och göra om den till en .ico fil. nån som vet hur man klarar det?

Vad är det för fel att skapa en genväg på steam och byta ikonen på den nu då som CIC säger?
Varför krångla till det så förbanna för?

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem

testa att använda Iconsextract.....

http://www.nirsoft.net/utils/iconsext.html

då kan du spara ikonen som en bild och sedan använda nått program för att göra den till .ico
men det ska funka som de andra beskrev också

mvh/ Simon