8 ms bra till extremt snabba spel?

Permalänk
Medlem

q

Man behöver inte spela Quake 3 hela dagarna för att upptäcka att en TFT är helt oduglig i snabba spel.

Så länge inte TFT skärmarna hänger med en CRT så är dom för mig helt värdelösa. Kan inte med eftersläpningarna som blir. Till och med när man rör musen över skärmen på en TFT blir den suddig.

Anders

Visa signatur

HEJ

Permalänk
Medlem

men så farligt är det då inte :s jag spelar själv spel som Quake3, Counter-Strike och allt vad det nu finns.
Jag spelar MINST lika bra nu som jag gjorde med min CRT. Men Fortfarande är TFT klarare i färger och bättre för ögonen!
Det går bar ainte säga emot CRT kanske inte har ghostning men tror inte allt för många, jag själv känner som störs sig specielt på grund av ghostning

Visa signatur

Dr@g0ns låda -->| AMD Athlon 3800+ 2.4ghz / Asus A8N-SLI SE nForce4 / Grafikkort eVGA GeForce 7600GT KO / Corsair TWINX1024-3200C2 2x512Mb / Western Digital Caviar WD2500KS 250Gb 7200rpm 16Mb SATA2! / Chassie Aerocool ExtremEngine 3T / Nätagg Aspire ATX-AS500W 3 FAN Aluminium Black 520W ATX! | 3DMark2000 - 22090 | 3DMark01 - 21215 | 3DMark03 - 12851 | 3DMark05 - 6100 | <---

Permalänk
Medlem

Re: q

Citat:

Ursprungligen inskrivet av gronbek
Man behöver inte spela Quake 3 hela dagarna för att upptäcka att en TFT är helt oduglig i snabba spel.

Så länge inte TFT skärmarna hänger med en CRT så är dom för mig helt värdelösa. Kan inte med eftersläpningarna som blir. Till och med när man rör musen över skärmen på en TFT blir den suddig.

Anders

Så finns det ju vissa människor som sätter en ära i att berätta hur dåliga TFTskärmar är, nästan som att de skulle vara bättre än pöbeln för att de kan upptäcka sådana saker.

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk
Medlem

Precis såna som jag själv kallar fel sökare som letar fel på saker och ting. Kanske sluta leta fel och bara njuta av det som är bra med sakerna

Visa signatur

Dr@g0ns låda -->| AMD Athlon 3800+ 2.4ghz / Asus A8N-SLI SE nForce4 / Grafikkort eVGA GeForce 7600GT KO / Corsair TWINX1024-3200C2 2x512Mb / Western Digital Caviar WD2500KS 250Gb 7200rpm 16Mb SATA2! / Chassie Aerocool ExtremEngine 3T / Nätagg Aspire ATX-AS500W 3 FAN Aluminium Black 520W ATX! | 3DMark2000 - 22090 | 3DMark01 - 21215 | 3DMark03 - 12851 | 3DMark05 - 6100 | <---

Permalänk
Medlem

*Tar på sig asbestdräkten*

Det är väl sannolikt huvudsakligen folk som känner att de desperat behöver motivera för sig själva och alla andra varför de själva fortfarande har en CRT-skärm, till skillnad från alla som bytt till TFT.

(Och visst, CRT har vissa fördelar...)

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr@g0n
Precis såna som jag själv kallar fel sökare som letar fel på saker och ting. Kanske sluta leta fel och bara njuta av det som är bra med sakerna

Jajamen, därför spelar jag på en Eizo 19" CRT.
Dock spelar jag aldrig FPS spel. Stördes av aftersläpningarna på en TFT jag testade när jag spelar City of heroes. Inget FPS, men dock snabb grafik.
Jag är ute efter en ny skärm. Helt klart måste det bli en widesreen minst 21 tum. Fast respons tiden springer väl upp när storleken på skärmen ökar eller?

Anders

Visa signatur

HEJ

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gronbek
Stördes av aftersläpningarna på en TFT jag

Då ska vi observera ordvalet EN tft. Den kan lika gärna vara från millenieskiftet med andra ord?

Och jo, responstiden har en tendens att öka med storleken. Det kan förstås finnas någon monsterskärm, men då får du räkna med ett pris som stigit betydligt snabbare än responstiden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lord Moses
Då ska vi observera ordvalet EN tft. Den kan lika gärna vara från millenieskiftet med andra ord?

Och jo, responstiden har en tendens att öka med storleken. Det kan förstås finnas någon monsterskärm, men då får du räkna med ett pris som stigit betydligt snabbare än responstiden.

Det var en Eizo 1731 grå till grå 8 ms Hemska släpeffekter var det...

Min drömskärm
http://www.amazon.com/Sony-GDM-FW900-Widescreen-Trinitron-Mon...

Dock så är en halvmeters djup och 50 kilo lite för mycket för mitt skrivbord.
Min 19" Eizo jag har idag kostade mig 10000 när jag köpte den. 10000 skulle man kunna lägga på en monster TFT widescreen utan släpeffekter...om det finns en sådan?
Väntar lite istället på ny teknik som finns runt hörnet.
Som sagt vi talar bara om släpeffekter på TFT. Håller med om att TFT är bättre i nästan alla andra avseenden. Dock så är släpningen avgörande för mig.

Anders

Visa signatur

HEJ

Permalänk

Urk jag skulle blöda ur alla öppningar om jag hade en sådan. Ne snart ska tvn bytas ut också. Tyvärr bor man så litet att det är svårt att motivera det. Som student badar man ju inte i pengar heller.